Taoizam > Nastanak i razvoj
Tao
oblica:
Iz vikipedije:
Средишњи појам таоизма је Тао (или Дао). Тао је непромењив, пре је свих ствари. Од њега потичу небо и земља, као два пола. Мушки принцип Јанг (дух, добро, љубав, светло) и женски принцип Јин (твар, зло, мржња, тмина)( :zbunj: ), који заједно одржавају склад света у непрестаном мењању. Таоисти Тао тумаче као принцип континуитета у вечно мењајућем Универзуму.
Добро де.. нек је женски принцип...
Зна неко нешто више?
Fazlija:
Taoisticke studije:
http://www.daoiststudies.org/dao/
Zanimljiva stranica jednog ozbiljnog akademskog istrazivaca taoizma:
http://www.jamesmiller.ca/
Odlican domaci prijevod taoistickih klasika:
http://www.demetra.hr/faust.php?knjiga=52
Sati:
--- Citat: Kojica ---Мушки принцип Јанг (дух, добро, љубав, светло) и женски принцип Јин (твар, зло, мржња, тмина)( :zbunj: )...
--- Kraj citata ---
Ne oslanjaj se previše na Wikipediju, pogotovo ne srpsku.
Evo šta piše u engleskoj :mgreen:
"Obično se veruje (naročito na Zapadu) da yin i yang odgovaraju "dobru" i "zlu". Međutim, to nije bila veza koju su sadržavale drevne forme ove filozofije. ideja da yin i yang imaju "moralni" kvalitet nastala je u konfučijevskoj školi (naročito kod Dong Zhongshua) otprilike u II veku pre n.e."
Prema tome, možeš da se opustiš. To samo ovi seksisti sa Zapada (ili Balkana) hoće da te najede :mgreen:
Yin i yang jednostavno opisuju kako su naizgled raznorodne i suprotstavljene sile u prirodi međusobno povezane i međusobno zavisne, kako jedna drugu održavaju.
Fazlija:
Izvorni kineski nazivi su shien (nebo, duh) i chi (sila). U Indiji se taoizam cesto naziva i kineska tantra. Taoizam i tantra su slicni po svojim temeljnim postavkama da duh i sila (shiva-shakti ili shien-chi) cine bitak (tao, brahma). Bitak je neopisiv, izvan domasaja uma, a duh i sila su njegova dva ispoljenja. Nije ih moguce razdvojiti. Duh je svijest sile, a sila je stvaralacka snaga duha. Da je duh sila, i da je sila duh, svjedoci dinamicnost taoisticke yantre koja ukazuje na njihovo stalno mijesanje, kao i da jednoga uvijek ima u drugome. To je slicno kao i kod svastike, kod koje uspravna crta oznacava duh (shivu), vodoravna silu (shakti), krilca svastike oznacavaju da se ona krece, vrti (kao i kod taoisticke yantre sila se stalno preobrazava u duh, a duh u silu), dok je sredisnja tocka svastike mjesto njihovog stalnog jedinstva (brahma).
panda:
Moje neko razumevanje yin i yanga je da predstavljaju vecitu promenu i vecito smenjivanje aktivnosti i pasivnosti, rada i odmora, dana i noci. Mi te stvari dozivljavamo kao suprotnosti, ali se u stvari radi o dva prirodna stanja koja se dopunjuju i naizmenicno smenju.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju