Hinduizam > Tantra
Kašmirski šaivizam
Fazlija:
Gita-artha-samgraha Cijenjeni ljubitelji indijske filozofije i duhovnosti. Jedinstvena prilika za nabavku ove vrijedne knjige:
Gita-artha-samgraha je jedno od kracih, ali vaznijih dijela kashmirskog tantrickog ucitelja Abhinavagupte (11.st.). Rijec je o tumacenju smisla (artha-samgraha) Bhagavad Gite. Abhinava se ne upusta u duga tumacenja svakog stiha (bhashya), nego daje kratke ali prodorne osvrte u vezi smisla pojedinih stihova koje smatra vaznim protumaciti, kao i na zavrsni smisao svake glave BhG.
Kashmirska verzija Bhagavad Gite (razlikuje se neznatno od Shamkara'caryine koja se smatra klasicnom verzijom, i duza je za nekoliko stihova koji u klasicnoj verziji ne postoje) je donedavno smatrana izgubljenom i unutar same Indije. Cuvana i prenosena u uskim krugovima kashmirskih pandita tantricke (shaivitske) provinijencije prvi put je ponovno ugledala svjetlo dana sredinom 20.st. kada je na indijskim jezicima ponovno objavljuje poznati kashmirski shaivitski ucitelj svami Lakshman Joo. Profesor Boris Marjanovic je svjetski poznat orijentalist (predaje trenutno na Odsjeku za indologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, pa preporucujem onima koji mogu da iskoriste jedinstvenu priliku i prisustvuju njegovim predavanjima ponedjeljkom i cetvrtkom na FF). Vazno je napomenuti da je prof. B.Marjanovic ujedno i sljedbenik kashmirske tantricke tradicije Trika-shaivizma ciji je ucitelj bio i veliki Abhinavagupta. Marjanovicev prijevod na engleski jezik je prvi prijevod ovog djela na neki od zapadnih jezika.
Dakle, tko je zeli kupiti, cijena je 200 kn (25 EUR) + PTT, narudzbe se primaju na: fazlija@net.hr a placanje je pouzecem. Dostupno je jos oko 20 kopija, pa tko se prvi javi...
http://www.rudrapress.com/products/books/gitartha.htm
Fazlija:
Profesor Marjanovic tumaci Abhinavaguptinu Bhairava Stotru:
http://www.youtube.com/watch?v=F1LJnyCFZzk
http://www.youtube.com/watch?v=OjdCvVHgOL0
Fazlija:
Profesor Marjanovic tumaci ucenje o zvucnoj (glasovnoj) matrici svijeta (sanskrt: matrka) iz Abhinavaguptinog djela Tantra-sara (Sustina tantre):
M 1 File110130 104231 241 110130 111908
M 2 File110130 112412 263 110130 115222
Fazlija:
Imamo jedinstvenu priliku slusati ucena predavanja prof.Marjanovica o temama koje su iznimno vazne za razumijevanje tantricke shaivisticke filozofije.
Slijedi snimka predavanja iz zagrebackog Kluba sveucilisnih nastavnika u kojem predstavlja ucenje indijskog gramaticara Bhartṛharija koji je iznimno bitan za razvoj kasnije shaivisticke misli u ucenjima tantrickih ucitelja kao sto su Utpaladeva, Abhinavagupta, Ksemaraja i drugi. Ovo predavanje je vrlo bitno, jer u njemu prof.Marjanovic daje brojne osvrte na ostale sustave indijske misli i jasno izlaze razlike i slicnosti, kao i utjecaj koji je Bhartṛharijeva gramatika imala na druge indijske filozofske sustave kao sto su nyaya, samkhya i drugi.
No, prije slusanja ovog predavanja, bilo bi pozeljno izdvojiti 5-10 minuta i procitati neke osnovne pojmove i postavke Bhartṛharijeve gramatike na wikipediji: http://en.wikipedia.org/wiki/Bhart%E1%B9%9Bhari
I konacno, zelio bih reci par rijeci zasto (i da li) je ovo ucenje bitno za razumijevanje povijesti razvoja buddhizma. Moje osobno misljenje (mozda grijesim, dadem se razuvjeriti, ali jos nisam nasao uvjerljive protutvrdnje) jeste da je tantra bitno utjecala na razvoj vedante iz prvobitne religije veda, ali isto tako i na razvoj buddhizma od theravade prema mahayani i dalje prema buddhistickoj tantrayani. Taj se utjecaj ne vidi samo na simbolickoj razini u nazivu tantrickog buddhizma, nego i u sadrzaju tema koje obradjuju mahayana i tantrayana u odnosu na theravadu.
U osnovi radi se o promjeni pogleda na ucenje, promjeni tumacenja izvornog Buddhinog ucenja, s time da je temeljna postavka ucenja zadrzana. Ta temeljna postavka svjedoci o slicnosti tantre i buddhizma, ali je promjena u njegovom tumacenju (interpretaciji) toliko tantricka da je utjecaj jednostavno nemoguce ne primjetiti. Tantricko ucenje o sveprisutnosti Shive (Najvise svijesti) i jedinstvu pojavnog svijeta i Najvise svijesti, bitno su utjecale na kasnija mahayanska ucenja o sveprisutnosti Buddhine Dharmakaye, jedinstvu pojava i praznine te istobitnosti samsare i nirvane.
Dakle, poslusajmo predavanje o Bhartṛharijevoj gramatici:
1 File110128 101103 369 110128 105352
2 File110128 110147 353 110128 114711
3 File110128 120700 708 110128 130039
4 File110128 153633 771 110128 164344
5 File110128 171045 412 110128 173341
:joga:
Fazlija:
Imamo jedinstvenu priliku slusati prijevode i tumacenja nekih od temeljnih spisa indijskog hinduistickog tantrizma, iznesenih od strane uglednog svjetskog poznavatelja indijske filozofije - prof. Borisa Marjanovica (koji trenutno boravi u Hrvatskoj i drzi tecajeve samskrta i tantricke monisticke filozofije za uzak krug zainteresiranih polaznika).
Ovom prilikom prof.Marjanovic tumaci prvi stih Maha'rtha Manjarii, djela koje je napisao juznoindijski ucitelj Maheshvara'nanda (13 st. ?). Kao sto i sam kaze u uvodu, za tantricke spise se obicno kaze da imaju 3 razine tumacenja. Cista gramaticka razina tj. samo znacenje stiha, filozofska razina i misticna razina, ili razina prakse. Tako u svrhu objasnjenja dubljih razina ovog stiha Marjanovic poseze za tumacenjima samog Maheshvara'nande. Nadam se da cete uzivati u ovom du'ovnom predavanju i da vam nece smetati sto je na engleskom jeziku (zbog Marjanovicevih brojnih ucenika samskrta i filozofije iz drugih zemalja):
Mahārtha Maňjarī v.1; part 1.avi
Mahārtha Maňjarī v.1; part 2.avi
Mahārtha Maňjarī v.1; part 3.avi
Mahārtha Maňjarī v.1; part 4.avi
Mahārtha Maňjarī v 1; part 5
:joga:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju