Budizam

Budizam => Vađrayana => Temu započeo: oblica Mart 16, 2010, 10:37:43

Naslov: Tibetanski budizam.
Poruka od: oblica Mart 16, 2010, 10:37:43
S obzirom da je Vajrayana,ipak,siri pojam od tibetanskog budizma,mislim da je sasvim ok da se otvori tema sa ovim nazivom.

Trenutno nemam vremena za neki ozbiljniji post,ali cu ga sjutra sigurno imati te obecavam neki uopsteni,svima poznati uvod na temu tibetanskog budizma.

Do tada,ne bi bilo lose ni ako me neko preduhitri. :))
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Mart 16, 2010, 10:38:21
Imam neki predosećaj da neće  :mgreen:
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Acko Mart 16, 2010, 10:39:15
*post je moj slobodni prevod djelova teksta o tibetanskom budizmu sa engleske vikipedije,tako da su sve primjedbe na eventualne greške dobrodošle.  :dkez:

Tibetanski(hr. tibetski) budizam je ogranak koji se praktikuje na Tibetu,ali i u sjevernom Nepalu,Butanu,indijskim pokrajinama Arunačal Pradeš,Ladak i Sikim,zatim u Mongoliji i u ruskim pokrajinama Burjatia,Tuva i Kalmikia(za koju je interesantno da je jedina pokrajina u Evropi sa budističkim stanovništvom u većini).

Od druge polovine 20. vijeka Tibet je često aktuelna tema na političkoj pozornici zbog poznatih previranja sa Kinezima,što je itekako doprinijelo širenju ovog ogranka budizma na zapad.

Cilj duhovne obuke u tibetanskom budizmu je dostizanje prosvetljenja ili budinstva kako bi se što efikasnije pomoglo drugim bićima da dostignu to isto stanje.

U tibetanskoj tradiciji,treba ispuniti dva kriterijuma da bi se bilo budistom: uzeti utočište(u dami,sangi i budi) i prihvatiti tri karakteristike svega postojećeg(postojanje patnje,prolaznost i nepostojanje sopstva).

Tibetanci su,baš kao i pripadnici ostalih škola,implementirali u budizam neke izvorno svoje metode-tu se,prije svega,misli na generacijama prenošen sistem pronalaženja inkarnacija lama kao i na brojna učenja i tehnike čiji je cilj što bolja priprema za smrt i korišćenje iste kao izuzetne prilike za duhovni napredak.

Četiri su škole tibetanskog budizma: Njingma,Kađu,Sakja(tzv. škole crvene krune) i Gelug(tzv. škola žute krune kojoj,recimo,pripada i Dalaj Lama).Uz pomenute četiri,ponekad se može naići i na izvor po kojem postoji i peta škola,a to je Bon,prastara pred-budistička tradicija Tibetanaca.

U budističkom svijetu Tibet je poznat kao zemlja manastira i hramova.Do dolaska komunsita na vlast u Kini postojalo je oko 6 000 manastira na Tibetu,od kojih je većina,nažalost,oštećena ili uništena tokom Kulturne Revolucije.Iako je najveći broj značajnijih mansatira makar dijelom opravljen,i dalje je jako velik broj onih od kojih su ostale samo ruševine.


Evo ovo je bio najkraći mogući uvod,nadam se da ćemo se vremenom upustiti u dublje analize kako teorijskog tako i praktičnog dijela.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Mart 16, 2010, 10:40:09
Meni ovde nedostaju vremenske odrednice. Recimo, kada je budizam stigao na Tibet i na koji način, postoje li neke faze u razvoju budizma na Tibetu itd.
 :)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Mart 16, 2010, 10:41:00
Citat: Sati
Meni ovde nedostaju vremenske odrednice. Recimo, kada je budizam stigao na Tibet i na koji način, postoje li neke faze u razvoju budizma na Tibetu itd. :)

Ima o tome u clanku o Atishi na temi o mahayani.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Mart 16, 2010, 10:41:19
Prenosim isjecak sa web stranice buddhsitickog drustva Shechen: http://www.shechen.hr/tibetbud.htm (http://www.shechen.hr/tibetbud.htm)

Tibetski učitelji često ističu da tibetski budizam (ili lamaizam, kako su ga svojevremeno prozvali "dobro informirani" zapadni poznavatelji) kao autonomna škola duhovnosti ustvari ne postoji. Tibetski budizam najbolje je razumjeti kao riznicu sačuvanih znanja drevne budističke Indije, u kojoj se budizam u svojim mnogostrukim oblicima razvijao tijekom perioda od 1.500 godina (sve do kraja 10. i početka 11. stoljeća iza Krista, kada su ga muslimanski osvajači posve iskorjenili iz te zemlje). Osnivači pojedinih budističkih škola u Tibetu ili su sami bili Indijci, ili pak Tibetanci koji su studirali kod indijskih učitelja. Premda se tijekom tisuću godina samostalnog postojanja tibetski budizam nesumnjivo razvijao, te s vremenom poprimio i neke sasvim tibetske osobenosti, važno je istaknuti da su u srcu svih postojećih duhovnih loza ostala indijska budistička učenja, sačuvana u kolekcijama Kanjura i Tanjura.

(http://www.shechen.hr/sliketibbud/shakya.jpg)   

Osobenost tibetskog budizma koja danas nesumnjivo izaziva najviše interesa jesu njegova sveprisutna tantrička učenja i meditacijske metode koje se temelje na korišćenju vizualizacije meditacijskih božanstava, izgovaranja mantri i izvođenju mudri. Premda su ranije generacije zapadnih učenjaka zbog toga često tibetsku duhovnost proglašavale degeniranim oblikom izvornog Buddhinog učenja, danas je već posve jasno da su takva stajališta bila plod nedovoljne informiranosti i kontakta s autentičnim predstavnicima tibetskih budističkih škola.

U temelju sve četiri budističke škole Tibeta nalazi se želja sa potpunim oživotvorenjem mahayanskog ideala Bodhisattve, bića koji koristi sve svoje znanje i moć kako bi sva bića oslobodio patnje. Sve što takvo biće čini, posvećeno je dokidanju patnje svega što živi, a sve metode kojima se služi posvećene su usavršavanju sposobnosti da u tome bude što uspješniji. Da bi netko postao Bodhisattva, valja u potpunosti probuditi Bodhichittu, svijest koja istovremeno percipira prazninu svih fenomena i istovremeno osjeća beskrajno suosjećanje i ljubav prema svim osjetilnim bićima. S takvim idealima na umu početnik u tibetskoj budističkoj tradiciji prvo pristupa treningu poznatim kao ngondro (doslovce - praksa "prije tantre") u kojem kroz sklop specifičnih praksi meditativnih kontemplacija treba sam za sebe provjeriti jesu li budističke postavke o životu i svijete utemeljene na realnosti. Kad se u to uvjeri, tada počinje s temeljnom obukom u praksama meditacije kroz koje počinje vlastitu svijest koristiti kao vješto oruđe, kojim šikaru vlastitog uma pretvara u dobro uređen vrt u kojem mogu dozrijeti željeni plodovi. Taj bazični proces obrađivanja vlastitog uma može potrajati godinama, a u nekim školama u koje spada i Shechen tradicija on predstavlja temeljni trening koji se njeguje cijeli život. Kada učitelj procijeni da je učenik dovljno sazrio u praksi i razumijevanju, tek tada počinje učenika uvoditi u pojedine tantričke prakse.

(http://www.shechen.hr/sliketibbud/kotac.jpg)

Bez obzira o kojoj se školi radilo, sve one koriste filigranski precizne metode za transformaciju grube i neznanjem opterećene ljudske svijesti u savršeno čistu Budddhinu mudrost, ispunjenu sveobuhvatnom ljubavlju za sve što živi. Za razliku od vanjskih meditacijskih metoda koje koriste raznovrsne protuotrove da bi zaustavili bujanje neznanja, mržnje, ponosa, pohlepe i ljubomore u ljudskoj svijesti, tantra podučava načinima kako otrove pretvoriti u njihove prosvijetljene ekvivalente, bez potrebe da se bilo što odbacuje kao grešno i otrovno. Za takvu praksu potrebna je velika zrelost, istinska posvećenost idealu Bodhisattve i direktna podrška učitelja u vidu suštinskih uputa, koje otključavaju skrivena značenja pojedinih praksi. Bez svih tih elemenata tantrički trening ne služi ničemu, te premda netko može provesti godine izgovarajući mantre i izvodeći tantričke rituale (lako dostupne na internetu), oni ga neće nikamo dovesti. U stvarnosti, tantrička učenja su i danas skrivena kao što su uvijek i bila, te funkcioniraju samo kad ih na adekvatan način predstavi autentičan tantrički majstor.  :svetac:
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Acko Mart 16, 2010, 10:42:16
Citat: Sati
Meni ovde nedostaju vremenske odrednice. Recimo, kada je budizam stigao na Tibet i na koji način, postoje li neke faze u razvoju budizma na Tibetu itd.
 :)

Legenda kaže da su budistički spisi i relikvije stigle u južni Tibet još u 5. vijeku,za vrijeme vladavine kralja Laa Totorija Njancena(Lha Thothori Nyantsen).

Za one koji nemaju povjerenja u legendu,vjerodostojniji će biti podatak da prvi uticaji budizma na Tibetu datiraju iz 7. vijeka,za vrijeme vladavine čuvenog kralja Songcen Gampa(Songtsän Gampo).On je,naime,oženio kinesku princezu iz dinastije Tang koja je po dolasku na Tibet sa sobom donijela Budinu statuu.Takođe,osnovao je prve budističke hramove na Tibetu a do druge polovine 8. vijeka već je bio smatran otelotvorenjem bodisatve Avalokitešvare.

U 8. vijeku,kralj Trisong Decen je uspostavio budizam kao zvaničnu tibetansku religiju.Za njegove vladavine,dvor su posjećivali brojni indijski učenjaci,a legenda kaže da je na Tibet upravo u toj epohi stigao čuveni tantrički mistik Padmasambava i tu osnovao Njingma školu.

Do izvršenja većeg uticaja na ostala područja došlo je tek u 11. vijeku,i to na stanovništvo centralne Azije,Mongolije i Mandžurije.Tako je,recimo,u Kini pod dinastijama Yuan i Ćing budizam bio zvanična religija(Yuan su,inače,bili porijeklom iz Mongolije,a Ćing iz Mandžurije).
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Mart 16, 2010, 10:56:45
Zanimljivo mi je da je budizam stigao na Tibet prvo iz Kine, a ne iz Indije...
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Acko Mart 16, 2010, 10:57:43
Citat: Sati
Zanimljivo mi je da je budizam stigao na Tibet prvo iz Kine, a ne iz Indije...

Po meni je to vrlo diskutabilno.

Naime,kineski čan je na Tibet stigao u drugoj polovini 8. vijeka i to iz tri pravca: preko učitelja Kima Ho-Šanga(oko 750.),zatim Pao-Tanga Wu-Čua(koji je pripadao istoj čan školi kao i učitelj Kim) i,konačno,preko Hešanga Mohejana(krajem 8. vijeka). Hešang Mohejan je,inače,učestvovao u za tibetanski budizam epohalnoj debati koja se odigrala u Samjeu,zastupajući Čan i kineski budizam uopšte i tvrdeći da je kineski uticaj daleko značajniji za dolazak budizma na Tibet nego li indijski.

Kralj Trisong Decen,međutim,nije mislio tako.Debata se odvijala u tom pravcu da je kralj podržao indijsku stranu,predvođenu monhaom Kamalašilom,a Mohejan je optužen da njegovo učenje nije pravo.On je potom napustio Tibet a kraljevskim dekretom uništeni su svi njegovi spisi.

Od tada pa sve do danas,sasvim je jasno da se tibetanski budizam više oslanja na indijsku nego na kinesku tradiciju.

A ko je tu došao prvi - ja to ne mogu sa sigurnošću reći,ali će nas možda neko sa foruma obradovati i tom korisnom informacijom. :)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Mart 16, 2010, 11:00:25
Danas je ponovno kineski utjecaj na tibetski buddhizam vrlo jak, bratski stizak... Sad je došla naplata za Kamalašilu i sve ono od protjerivanja Hešang Mohejana...  :djavo:
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: panonac Mart 16, 2010, 11:01:57
Verujem da je to sto je napisao Acko tacno. Interesantno je da u Nepalu imaju pricu da je budizam u Tibet stigao preko kceri nepalskog vladara Amsuvarmana (vladao 605.– 621. g.). To je bila princeza Brikuti koja je bila udata za tibetanskog kralja Songcen Gampo i poznata je pod imenom Zelena Tara. Druga supruga istog kralja je bila iz Kine i bila je poznata kao Bela Tara. Postoje i danas popularne pesme o njima dvema.
Ocigledno da je ljudska priroda univerzalna i da uvek postoji teznja da se istakne neka svoja prednost nad drugima. :dkez:
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Acko Mart 16, 2010, 11:02:44
Da,kralj Songcen Gampo je imao dvije žene - jedna je ona koju si ti pomenuo,nepalska princeza Brikuti poznata i kao zelena tara,a druga je ona koju sam ja pomenuo - kineska princeza Venćeng iz dinastije Tang,poznata i kao bijela tara.  :)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Mart 16, 2010, 11:04:06
Vazna osoba za sirenje tibetske buddhisticke predaje na Zapadu je svakako i Nijemac Lama Anagarika Govinda. Prenosim ovdje svoj clanak o njemu, koji je vec objavljen na buddhistickom blogu Vajrapani:
http://vajrapani.blog.hr/2009/04/index.2.html (http://vajrapani.blog.hr/2009/04/index.2.html)

POD BIJELIM OBLACIMA NA VRHU SVIJETA
Lama Anagarika Govinda - Ernst Lothar Hoffman

Ernst Lothar Hoffman je rođen 1898. u Waldheimu u Njemačkoj, kao dijete iz mješovitog braka njemačkog oca i bolivijske majke. Umro je gotovo cijelo stoljeće kasnije (1985.) kao svjetski poznat lama i širitelj mahayanskog i vajrayanskog buddhizma na Zapadu. Nakon dvije godine vojne službe u Prvom svjetskom ratu, biva otpušten zbog sušice (tuberkuloze). Nakon rata od 1920. do 1928. boravi na Capriju u Italiji gdje kao nadaren crtač polazi umjetničku školu ujedno boraveći u sredozemnoj klimi koja je pogodovala njegovom liječenju od sušice. U tom razdoblju se upoznaje s buddhizmom, i 1928. odlazi na Šri Lanku kako bi učio pali kod njemačkog redovnika Nayanatolike There (Anton Geuth, prvi zapadni theravadski redovnik ne-britanskog porijekla). Uskoro pristupa cejlonskom theravadskom monaškom redu kao pripravnik i uzima duhovno ime Brahmacari Govinda. Posvećuje se učenju Abhidhamme, usavršavanju palija i pisanju.

(http://i288.photobucket.com/albums/ll179/Dajzi/Govinda.jpg)

1931. godine odlazi na buddhistički skup u Darjelingu, Indija, kao predstavnik theravadske tradicije, riješen da zastupa čistoću theravadskog buddhizma pred zastranjenjima mahayane, ali tom prilikom upoznaje svojeg budućeg tantričkog gurua, tibetskog lamu Tomo Geshe Rimpočea i postaje njegov učenik. Prima inicijaciju u Gelug-pa školu tibetske mahayane (kasnije i u Karg-yu i Nying-ma škole) te narednih gotovo 30 godina provodi u sjevernoj Indiji (uglavnom u predjelima planinskih gradova Almore i Rišikeša) te Tibetu, putujući od samostana do samostana, pišući, crtajući i usavršavajući se u svojim duhovnim praksama. Iz tog razdoblja potječe njegova odlična putopisna i biografska knjiga Put bijelih oblaka. Tijekom Drugog svjetskog rata biva kao njemački državljanin uhapšen od strane britanskih kolonijalnih vlasti i deportiran u logor za ratne zarobljenike. No već nakon puštanja iz pritvora 1946. putuje u Tibet, gdje boravi s dužim ili kraćim prekidima sve do kineske okupacije Tibeta (osobito u razdoblju 1946-49.). Lama Anagarika Govinda se 1947. ženi s britanskom fotografkinjom perzijskog porijekla Lee Gotami s kojom nastavlja svoja putovanja po Tibetu i sjevernoj Indiji.

Već 1933. za vrijeme svojih prvih posjeta Tibetu, Lama Anagarika Govinda je osnovao red Arya Maitreya Mandala (kao i Tibetsko palijsko društvo čiji je cilj bio povezivanje mahayanske i theravadske tradicije). Arya Maitreya Mandala je do današnjih dana ostao aktivan red posvećen očuvanju i širenju tibetske duhovne i kulturne baštine. Prvi ogranak je osnovan 1952. u Njemačkoj, a dva desteljeća kasnije i u Americi. Za vrijeme svojih boravaka u Indiji poznati orijentalist Mirče Elijade se osobno upoznao i surađivao s Lamom Govindom, jednako kao i poznati orijentalisti John Blofeld i W.Y. Evans-Wentz u čijoj je kući u Almori Govinda živio dugi niz godina zajedno s Lee Gotami.

(http://i288.photobucket.com/albums/ll179/Dajzi/govindawattsua3.jpg)
Lama Govinda i Alan Watts u Kaliforniji

Od 1960. počinju njegova značajna putovanja na Zapad koja su trajala sve do konca 70'tih godina, a tijekom kojih je posjetio gotovo sve važnije zemlje svijeta držeći predavanja o mahayanskoj i vajrayanskoj filozofiji i duhovnosti. Vrijeme između međunarodnih turneja je uglavnom provodio u Kaliforniji, boraveći u kući Alana Wattsa s kojim se sprijateljio, a nakon Wattsove prerane smrti boravi u Mill Valley u blizini San Franciska. Govinda je u San Francisku i Mill Valleyu utemeljio ogranke svojeg Arya Maitreya Mandala reda, čiji su meditacijski centri tako postali prvi ogranci mahayanske škole yogacara u Americi.

Važnija djela:
Psiho-kozmički simbolizam buddhističkih stupa (1940)
Temelji tibetskog misticizma (1960) – kod nas prevedena kao Tibetanska mistika, Grafos, Beograd 1986.
Psihološki pristup rane buddhističke filozofije (1969)
Kreativna meditacija i multi-dimenzionalna svijest (1976)
Unutrašnja građa I Chinga – Knjige promjena (1981)
Neka su predavanja objavljena nakon njegove smrti u dvije antologije Živi buddhizam na Zapadu (1990) i Spoznaje himalajskog hodočasnika (1991)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Lobsang Mart 16, 2010, 11:05:35
Pre nego što počnem da pišem o samom tibetanskom budizmu voleo bih da sažeto predstavim Tibet i tibetance.

      Kako več neko reče od svih ljudi Tibetanci su najbliži bogovima.Ime njihovog glavnog grada Lase znači,mesto bogova.Njihova zemlja kao da je prvi stepenik na koji svaki bog zakorači na putu ka zemlji.To simbolizuje i njihov preobražaj posle usvajanja budizma.Takvog preobražaja da sličnog nije bilo ni pre ni posle među zemaljskim narodima.Nadahnuti Budinom vizijom oni su potpuno zaboravili ciljeve svog drevnog kralja Song-tsena Gampoa,koji je u sedmom veku počeo da stvara najmočniju imperiju u Aziji.Masovno lomljenje oružja se desilo kada su bili u največoj teritorijalnoj ekspanziji,osvojili su do tada veliki deo Kine,Nepala i spuštali se niz obronke Himalaja ka Indiji.Imperija je propala,jer se ista nemože nistvoriti ni očuvati bez nasilja,a velika večina nekada ratobornih žitelja snežne zemlje postali su blagi,miroljubljivi,srdačni.Tako su Tibetanci dali čovečanstvu božanski primer plemenite promene,čiji primer niko nikada nije sledio.
       
      U Tibetu kao i u nekim drugim azijskim zemljama postoji mit o legendarnom kraljevstvu koje je praosnov kulture i znanja današnjih zajednica u Aziji.Prema tim sečanjima,to je bilo mesto napretka kojim su upravljali mudri i saosečajni vladari.Stanovnici tog kraljevstva bili su isto tako pametni i ljubazni pa se ovo društvo zaista moglo smatrati uzornim.To kraljevstvo se zvalo Šambala.(Pre desetak godina sam se spremao da posetim to mesto ali se to nije ostvarilo.)
Priča dalje kaže da je budizam imao veoma važnu ulogu u razvoju Šambale i da je čak prvog kralja te zemlje Davu Sangpoa lično Buda učio tantričkim učenjima.To učenje poznato kao Kalačakra Tantra smatra se jednom od temeljnih tantri u tibetanskom budizmu.Kada je kralj Sangpo savladao to učenje,kako kaže legenda,čitav narod Šambale takođe je počeo da se bavi meditiranjem i da sledi budistički put ljubavi i brige za sva živa bića.Tibetanci kažu da se Šambala može pronači negde u zabačenim dolinama između himalajskih vrhova.Postoji više stari budističkih tekstova u kojima su data ipak zamršena i nejasna uputstva o putu za  ŠambaluPrema budističkom učitelju Mifamu iz prošlog veka,Šambala se nalazi u pustoši severnog Tibeta.Priča dalje govori da je kraljevstvo Šambala nestalo pre više vekova.Ovo se dogodilo zato što jepostepeno stalnim praktikovanjem i usavršavanjem,svaki stanovnik Šambale dostigao prosvetljenje.Kaže se da su mnoge Bodisatve upravo ti stanovnici koji se inkarniraju da bi bili od pomoći ostalim bićima.
Neki zapadni naučnici su nagovestili mogučnost da je Šambala mogla biti jedno od kraljevstava koje se spominje u istorijskim dokumentima o drevnoj državi Zang-Zung koja je davno postojala u centralnoj Aziji,dok drugi misle da su priče o Šambali čista izmišljotina.Mnogi tibetanski učitelji i ne smatraju za potrebno istorijsko dokazivanje Šambale,več je posmatraju kao spiritualnu osnovu zdravog razuma koji kao potencijal postoji u svakom ljudskom biću.Kako reče Čogjam Trungpa;nije važno dokazivati dali je Šambala postojala ili je izmišljena,več taj pojam valja shvatiti kao ideal prosvetljenog i srečnog društva,što Šambala svakako jeste.
Dalaj Lama;da,Šambala svakako postoji ali ne u bilo kakvom konvencionalnom smislu.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Lobsang Mart 16, 2010, 11:06:04
Sa prihvatanjem budizma,pre više od hiljadu godina,Tibetanci su se sasvim promenili.Posle toga oni više nikad nisu nikoga napadali,pa su dospeli dotle da nisu bili u stanju ni da se brane.U pripadnicima ovog ratničkog naroda dogodila se duboka psihološka promena,koja je dovela i do preziranja vojničkog poziva.Budizam je u Tibetu učinio ono što hriščanstvo,uprkos isto tako plemenitom moralnom kodeksu,nije moglo da postigne u evropskim nacijama.A Evropljani nisu bili ništa više ratoborni nego stari Tibetanci.Budizam i lojalnost Dalaj Lami ujedinjavali su te daleke krajeve sa onima u centralnom Tibetu i podsticali osečanje jedinstva tibetske nacije ma gde se njeni pripadnici nalazili.

       Suprotno često pogrešnim predstavama po kojima je Tibet gotovo pustinja,tu postoje mnoge plodne doline nadmorske visine između 4000 i 5500 metara što je više od bilo kog planinskog vrha u Evropi ili Americi.Postojale su i guste šume dok ih Kinezi u proteklih nekoliko decenija nisu skoro uništili a ima i mnogo bistrih planinskih jezera.Mineralno blago Tibeta pre dolaska Kineza nikada nije istraživano.Ovde su izvorišta največih azijskih reka Inda,Bramaputre,Jangcea,Mekonga i više manjih.

       O poreklu tibetske rase malo se zna.Tibetski narod se danas svrstava u žutu ili mongoloidnu rasu.Velika sličnost između Tibetanaca i severnoameričkih i južnoameričkih Indijanaca pokazuje da svi oni najverovatnije pripadaju najstarijoj rasi sveta.Bilo kakva sistematska istraživanja u Tibetu nisu nikada obavljena zbog nedostupnosti zemlje a i zbog nevoljnosti večine Tibetanaca koji su u Indiji i svetu uopšte da se podvrgnu antropološkim ispitivanjima.Osim toga,pošto u ovoj zemlji nikad nije bilo arheoloških istraživanja,nisu ni otkriveni radovi ili grobovi drevnih Tibetanaca.Čogjam Trungpa pominje da je u pečinama nedaleko od manastira Drolma Lakang u istočnom Tibetu video primitivne ali veoma interesantne crteže na stenama za koje veruje da su delo pradavnih stanovnika ovog kraja.Sem toga malo ispod vrha obližnje veoma visoke planine Kulha-ngang-ja nalazi se prostrana pečina sa podom od debelog prozirnig leda.U tome ledu zamrznute su ogromne kosti od kojih neke liče na ljudske,ali su toliko velike da nisu mogle pripadati poznatim rasama ljudi.Moguče je da u Tibetu s obzirom na suvu klimu postoje neki drevni zapisi koji nisu poznati naučnoj javnosti Zapada.Šteta za nauku zbog zatvorenosti te oblasti od strane Kineza za obimnija naučna istraživanja.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Bango April 12, 2010, 22:16:41

…Naziv znači "dijamantno vozilo" i odnosi se na navodno nesalomivu logiku koju vađrayānisti koriste da bi potkrepili svoje tumačenje Dhamme….
  Preneo sa teme “Nastanak i razvoj vađrayana budizma “
 

Začudila me je ova netočna konstatacija.
U Vađrajani je logika minimalna i ne postoji nešto poput nekakve Tantričke rasprave. Kompletna logika, dokazivanje, ispitivanje i debate oko postavki budizma postoje unutar sutrajane, što je i sutrički način da se  preko intelekta dođe od nekog zaključaka npr; što prihvatiti a što odbaciti unutar našeg života.
 Tantra nadilazi logiku i intelekt, sve dileme i sumlje oko Darme trebale bi se raščistiti prije bavljenja tantrom. Jednostavno unutar tantričkih praksi nema mjesta za pitanja i sumlje. Na pitanja i sumnju se unutar tantre gleda kao na nekontrolirani um i nepoželjan je unutar meditacije. Nema tu nikakve logike koju bi se trebao braniti ili podkrepljivati.
Jedino što je tu nerazorivo je priroda Budine svijesti, što simbolizira dijanat, koji reže ostale materijale a da sam ne bude oštećen.
 
Još bi spomenuo ono bez čega je Vađrajana nemoguća za proučavanje i prakticiranje to je Učitelj; odnosno loza neprekinutog učenja od Bude preko Učitelja do praktikanta. Ne postoji nitri jedna tantrička praksa koja se radi bez Učitelja i koju je moguće naučiti bilo iz kljige bilo na nekom zapadnom studiju tipa indologije ili sl. Jedino točno i jedino ispravno unutar Vađrajane su riječi Učitelja iz autentične loze učenja..



Pozrav svima i puno sreće sa Vađrajanom!
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Bodhisattva Mahadeva Jul 18, 2010, 23:47:07
Zanimljiv dokumentarac o buddhistickim yoginima Tibeta:

Tibetian Yoga Masters 1/3 (http://www.youtube.com/watch?v=sbB6r4p6BJk&feature=related#)
Tibetian Yoga Masters 2/3 (http://www.youtube.com/watch?v=3k6PjwsJ7LQ&feature=related#)
Tibetian Yoga Masters 3/3 (http://www.youtube.com/watch?v=NiLMhzjDdXQ&feature=related#)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Jul 24, 2010, 20:39:12
Kada sam nedavno bio u Beogradu kupio sam ovu knjigu: http://www.dereta.co.rs/knjiga.jsp?id=5913 (http://www.dereta.co.rs/knjiga.jsp?id=5913) Ona govori uglavnom o Kagyu skoli tibetskog buddhizma, tocnije o glavnom i sredisnjem ogranku te skole, Karma Kagyu, i okolnostima izbora 17. poglavara te skole (Karmape) itd.

Mogu reci da mi je dala mnogo bolji uvid u unutrasnji ustroj Kagyu skole (nisam uopce znao da imaju nekoliko smjerova, od kojih je Krama smjer glavni unutar Kagyu-a), kao i bolji povijesni uvid u odnos 4 glavne tibetske skole buddhizma (odnos Kagyu sa Gelug, Nyingma i Sakya skolama, kao i povijesni odnosi Tibeta s Mongolima, Kinezima i Indijom u zadnjih 500'tinjak godina, promjene kineske politike prema Tibetu od 1980. na ovamo i sl.).

S druge strane moram da primjetim da mi je potvrdila i neke sumnje u gomilu praznovjerja i motologije koja prekriva tibetski buddhizam. Svi ti tulkui, rimpochei i bodhisattve slove za inkarnacije velikih lama iz poslosti, a ustvari su sasvim obicni i uglavnom sasvim prosjecni ljudi koji sami kazu da nisu oni nikakve inkarnacije niti tih lama cijim se nasljednicima smatraju, a jos manje buducih velikih buddha poput Maitreye i sl. Nije mi jasno zasto onda odrzavaju takve beskorisne mitove?

Juddu Krishnamurti je barem imao toliko moralne snage kada je malo poodrastao da se odupre manipulaciji sacice zapadnjackih bezveznjaka i fantazera okupljenih u Teozofskom drustvu koji su ga proglasili Avatarom. Kao dijete su ga manipulirali, ali dok je odrastao jasno je rekao da nije on nikakav Avatar.

Ova knjiga pokazuje da najveci broj tibestkih "inkarnacija" nije ustvari utjelovljenje osobe za koju se smatraju. Po tom pitanju je indijska tantra (kao i druge skole buddhizma) mnogo razumnija. Osobe koje dostignu du'ovno savrsenstvo se vise ne radjaju, a ako se i radajaju svakako to ne cine na nacin da o tome obavjestavaju svoje ucenika da ih potraze nakon par godina kako bi opet bili poglavari svoje skole. U indijskoj tantrickoj predaji se to ostavlja na slobodu "slucaju" ili volji tih ostvarenih bica (necu reci dusa, jer niti buddhizam, niti tantra ne vjeruje u dusu)... Zna se dobro da se neki ucitelji/ice radaju ponovno s namjerom da ponovno pomognu ljudima (i drugim bicima), ali to se ostavlja da bude onako kako sudbina tj. njihova volja nanese. Veliki yogini se s vremena na vrijeme radjaju unutar pojedine skole, a ne svako novo pokoljenje ucitelja nakon par godina. Osim toga, velika osoba se moze roditi i u nekoj drugoj skoli, ili osnovati novu skolu unutar sire bastine.

Tako su indijske skole yoge (tantre, vedante i sl.) doista pokazale da se stalno radjaju novi ucitelji/ice i obnavljaju tradiciju, ali ne na nacin da se zna tko su i sto su bili u proslom zivotu. Niti da li ce se nakon smrti ponovno vratiti ili ce se zauvijek stopiti s Parama Brahmanom. Tako mi ne znamo sto su u proslom zivotu bili Ramakrshna ili Anandamayi Ma. Osim toga, sadasnji duhovni ucenici napreduju i netko od njih ce biti neki buduci ucitelj u nekom od buducih zivota. Tako indijske skole tantre ili vedante imaju obicno velikog ucitelja, pa onda slijed sasvim prosjecnih nastavljaca, pa opet nekog velikog ucitelja itd. Mislim da je takav sustav zasnovan na prirodnom odvijanju tih stvari.

Osim toga, ne mozemo znati gdje je prosvjetljeno bice otislo cak i ako se odlucilo opet roditi? Zasto bi opet sluzio onima koje je vec poducio? Tako je npr. (ako je za vjerovati njihovoj tradiciji) Sai Baba iz Shirdija: http://en.wikipedia.org/wiki/Sai_Baba_of_Shirdi (http://en.wikipedia.org/wiki/Sai_Baba_of_Shirdi) bio muslimanski (sufijski) svetac, a u slijedecoj se inkarnaciji smatra utjelovljenjem hinduistickog ucitelja Satya Sai Babe. To mi se cini mnogo razumnijim. Muslimanski ucitelj koji je stalno propovijedao jednakost muslimana i hindusa da se rodio kao ucitelj hindusa.

Tako da mi taj tibetski nacin inkarnacija nije bas posve pouzdan i vjerujem da izranja iz srednjovjekovne mitologije i namjerno gajenog praznovjerja za potrebe politickih utjecaja raznih skola i obitelji iz kojih su dolazili "tulkui". Barem ja na to tako nekako gledam, mozda grijesim?!

Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Jul 24, 2010, 21:38:18
Tu je i dobar isjecak iz filma o 16. Karmapi i njegovoj cetvorici glavnih ucenika o kojima se govori u navedenoj knjizi:

16th Karmapa Trains Regents of the Kagyu Lineage (http://www.youtube.com/watch?v=ahhrqrvfBj4&feature=related#)

Svakako bih preporucio svima koji su u prilici da procitaju knjigu jer obiluje povijesni i kulturoloskim podacima o Tibetu i Vajrayani.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: fortytwo Jul 24, 2010, 23:29:46
Da, u Indiji postoje linije realizovanih učitelja i onda se one prekidaju, pa se ponovo javi neko ko uspostavi novu liniju koja se pre ili kasnije opet prekine... Pod prekidima podrazumevam nastavak rada navedenih "prosečnih nastavljača", izvestan broj godina/generacija.

Ali ta vrsta "poštenja" (koje je pokazao i Krišnamurti) je moguća jer prekidi linije učitelja nemaju uticaja na socijalnu strukturu - na Tibetu su svetovna i verska vlast jedno te isto. Mislim da je to razlog za toliku potrebu da se traže te reinkarnacije koje će da nastave da vode svoj manastir - da bi time i svetovna vlast imala kontinuitet.

To je bar moja pretpostavka, Fazlija bi možda mogao prokomentarisati ako sam negde nešto pobrkao.

Pozdrav!
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Jul 25, 2010, 11:59:15
Slazem se, ali samostanski socijalni sustav se moze uspjesno odrzavati i ako se novi poglavar izabire izmedju zivucih ucenika starog majstora, kao u evropskim srednjovjekovnim manastirima, ili u vecini indijskih ashrama i yoga skola. Ne vidim tu mjesta tvrdji da je novi poglavar inkarnacija prethodnog. Samostan i sekta koja ga drze mogu zadrzati posjede i drustveni ugled i bez te komedije od inkarnacija silnih Maitreya Buddha ili koga li vec... Ima u onoj knjzi i zanimljiva prica o jednom naprednom tibetskom yoginu iz 19.st. koji je jasno rekao da se nece inkarnirati, pa su opet i za njega uveli slijed inkarnacija i procedure njihovog prepoznavanja. Mislim da je rijec o praznovjerju i drustvenom licemjerju koji su toliko uhvatili korjena u tibetskoj kulturi da se oni toga jednostavno ne mogu bas tako lako rijesiti. Mislim da je negdje i Dalai lama rekao da se ne osjaca bas inkarnacija (ili tako nesto) prethodnog Dalai lame, ali da osjeca povezanost vise sa 5. Dalai lamom... Mislim da je kroz to dao naslutiti da niti sam bas ne vjeruje u autenticnost sustava, a opet nije ga bas niti nedvosmisleno porekao za one koji bas hoce da u to vjeruju...
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: BozidarMicic Avgust 15, 2010, 09:04:35
Sticajem okolnosti sam iniciran i u Tibetanski budizam, karma kagyu škola, a imao sam dosta posla i sa indijskom tantrom. ato mogu da kažem da ako nema više sujeverja i mitologije od tibetanskog budizma, indijska tantra nema ni manje. To pitanje reinkarnacije lama je kompleksno pitanje. Lame nisu baš razmnetljive i po pravilu će reći da su obični, da nisu ništa posebno i sl. Plus imaju i prilično uvrnut smisao za humor  :naocare:

Kada sam nedavno bio u Beogradu kupio sam ovu knjigu: http://www.dereta.co.rs/knjiga.jsp?id=5913 (http://www.dereta.co.rs/knjiga.jsp?id=5913) Ona govori uglavnom o Kagyu skoli tibetskog buddhizma, tocnije o glavnom i sredisnjem ogranku te skole, Karma Kagyu, i okolnostima izbora 17. poglavara te skole (Karmape) itd.

Mogu reci da mi je dala mnogo bolji uvid u unutrasnji ustroj Kagyu skole (nisam uopce znao da imaju nekoliko smjerova, od kojih je Krama smjer glavni unutar Kagyu-a), kao i bolji povijesni uvid u odnos 4 glavne tibetske skole buddhizma (odnos Kagyu sa Gelug, Nyingma i Sakya skolama, kao i povijesni odnosi Tibeta s Mongolima, Kinezima i Indijom u zadnjih 500'tinjak godina, promjene kineske politike prema Tibetu od 1980. na ovamo i sl.).

S druge strane moram da primjetim da mi je potvrdila i neke sumnje u gomilu praznovjerja i motologije koja prekriva tibetski buddhizam. Svi ti tulkui, rimpochei i bodhisattve slove za inkarnacije velikih lama iz poslosti, a ustvari su sasvim obicni i uglavnom sasvim prosjecni ljudi koji sami kazu da nisu oni nikakve inkarnacije niti tih lama cijim se nasljednicima smatraju, a jos manje buducih velikih buddha poput Maitreye i sl. Nije mi jasno zasto onda odrzavaju takve beskorisne mitove?

Juddu Krishnamurti je barem imao toliko moralne snage kada je malo poodrastao da se odupre manipulaciji sacice zapadnjackih bezveznjaka i fantazera okupljenih u Teozofskom drustvu koji su ga proglasili Avatarom. Kao dijete su ga manipulirali, ali dok je odrastao jasno je rekao da nije on nikakav Avatar.

Ova knjiga pokazuje da najveci broj tibestkih "inkarnacija" nije ustvari utjelovljenje osobe za koju se smatraju. Po tom pitanju je indijska tantra (kao i druge skole buddhizma) mnogo razumnija. Osobe koje dostignu du'ovno savrsenstvo se vise ne radjaju, a ako se i radajaju svakako to ne cine na nacin da o tome obavjestavaju svoje ucenika da ih potraze nakon par godina kako bi opet bili poglavari svoje skole. U indijskoj tantrickoj predaji se to ostavlja na slobodu "slucaju" ili volji tih ostvarenih bica (necu reci dusa, jer niti buddhizam, niti tantra ne vjeruje u dusu)... Zna se dobro da se neki ucitelji/ice radaju ponovno s namjerom da ponovno pomognu ljudima (i drugim bicima), ali to se ostavlja da bude onako kako sudbina tj. njihova volja nanese. Veliki yogini se s vremena na vrijeme radjaju unutar pojedine skole, a ne svako novo pokoljenje ucitelja nakon par godina. Osim toga, velika osoba se moze roditi i u nekoj drugoj skoli, ili osnovati novu skolu unutar sire bastine.

Tako su indijske skole yoge (tantre, vedante i sl.) doista pokazale da se stalno radjaju novi ucitelji/ice i obnavljaju tradiciju, ali ne na nacin da se zna tko su i sto su bili u proslom zivotu. Niti da li ce se nakon smrti ponovno vratiti ili ce se zauvijek stopiti s Parama Brahmanom. Tako mi ne znamo sto su u proslom zivotu bili Ramakrshna ili Anandamayi Ma. Osim toga, sadasnji duhovni ucenici napreduju i netko od njih ce biti neki buduci ucitelj u nekom od buducih zivota. Tako indijske skole tantre ili vedante imaju obicno velikog ucitelja, pa onda slijed sasvim prosjecnih nastavljaca, pa opet nekog velikog ucitelja itd. Mislim da je takav sustav zasnovan na prirodnom odvijanju tih stvari.

Osim toga, ne mozemo znati gdje je prosvjetljeno bice otislo cak i ako se odlucilo opet roditi? Zasto bi opet sluzio onima koje je vec poducio? Tako je npr. (ako je za vjerovati njihovoj tradiciji) Sai Baba iz Shirdija: http://en.wikipedia.org/wiki/Sai_Baba_of_Shirdi (http://en.wikipedia.org/wiki/Sai_Baba_of_Shirdi) bio muslimanski (sufijski) svetac, a u slijedecoj se inkarnaciji smatra utjelovljenjem hinduistickog ucitelja Satya Sai Babe. To mi se cini mnogo razumnijim. Muslimanski ucitelj koji je stalno propovijedao jednakost muslimana i hindusa da se rodio kao ucitelj hindusa.

Tako da mi taj tibetski nacin inkarnacija nije bas posve pouzdan i vjerujem da izranja iz srednjovjekovne mitologije i namjerno gajenog praznovjerja za potrebe politickih utjecaja raznih skola i obitelji iz kojih su dolazili "tulkui". Barem ja na to tako nekako gledam, mozda grijesim?!
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: BozidarMicic Avgust 15, 2010, 09:17:04
Da, u Indiji postoje linije realizovanih učitelja i onda se one prekidaju, pa se ponovo javi neko ko uspostavi novu liniju koja se pre ili kasnije opet prekine... Pod prekidima podrazumevam nastavak rada navedenih "prosečnih nastavljača", izvestan broj godina/generacija.

Ali ta vrsta "poštenja" (koje je pokazao i Krišnamurti) je moguća jer prekidi linije učitelja nemaju uticaja na socijalnu strukturu - na Tibetu su svetovna i verska vlast jedno te isto. Mislim da je to razlog za toliku potrebu da se traže te reinkarnacije koje će da nastave da vode svoj manastir - da bi time i svetovna vlast imala kontinuitet.

To je bar moja pretpostavka, Fazlija bi možda mogao prokomentarisati ako sam negde nešto pobrkao.

Pozdrav!

Krišnamurti iskreno ne znam šta je bio, moguće je da je bio i običan čovek tako da je bio samo iskreno. No, imao sam priliku da vidim kako grupa ljudi koja se proglasila tibetanskim budistima, bez da je ikada imala ikakve veze sa tradicijom. To je bila grupa sa puno manipulacija, droge i sl. Jednom su došli da se upoznaju sa lamom, sada već Rimpočeom od kojeg sam dobio Utočište. Bili su drski i hteli su da nameću svoje gluposto, ovaj ih je ignorisao. Sledeći pit je jedan drugi lama bio u poseti. Ista ekipa je došla, bahato po običaju, stigli do vrata i tu stali. Pošto sam ja bio u nekoj vrsti obezbedjenja, ja pridjem i kažem ljubazno, budustički jelte, dobro nam došli, izvolte uđte... oni stoje na vratima, okrene se prvi i svi za njim. Lama se sa vrata nije video, ja udjem unutra i vidim njega kako nešto čita, podigne glavu i šeretski mi se nasmeje. U čemu je stvar? Taj čama je bio inkarnacija jednog Božanstva koje je protektor Darme. To nije stvar koju on nosi na majici da se razmeće, to je stvar koja ima svoju funkciju u nekim odredjenim situcijama.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: fortytwo Avgust 15, 2010, 13:20:22
Otvoren sam ja za mnogo toga, ali kada vidim da negde postoji "sociološki/politički" razlog da nešto izgleda kako izgleda, onda sam sklon da stvari objasnim upravo na taj način - npr. traženje lame kao interes društva da zadrži neki društveni poredak. S obzirom da ti imaš iskustva sa tim ljudim iz prve ruke, drago mi je da možeš da nas izvestiš da ti ljudi sami za sebe kažu da "nisu ništa posebno" - pretpostavljam da im to znači da se i ne osećaju kao reinkarnacije ovog ili onog lame, ali da jednostavno prihvataju ulogu jer bi izjašnjavanje suprotnog donelo više štete nego koristi (što je opet u skladu sa budizmom - govori samo ako je istovremeno i istinito i korisno, a ovo bi bilo destruktivno). Čak se sećam jednog trejlera za dokumentarac (nažalost nisam našao ceo dokumentarac nigde) u kom se govori o traženju reinkarnacija lama na Zapadu, gde usred cele frke i trke za lamama jedan monah iskreno izgovori: "Kakve uopšte veze ima ko je čija reinkarnacija, kao da je to uopšte bitno, ovakve stvari će na kraju uništiti budizam".

Dakle, sigurno da po Zemlji hodaju inkarnacije, ako dozvolite, svega i svačega, ali kao što si rekao - ne piše im to na majici, i ja sam samim tim skloniji da poverujem u tako nešto onda kada bih mogao da odbacim razne druge "nebudističke" razloge (politika, socijalni mir i slično). Ne sumnjam da je broj takvih ljudi koji ovog momenta hodaju Zemljom veći nego što se čini, jer verujem da velik broj njih apsolutno nikada ne dobije bilo kakav publicitet.

U svakom slučaju, hvala za "insajderski info"!

Pozdrav!  :bye
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: BozidarMicic Avgust 15, 2010, 13:56:18
Da se neke stvari razumemo, nisu sve lame iste. Ako je neko lama, ne znači da je automatski i prosvećen ili da je lama koji se vratio u inkarnaciju. Lame kao i ostali rade nasebi, neki postignu više, neki manje. Neki su onako socijalne lame, ko naše pope. E sad, tu postoji i problem politike. Tibetanski budizam nije kompaktan, tu ima više struja, neke su čak odbijale pokornost Dalaj Lami. U mojoj školi postoji problem sa Karmapom, tj ima ih dva, što je kompleksna priča koja je zamalo podelila školu. Pomenuta knjiga Mik Brauna se baš time i bavi i u neku ruku je malo politički-tabloidno štivo, tako da nije baš reprezentativan sociološki i ontološki prikaz tibetanskog budizma.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Avgust 17, 2010, 00:50:23
Koliko ima onih podjela unutar Kagyu skole? Nije sve Karma Kagyu, imaju i neki drugi pravci unutar Kagyu-a.
 
Dakle, Kagyu je Marpina i Milerepina skola... a ja stalno mislio da je to Nyingma.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: BozidarMicic Avgust 17, 2010, 01:08:23
Koliko ima onih podjela unutar Kagyu skole? Nije sve Karma Kagyu, imaju i neki drugi pravci unutar Kagyu-a.
 
Dakle, Kagyu je Marpina i Milerepina skola... a ja stalno mislio da je to Nyingma.

Ne znam tačno na šta misliš? Karma Kagyu je samo jedna od 4 škole tibetanskog budizma. ostale tri su Gelugpa, Sakya i Nyingma. U okviru Karma kagyu, ako si na to mislio, ima 4 velike i 8 manjih škola. KJoja je razlika izmedju tih škola najiskrenije, ne znam. 
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fuji Januar 15, 2011, 01:53:58
evo jednog finog sajta Tibetanskog budizma
http://viewonbuddhism.org/resources/buddhist_quotes.html (http://viewonbuddhism.org/resources/buddhist_quotes.html)
 :andjali
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Jul 23, 2011, 13:41:15
Kratko Karmapino predavanje...
Words From the Karmapa (http://vimeo.com/3357371)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fuji Oktobar 15, 2011, 03:37:04
Jel bi mogao neko malo nas laike da uputi u značenje mantre OM MANI PANDE HUM(ne znam ni kako se piše , ima više varijanti)?   :bye
                                                                                                               :srce
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: panda Oktobar 15, 2011, 17:25:20
Dok ne dodje neko uceniji, mozda mogu ovi linkovi da pomognu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Om_mani_padme_hum (http://en.wikipedia.org/wiki/Om_mani_padme_hum)
http://www.religionfacts.com/buddhism/symbols/om_mani_padme_hum.htm (http://www.religionfacts.com/buddhism/symbols/om_mani_padme_hum.htm)


Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija April 08, 2012, 11:17:57
(http://www.mvinfo.hr/images/proizvodi/proizv7498.jpg)
 
Zanimljiv naslov je nedavno objavljen u Hrvatskoj o tibetskom buddhizmu i bonu:
http://www.mvinfo.hr/najnovije-knjige-opsirnije.php?ppar=7498 (http://www.mvinfo.hr/najnovije-knjige-opsirnije.php?ppar=7498)
 
PS. Ako ima zainteresiranih, mogu donijeti na seminar u junu.
 
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: mare April 10, 2012, 13:12:35
Šta kažete na ovo?

Tibetanske lame uopšte nisu budisti, oni se lažno predstavljaju kao budisti dok su zapravo šamani, demonisti i magijaši kojima je najveća želja da postignu što bolje sledeće rođenje. To je sve u potpunoj suprotnosti sa izvornim Budinim učenjem (http://www.yu-budizam.com/index.html) koje je sačuvano u palijskom kanonu. Upravo zato Iluminati (i njihovi masoni) predstavljaju tibetanske "budiste" kao jedine prave budiste i Dalaj Lamu kao jedinog pravog predstavnika budizma u svetu. To je sve prevara i laž koja ima za cilj poništenje pravog budizma i Budinog pravog učenja zato što ono na najbolji mogući način ukazuje na praksu probuđenja čovekovog (http://ivantic.net/Ostale_knjiige/Antologija_budistickih_tekstova_o_meditaciji.pdf) od svih uslovljenosti ovoga sveta. To je trn u oku Jezuitima koji preko masona vladaju svetom putem svih mogućih uslovljavanja ljudi. Budino učenje o probuđenju je njihov najveći neprijatelj. Zato im je Dalaj Lama najveći prijatelj.
Citat

Link  (http://ivantic.net/Ostale_knjiige/Tibet.pdf)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: fortytwo April 10, 2012, 13:50:44
Šta kažete na ovo?

Tibetanske lame uopšte nisu budisti, oni se lažno predstavljaju kao budisti dok su zapravo šamani, demonisti i magijaši kojima je najveća želja da postignu što bolje sledeće rođenje. To je sve u potpunoj suprotnosti sa izvornim Budinim učenjem (http://www.yu-budizam.com/index.html) koje je sačuvano u palijskom kanonu. Upravo zato Iluminati (i njihovi masoni) predstavljaju tibetanske "budiste" kao jedine prave budiste i Dalaj Lamu kao jedinog pravog predstavnika budizma u svetu. To je sve prevara i laž koja ima za cilj poništenje pravog budizma i Budinog pravog učenja zato što ono na najbolji mogući način ukazuje na praksu probuđenja čovekovog (http://ivantic.net/Ostale_knjiige/Antologija_budistickih_tekstova_o_meditaciji.pdf) od svih uslovljenosti ovoga sveta. To je trn u oku Jezuitima koji preko masona vladaju svetom putem svih mogućih uslovljavanja ljudi. Budino učenje o probuđenju je njihov najveći neprijatelj. Zato im je Dalaj Lama najveći prijatelj.
Citat

Link  (http://ivantic.net/Ostale_knjiige/Tibet.pdf)
Hm...  :ces da bi bio ozbiljno shvaćen moraš pokriti i pitanje KGB (http://forum.yu-budizam.com/slobodnim-stilom/ako-volite-dokumentarce/) sabotaže templarskog (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Da_Vinci_Code_%28film%29) pokušaja upotrebe Teslinih zraka (http://www.google.com/search?q=teslini+zraci&num=50&hl=en&client=firefox-a&hs=Iba&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=vid&ei=eByET9DrEc7jtQbLj6XxBg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=4&ved=0CA0Q_AUoAw&biw=1024&bih=626) protiv Iluminata (http://en.wikipedia.org/wiki/Angels_%26_Demons_%28film%29) i reptila (http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke#Reptilians_and_shape-shifting) sa Sirijusa (http://en.wikipedia.org/wiki/Dogon_people#Dogon_and_Sirius), bez koje nema nijednog realnog objašnjenja zidanja egipatskih piramida...  :kafa:
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati April 10, 2012, 16:48:30
Taj Parenti baš neki talentovan čovek, u sve se razume. Na Wiki kaže:

"Parenti's writings cover a wide range of subjects: U.S. politics, culture, ideology, political economy, imperialism, fascism, communism, democratic socialism, free-market orthodoxies, conservative judicial activism, religion, ancient history, modern history, historiography, repression in academia, news and entertainment media, technology, environmentalism, sexism, racism, homophobia, Venezuela, the wars in Iraq and Yugoslavia, ethnicity, and his own early life."

Kraće bi bilo da su naveli o čemu NE piše  :)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: fortytwo April 11, 2012, 13:38:34
Evo ja ponovo odgovorio, ovaj put malo dužim postom, ali ovde (http://forum.yu-budizam.com/slobodnim-stilom/padaj-silo-i-nepravdo-(teme-o-socio-ekonomskom-oslobodjenju)/msg6994/#msg6994), da ne spamujem ovu temu.
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Septembar 28, 2012, 10:11:24
Ako vas zanimaju Tibet, Tibetanci i njihova spečificna verzija budizma, pogledajte ovaj link

Tibet - Budistička trilogija (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ou0k7MnUVa0#)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Lobsang Decembar 07, 2012, 09:53:57
Pozz dragi prijatelji evo i mene posle duzeg vremena pa cu pokusati da odgovorim na pitanja koja vas budu zanimala. :b
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Decembar 07, 2012, 13:23:22
Dobro nam (ponovo) došao!  :ok
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Decembar 01, 2015, 16:47:26
 :b
Kultna i u Hrvatskoj mega popularna HTV emisija Na rubu pameti  (http://www.hrt.hr/enz/na-rubu-znanosti/)donosi vrlo zanimljiv razgovor s Mihajlom Pazaninom, voditeljem organizacije Shechen (http://www.shechen.hr/). Mihajlo objasnjava temeljne postavke tibetskog vajrayana buddhizma (https://www.youtube.com/watch?v=jxIVVyEFbPA).
 :bb
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Decembar 28, 2016, 16:48:58
E stvarno me nasmijao ovaj clanak o iskustvu sa ljetnog seminara u jednom americkom vajrayanskom centru  :dsmeh


http://thetattooedbuddha.com/a-dharma-anarchist-goes-to-summer-buddha-camp-strong-language/ (http://thetattooedbuddha.com/a-dharma-anarchist-goes-to-summer-buddha-camp-strong-language/)


Ne shvacam samo kako je sve ovo dopusteno u jednom buddhistickom centru, i zasto se ne zabave vise meditacijom...
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Decembar 04, 2017, 16:52:41

(http://blog.nfb.ca/files/2012/05/tulku_insert_1.jpg)

Tulku - vjerovanje u reinkarniranje visokih lama u tibetskom buddhizmu.

Ovo je vjerovanje u osnovi utemeljeno na ucenjima indijske (hinduisticke) tantre, pod cijim utjecajem je i nastao tantricki buddhzam popularan u Tibeti i Mongoliji, a koje uci da izmedju svijeta prolaznih pojava i duhovne slobode nema razlike. Na tom tragu su mahayanski i tantricki buddhisti usvojili (izvorno shaivisticku) ideju da za prosvjetljenu osobu izmedju samsare (vezanosti) i nirvane (duhovne slobode) nema razlike.

S obzirom da za prosvjetljen um nema nikakve razlike izmedju duhovne slobode i zivota u ovom svijetu, razvija se nacelo samilosti i dobronamjernosti (karuna i maitri) po kojoj prosvjetljena osoba odbija uci u Pari-nirvanu (konacno utrnuce) te se stalno iznova vraca u pojavni svijet kako bi pomagala drugim bicima.

Buddha izvorno nikada nije propovijedao ovakvo ucenje, mada to ne znaci da ga ne bi prihvatio ili na neki nacin odobrio. Poznato je da je Buddha vrlo nedvosmisleno odbijao tvrdnje i uvjerenja za koja je vjerovao da su neistinita i stetna. Ali isto tako postojala su i pitanja na koja Buddha nije htio dati izricit odgovor, nego ih je radije presutio. Bila su to metafizicka pitanja, o kojima Buddha nije zelio reci da su neistinita, ali je jednostavno smatrao da su nepotrebna i beskorisna. Jedno od takvih metafizickih pitanja s kojim su suvremenici suocili Buddhu za zivota bilo je i pitanje da li prosvjetljena osoba postoji ili ne postoji nakon smrti. Buddha im je odgovorio svojom poznatom tetralemom, tvrdeci da sa za arahante (prosvjetljene) nakon smrti tijela ne moze reci niti da jesu, niti da nisu, niti da i-jesu-i-nisu, niti da niti-jesu-niti-nisu... Drugim rijecima, to je pitanje posve izvan domasaja uma.

Buddha je pitanje reinkarnacije duhovnih osoba jednostavno podijelio u 4 kategorije.

Ulazak u tok: predstavlja prvi stupanj duhovnog postignuca, kada osoba u meditaciji sama za sebe spoznaje istinitost Buddhinog ucenja, sama uvidja da su istinite osnovne postavke ucenja (4 istine, 8-struki put itd.). Za takvu osobu Buddha je govorio da ce se iz zivota u zivot nastaviti baviti duhovnoscu te da ce dobiti konacno oslobodjenje najkasnije za 7 zivota.

Jednom povratnik: je stupanj u kojem ce se osoba jos samo 1 roditi i u slijedecem zivotu postici konacno oslobodjenje.

Ne-povratnik: je stupnja u kojem se osoba vise nece roditi u nasem tvarnom svijetu, nego u nekom od visih (rajskih) svjetova odakle ce vrlo lako zadobiti konacno oslobodjenje.

Arahant: plemenita i prosvjetljena osoba koja je tu i sada zadobila potpuno oslobodjenje, konacan uvid i koja se vise nikada i nigdje nece preporadajati.

Pod utjecajem indijske tantricke misli, mahayanski i tantricki buddhisti su razvili novu koncepciju i nazvali je - bodhisattva.

To je potpuno prosvjetljeno bice (arahant) koje se namjerno radja ponovno i ponovno kako bi stalno iznova pomagalo drugim bicima koja jos pate unutar pojavnog svijeta. Pa ipak, niti je Buddha u svoje vrijeme, a niti su kasniji mahayanski i tantricki buddhisti govorili o tome da bi se takva osoba mogla i trebala pronaci kada se opet rodi. Indijski buddhisti, ukljucujuci i samoga Buddhu, su taj proces ostavljali prirodnim. Vjerovalo se da takva osoba ma gdje da se rodi, gonjena svojim duhovnim sklonostima biva sama usmjerena na duhovni put. Nije se vjerovalo da bi takvu osobu trebalo pronalaziti i pomagati joj odmalena na duhovnom putu.

Tek u Tibetu radja se misao (posve strana indijskom buddhizmu) da bi tu osobu trebalo pronaci i ponovno ustoliciti na duznost koju je (navodno) obavljala u prethodnom zivotu. Tako nastaje vjerovanje u inkarnacije visokih lama - tulku.

Odlican americki dokumentarac Tulku (snimljen 2009.) govori o prvim zapadnim tulkuima. Djeci sa zapada koju su tibetske lame pocele prepoznavati i ustolicavati kao inkarnacije preminulih ucitelja. Odrasli u zapadnoj kulturi nesudjeni tulkui kriticki propituju svoju ulogu, ali ne bez dvojbi, zbunjenosti i lutanja u potrazi za sopstvenim identitetom. Film govori o zbunjenosti zapadnih tulkua i sumnjama koje sami imaju u pogledu uloge koja se od njih ocekuje.

FILM - TULKU (2009.) (https://www.youtube.com/watch?v=2ghSYOqQIN8)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Decembar 12, 2017, 11:06:39
Hvala za post, Fazlija, šerovan je na FB profilu, da ne ostane neprimećen  :andjali
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Fazlija Decembar 12, 2017, 15:44:16
(https://i.pinimg.com/736x/59/6c/8a/596c8a40090bd45d4e51f3a60731d3dc--lamas-dalai-lama.jpg)

Ah da, film je poucan i tragican u isto vrijeme. Svjedoci koliko se praznovjerja uvuklo u buddhizam s vremenom. Nazalost u filmu je isjecena jedna jako poucna izjava Dzongsar Khyentse Rinpoche-a o potrebi da se s tim praznovjerjem prestane.

IZJAVA (https://www.youtube.com/watch?v=634R6e259Ow)
Naslov: Odg: Tibetanski budizam.
Poruka od: Sati Decembar 13, 2017, 09:11:09
Vrlo zanimljiva izjava. Potpisujem  :kez: