Budizam

Saṃsāra => Slobodnim stilom => Temu započeo: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 00:19:31

Naslov: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 00:19:31
               Reč "dhamma", na sanskritskom "dharma" ima dvojako značenje. U prvom smislu, Dhamma predstavlja celokupno Budino učenje. U drugom smislu, dhamma predstavlja reč za stvari kakve jesu, istinu, stvarnost. Vežbajući sabranost pažnje, možemo biti u stanju da ugledamo dhammu jer je ona vidljiva mudrima a može se spoznati jedino kroz lično iskustvo. Istraživanje dhamme putem sabranosti pažnje i svesnog življenja iz momenta u momenat, vodi ka oslobađanju iz karmičkog kruga rađanja i umiranja.
               Međutim, pre nego stignemo do te tačke napuštanja karmičkog kruga, istraživanje dhamme može doneti stabilan i uravnotežen emotivni život tj. duhovni mir i duhovnu ispunjenost. Da bi upoznali dhammu, potrebno je da upoznamo sami sebe jer je cela stvarnost oslikana u nama samima....kao odraz meseca u jezeru.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 00:24:01
Um je pokretač svega. Ništa ne nastaje
bez njega. Služite se umom da bi se
prozreli um. Budite u tišini i svesno posmatrajte.
Uočite prazninu u kojoj se događaji dešavaju.
Uočite tu beskonačnu mogućnost događaja
i samo je budite svesni - ne uplićite se u nju.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 00:31:31
" Ko je taj koji čuje?
  Vaše fizičko biće ne čuje.
  Ne čuje ni praznina.
  Ko onda?
  Potrudite se da saznate.
  Ostavite po strani svoje racionalno razmišljanje.
  Ostavite sve tehnike.
  Samo se oslobodite predstave o sebi".

  Bassui
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 00:36:02
Ono drveće koje stoji čvrsto u korenu i koje svojim granama
daje fleksibilnost, ostaje tu gde jeste bez obzira na snagu
vetra koji naiđe. Ono drveće koje poseduje plitak koren i čvrste
grane, biva iščupano iz zemlje pri prvom jačem naletu vetra.
Vežbajte sabranost pažnje i umirite um. To će vam dati dug i
čvrst koren. Vežbajte svesnost i razvijajte mudrost i saosećanje.
To će vam dati fleksibilnost. Jačajte svoju veru i nameru ali držite
se stvarnosti - i vrata raja će vam biti otvorena.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 20, 2011, 11:10:18
Jedina stvar koja naše srce odvaja od jedinstva sa
stvarnošću i prosvetljenja je naš odnos prema samom sebi.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 21, 2011, 22:36:01
Mentalna veza prema konceptima u materijalnoj stvarnosti
je veza koja nam daje osećaj sigurnosti. Međutim, ova veza
nam ne donosi slobodu uma - mogućnost istraživanja i kretanja.
Ova veza uslovljava naše kretanja i održava naš život u
karmičkog krugu preporađanja. Dhamma je sloboda, ne vezivanje.
Razvoj neuslovljene svesti čime sebi donosimo mudrost
i saosećanje a što nas na kraju vodi van kruga preporađanja.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 22, 2011, 11:26:02
Sopstveni mir i sopstvena sreća je osnova kojoj teži
svako živo biće. Međutim, svako biće tu osnovu traži
i postiže na svoj uslovljeni način - na način kako
smatra da je najbolje. Ulazeći u dijalog sa drugima,
možda se nećete složiti sa onim što čujete od druge
strane ali tada ne zaboravite jedno - svi težimo istoj
osnovi. Ako se oduprete potrebi uma da komentarišete,
javiće se prihvatanje i razumevanje onoga što jeste
a potom i saosećanje iz koga će proizići mudrost.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Februar 22, 2011, 15:47:07
Odlicne izreke :ok  Po meni su citanje (razmisljanje i razumijevanje) du'ovnih spisa, zasjedanje u redovne i poduze meditacije te neki oblik sluzenja drugima (drustveno koristan dobrovoljni rad) preduvjet du'ovnog rasta... ako mogu ovo malo svojeg iskustva da stavim na vagu :kez2:
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 22, 2011, 18:06:55
 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 23, 2011, 01:19:40
Um je vrlo lukav. U potrebi da bude okupiran mislima koje će ga zabavljati a vas držati okupiranim u sleđenju tih misli, on je u stanju da vas uvede u stanje dualnosti u kome su jedne misli vrednije od drugih. U takvoj situaciji vaša sabranost pažnje na sadašnji momenat i na posmatranje misli opada i vi pod opravdanjem da sledite korisne misli napuštate svesnost i ulazite u misaoni proces koji vas još dublje odvlači od svesnosti sadašnjeg momenta.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 23, 2011, 18:15:22
Sama priroda postojanja prevazilazi sve koncepte nastale u umu. Putem njega svest dobija informaciju
o postojanju kontinuiteta vremena i postojanju našeg samostalnog, nezavisnog bića u njemu tj. postajemo svesni koncepta JA !!! Pa tako, JA je danas srećno. JA je danas tužno. JA je danas ushićeno. JA je danas poštovano i traženo. JA je danas uvređeno. JA jedva čeka sutra zbog..... JA teži duhovnom razvitku. JA radi na sopstvenom prosvetljenju. JA proučava Budino učenje. Tada nastaje patnja.
Međutim, ako vežbamo sabranost pažnje na fizičko telo, pažnju na emocije, pažnju na impulse, pažnju na percepciji i pažnju na svest....stvari mogu izgledati mnogo drugačije. Zapravo, to JA tada deluje samo kao posledica akumuliranja karme - kao posledica uzroka ali ne i kao celina. Onda, ko je taj koji je srećan, ko je taj koji je tužan....ko je taj koji proučava Budino učenje i teži prosvetljenju??? Šta je patnja???

Neka sva bića budu srećna i oslobođena patnje  :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 24, 2011, 19:25:47
Ne postoji Buddha, ne postoji Dhamma, ne postoji Sangha.
A ipak - postoji Buddha, postoji Dhamma, postoji Sangha.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 24, 2011, 19:43:35
Reka se ne prelazi u periodu bujica jer nas tada
reka može odneti u nepoznato. To je period kada
treba mirno sedeti na obali i posmatrati bujicu.
Ali taj period će proći i reka će se smiriti. Voda će
biti plića i kristalno jasna. Tada je vreme da
zakoračimo i bezbedno pređemo na sledeću obalu.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Februar 25, 2011, 00:38:00
Vlado, bilo bi korisno da dolje stavis izvore iz kojega vadis ove izreke. Tada bih ih mogao prenijeti i na drugedu'ovne forume na kojima pisem. Neke su izreke sasvim pristojne, ali nemaju sve naveden izvor.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 25, 2011, 10:51:49
Izvor je moj um - moje misli  :D Ako prepisem od nekud, obavezno stavim zadebljanim slovima izvor  ;)) :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 25, 2011, 16:04:26
Budite sa mislima ali ne idite za njima !!!
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Februar 26, 2011, 00:05:17
Vlado, sjetio sam se jedne price koju sam procitao u jednoj od onih knjiga koje se mogu skinuti sa yu-budizam.com od jednog od poznatijih zapadnih monaha (nisam vise siguran jel' Sumedho ili neki drugi)... uglavnom, kako je otisao u Tajland i meditirao tamo s njima u prasumi i kako mu je najednom sve postalo jasno. Poceo je da ide okolo i svima objasnjava. Kada ga je u takvom stanju vidio Ajahn Chah, odmah ga je odvojio od drugih i smjestio u jednu kucicu usred sume sve dok se ne smiri.
 
Jednog dana je u posjetu samostanu dosao britanski ambasador, pa kako nisu imali gotovo nikoga tko bi govorio engleski, doveli su ambasadora ravno njemu. Kaze da ga je odmah saletio ko macka pticu svojim spoznajama da je pristojnom diplomatu bilo vrlo neugodno i da je jedva cekao da ode. Naravno, kasnije se izduvao pa su ga vratili nazad u zajednicu.
 
Tako da znaju te spoznaje ponekad da dodju, ali i prodju nakon nekog vremena. Nakon toga onda slijedi iskustvo itd. Dug je put jos pred nama do nibbane ili nirvikalpa samadhija!
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 00:26:23
Fazli, reci mi....sta je to sto te deli od prosvetljenja i nibbane?


Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 01:14:45
Dva točka i aluminijumski ram nisu isto što i bicikla  :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 12:27:19
Vežbjate svoj um u tišini - ne zabavljajte ga raznoraznim materijalima !!!
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 13:57:48
Redovna meditacija sabranosti pažnje na sadašnji momenat je odlična vežba koja utiče na "razbijanje" neuronskih veza u našem umu koje čine naše postojanje kao jedinke nezavisnim od postojanja svega ostalog.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 14:11:58
Meditacija nije takmičenje. Meditirajte za sebe, ne postavljajte ciljeve. Opustite se
i budite to što jeste. Posmatrajte svesno. Ne upinjite se da nešto dokažete ili postignete i ne radite više od onoga što možete. Meditirajte kraće ali više puta na dan. Vrlo često kraće meditacije daju bolje rezultate u odnosu na duga, forsirana meditativna zadubljenja.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 26, 2011, 14:45:34
Tokom dana, u svojim redovnim obavezama, održavajte svesnost suštine uma. Neka vaša svest bude čuvar vaših čula a vaše "sidro" sadašnjeg momenta sama suština vašeg uma.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 27, 2011, 11:26:41
"JA" je prolazno. Ono je rođeno, raslo je, starilo, menjalo se i jednog dana će umreti. Ono što pripada tome "JA" su objekti kojima se to "JA" služi za života ali ne odlaze nakon smrti sa tim "JA". Međutim, ako vratimo um u sadašnji momenat, trenutak pre nastanka mišljenja i ostavimo to "JA" i ono što mu pripada po strani - šta ostaje ???

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Februar 27, 2011, 16:29:08
Fazli, reci mi....sta je to sto te deli od prosvetljenja i nibbane?

Ponekad kada meditiram moje se "ja" gubi. Osjecam ono sto sam u theravada knjigama nasao opisanim kao ushicenje. Vrlo lijep izraz. Tada shvacam da sam se (prije tog ushicenja) poistovjetio sa sadrzajima svojeg uma... kako je receno u Patainjalijevim Yoga Sutrama i mnogim drugim yoga spisima. Nakon meditacije taj osjacej slobode ostaje, ali se nakon nekog vremena opet gubi i moram ga iznova dostizati meditacijom. Ne sjecam se sada tocno koji je od poznatih theravadskih monaha (Sumedho ili Brahmavamso) u jednoj od svojih prekrasnih knjiga napisao da je meditacije nauciti - otpustati. Mislim da je to vrlo dobar opis i to je ono sto me dijeli od nibbane... ili opet jezikom Yoga Sutri, grcevito drzanjem za poistovjecenja sa sadrzajima vlastitog uma je to sto me drzi. Zato i Patainjali kaze da sto duze meditacije to bolje, jer tada promatrac biva ustaljen u svojoj vlastitoj prirodi koja je sloboda.
 
Meditirajte kraće ali više puta na dan. Vrlo često kraće meditacije daju bolje rezultate u odnosu na duga, forsirana meditativna zadubljenja.

Zato se s ovom tvojom mudroscu ne bih mogao potpuno sloziti. Meditacije krace i redovite su ne samo jako dobre, nego i nuzne da um ostane naviknut na duhovnu praksu, ali meni su uvijek tek duze meditacije od sat, dva, tri, tri i pol', cetiri... dalje nisam dogurao u komadu... davale mnogo bolji uvid. U toku same meditacije moze da dodje do vrlo vaznih uvida, a mozda se nista i ne dogodi, ali nakon takvih poduzih meditativnih zadubljenja znaju se i dan-dva-tri naknadno desavati vrlo znacajni uvidi. Desava se upravo ovo o cemu pises u slijedecem odlomku...

Redovna meditacija sabranosti pažnje na sadašnji momenat je odlična vežba koja utiče na "razbijanje" neuronskih veza u našem umu koje čine naše postojanje kao jedinke nezavisnim od postojanja svega ostalog.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 27, 2011, 17:49:41
 :D Moram ti priznati Fazli da dok sam pisao o kratkim meditacijama imao sam sliku u umu kako ces prokomentarisati da se ne slazes sa time.....al nemoj se ljutiti  :ok Svaki um je neka prica za sebe. Nekom je potreban duzi period da koncentrise svoj um i dodje do uvida, nekome ne. Sam kvantitet meditacije nema primarnu ulogu koliko kvalitet. Naravno, nekom vise znace duze meditacije. Ipak, to nije moja mudrost, vec savet razlicitih ucitelja meditacije. Odlucio sam da probam njihov savet i video sam da funkcionise pa sam sada samo taj savet preneo kroz svoje iskustvo, svojim recima.
Opet kazem, bitan je kvalitet meditacije ali sama meditacija jeste sredstvo koje nas uci kako da zivimo zivot van formalne meditacije. Osecaj ili spoznaja, kako god, gubljenja onog "ja" je moguca u meditacija. Ali bez tog "ja" ne postoji mogucnost da funkcionisemo u drustvu. U formalnoj meditaciji spoznajemo sustinu uma ali u neformalnoj meditaciji tokom dana, dovoljna je samo svesnost cinjenice sta je stvarno to "ja" ali nema potrebe zadrzavati osecaj "istopljenog ja".

Kao sto rece....ono sto te deli od prosvetljenja, to je grcevito drzanje za sadrzaje uma. Spoznaja tog osecaja "topljenja tog ja" i zadrzavanje tog osecaja u novim trenucima je takodje grcevito drzanje sadrzaja uma jer je bilo kakva spoznaja takodje produkt uma. Svesnost, cista, obnovljena iz trenutka u trenutak je ono sto vodi do prosvetljenja. Cak i sama spoznaja treba da predstavlja samo trenutak koji ne uslovljava um u novim trenucima. Samo prosvetljenje i sama nibbana predstavljaju fikciju uma....prosvetljenje dolazi onda kada prestanemo uopste da razmatramo prosvetljenje kao stanje u koje tek treba uci i do kog postoji put koji se mora preci. Nema nikakvog puta sem onog puta koji je kreirao nas uslovljeni um. Prosvetljenje je jedan momenat ciste svesti proizasao iz cistog, neuslovljenog uma. A to je sadasnji trenutak.....BOOOOOOOM.....Ostaje samo tisina. Nakon toga, sve ostalo funkcionise kroz sustinu - kroz prazninu u tisini uma.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 27, 2011, 18:58:03
Um koji je u "Ne znam" stanju je um svestan samog sebe. Održavajte svest nad tim umom.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 27, 2011, 19:05:06
Ono što ste spoznali u meditaciji, neka ostane u meditaciji. Ono što ste naučili
čitajući knjigu ili slušajući govornika, neka ostane u trenutku kada je um naučio.
Neka bes ostane samo bez prethodnog trenutka. Neka ushićenost ostane samo
ushićenost prethodnog trenutka. Neka svaki vaš trenutak bude novi trenutak,
svež i jedinstven. Živite u njemu i za njega.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Februar 28, 2011, 16:10:43
Ako stakla vaših naočara ofarbam u crveno, vama će svet biti crven. Ako ih pak ofarbam u zeleno, svet će vam biti zelen. Ali ako ih ne ofarbam već ih ostavim u neutralnom stanju, vi ćete videti svet kakav jeste. Isto je i sa umom. Vaš um je "farban" od vašeg rođenja do danas i sve što zaključujete, spoznajete, sve odluke koje donosite itd. jeste uslovljenost vašeg uma na osnovu te "farbe". Stišavanjem uma (misli), naša svest se vraća u neutralan položaj iz kog dolazi u položaj kada može ugledati stvarnost.

"Koristite um da bi ste prozreli um"
Jongi Mingjur Rinpoš

Od samog rođenja pa sve do poodmaklog puberteta a čak i nakon toga, naš um prolazi kroz fazu učenja i sazrevanja. Ova faza je naročito izražena u detinjstvu kada "upijamo sve kao sunđeri". U tom periodu mi spoznajemo svoja čula, razvijamo emocije (u početku samo prijatne i neprijatne a kasnije se one sofisticiraju). Onda učeći da izgovaramo reči, naš um počinje da vezuje reči za naša čulna iskustva i da njima pridaje određene osećaje na telu (emocije koje predstavljaju impuls neurona koji izaziva osećaj na telu usled uslovljene reakcije uma na određeno čulno iskustvo). Što se više puta readnja ponavlja to je trag obrasca osećaja u telu i ostale naše reakcije sve dublji i dublji tj. izraženiji. Polako nastaje percepcija koja je direktno uslovjena svim ranije naučenim stvanjima. Dalje u tom procesu mi formiramo ono što moderan svet naziva ličnost. Dobijamo personu koja se sastoji iz tih emocija, misli, tela, impulsa u telu, percepcije itd. Tada postajemo odvojeni od svega ostalog oko nas - MI i DRUGI. MOJE i NJIHOVO. Kroz ceo ovaj proces mi "farbamo" sopstveni um i time mu dajemo prizmu kroz koju će videti stvarnost. Međutim, da bi videli stvarnost onakvu kakva jeste, moramo stišati um, vratiti ga u stanje pre misli, u stanje "Ne znam" kako bi naša svest primila čiste čulne informacije.

U hrišćanskoj religiji se često može čuti: "Neznanje je blagoslov". Upravo tako. Ipak, neophodna je određena doza intelektualnog znanja koja se stiče kroz period učenja kako bi i sami mogli da prozremo um pomoću uma. Ali kada ga jednom prozremo, onda je vreme i da se nešto konrketno uradi. Ostaje pitanje šta je to nešto? Stvari su takve kakve jesu. Bilo kakav pokušaj menjanja obrasca putem misaone svesti (koja nam kaže da je to što radimo dobro i da tako treba da bi se promenili i slično) će rezultirati stvaranjem novih obrazaca. Zbog toga, mi ne trebamo da učinimo apsolutno ništa. Sve što je potrebno, to je da stišamo naš um i postanemo svesni stvari kakve jesu. Kako se svest razvija u čistom viđenju stvarnosti, tako će sama stvarnost da menja naš um i naše stečene obrasce. U tom procesu mi nemoramo učestvovati.

Budino učenje se ne sastoji u sticanju novih znanja i bilo kakvom promenom sebe, svoje ličnosti itd. već se sastoji u napuštanju. Sve ono što imate, sve ono što želite, sve ono što znate, predstava o vama samima....samo pustite. Budite samo svesni svega što se dešava i ne brinite jer šta god se dešava - proćiće. Sve što se dešava je uslovljeno stanje nastalo u nekom uzroku - ono se rađa, menja se i jednom će nestati.


"Pre prosvetljenja sam sekao drva,
Nakon prosvetljenja i dalje sečem drva"

Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Mart 01, 2011, 01:07:55
Samo prosvetljenje i sama nibbana predstavljaju fikciju uma....prosvetljenje dolazi onda kada prestanemo uopste da razmatramo prosvetljenje kao stanje u koje tek treba uci i do kog postoji put koji se mora preci. Nema nikakvog puta sem onog puta koji je kreirao nas uslovljeni um. Prosvetljenje je jedan momenat ciste svesti proizasao iz cistog, neuslovljenog uma. A to je sadasnji trenutak.....BOOOOOOOM.....Ostaje samo tisina. Nakon toga, sve ostalo funkcionise kroz sustinu - kroz prazninu u tisini uma.

Nibbana ne predstavlja fikciju uma. To je stanje izvan domasaja uma. Um ne moze pojmiti nibbanu. U nibbani svi zamisljaji prestaju.
 
Ne bih rekao da itko iskusan razmatra prosvjetljenje kao stanje koje tek treba dostici? Ucenici rade svoju duhovnu praksu ne ocekujuci nista posebno. Bas iskustvo meditacije govori da je ta nibbana upravo u ovoj istoj samsari (dobro, mozda malo mahayanski zvuci, ali sam siguran da je to sustina svake du'ovne prakse pa tako i theravadske).
 
Svjesnost u svakom sadasnjem trenutku je vrlo napredno stanje. Drago mi je da si ga dostigao. Mnogi du'ovnjaci se ne mogu pohvaliti da mogu ostati dugo u tom stanju (ti odajes dojam kao da si stalno u tom stanju, mozda grijesim?). Ipak, meni se cini da je put na koji ukazuju theravada buddhizam i yoga jednako ustvari put meditacije. Sabranost koja vodi jhanama, a zadnja od njih je nibbana sama po sebi. Sa dostizanjem pojedinih jhana, osoba u stanju izvan meditacije tu svjesnost trenutka dozivljava prirodno.
 
Dakle, meni se cini, da je u theravadi i yogi stvar postavljena neznatno drugacije. Meditacija - jhana - nibbana (sto bi u yogi rekli: dharana-dhyana-samadhi). Ali i sadasnji trenutak se vjezba u hodajucoj meditaciji i svemu drugome. Pa ne vidim zasto to posebno naglasavati? Sve to vec postoji u theravada praksi. Govorimo o stvarima koje su vec poznate, pa ne shvacam zasto to nazivas nekim drugim putem?
 
Ono sto bih radije vidio jeste da imas takav intenzivan dozivjljaj sadasnjeg trenutka kakav svjedocis svojim pisanjem, ali ujedno i da dozivis i pojedine jhane. Kratke brzopotezne meditacije ne vode u jhane. Ali daj boze da dozivimo obojica i zadnju od njih, tj. nibbanu koju spominjes. Tada sasvim sigurno o njoj ne bi mogli reci nista. Niti boom, niti tisina, nisti svjesnost... ona je potpuno izvan domasaj uma i rijeci. Ne postoji vise nitko tko bi mogao dozivjeti, niti ono sto bi moglo biti dozivljeno.
 
Buddhina poruka je vrlo duboka. Vrlo profinjena.
 
-------
 
Jednom prilikom sam pricao sa Davorom Stancicem, uciteljem maithuna (sexualne) tantre ovdje u Hrvatskoj. Tvrdio je da u trenutku takve seksualne prakse podize kundalini (svjesnost) u najvisu cakru (tj. dozivljava nirvikalpa samsadhi ili nibbanu).
 
Pitao sam ga da li je u tom trenutku svjestan sebe, svojeg tijela, partnerice s kojom ima odnos, okoline i sl. Rekao je da jeste, sve je prozeto svijescu, njegovom svijescu koja je jedno sa sveopcom svjescu koja prozima sve (tako nesto u tom stilu je rekao, ne sjecam se vise doslovno). Osobno sam dozivio neka stanje meditacije. Ne nibbanu nazalost, ali svakako neke od kratkotrajnih ulazaka u jhane (u yogi samadhije). Ili mozda tocnije receno nimitte u thervada pojmovima ako se ne varam (u yogi bi to bile dhyane). Vrlo dobro znam da u tom trenutku nisi svjestan sebe, svojeg tijela, okoline...
 
Yoga tekstovi govore o stanju kada se kundalini (svjesnost) podigne iz muladhara cakre (najnize) u svadhistana cakru (prvu slijedecu). Vec tada nastaje osjecaj sjedinjenosti, ali ona se ispoljava kao stalna prisutnost paznje u sadasnjem trenutku i svemu sto um dozivljava kao sadasnji trenutak. To je vrlo visoko stanje, ali nije konacno stanje. U konacnom stanju nema vise nikakvog trenutka, nikakve stvarnosti niti ne-stvarnosti, niti sadasnjosti, niti nicega...
 
Dakle, jos mnogo od toga do kraja puta. Zato bih te savjetovao da se ne zanosis takvim stanjima. Uzivaj u njima dok traju i nastavi svoju duhovnu praksu.
 
Tantrici vrlo dobro znaju da se maithuna sadhanom (seksualnom duhovnom praksom) kundalini (svijest) moze podici "samo" iz prve u drugu cakru. Naravno, to nije samo "samo". To je vrlo visoko postignuce, ali nije konacno.
 
Svjesno usredsredjenje na bilo koji rad, bio to ljubavni odnos ili odapinjanje strijele iz luka, ili ispijanje caja, ili macevanje, ili kaligrafija, ili slaganje buketa cvijeca, ili hodanje sa punom svjesnoscu... svaki rad obavljen sa punom svjesnoscu moze dovesti do toga stanja. Ipak, krajnji cilj duhovnosti nije to stanje. U trenutku nibbane osoba ne moze svjedociti luk i strijelu. Ne moze svjedociti sadasnji trenutak, ne moze svjedociti niti tijelo, niti um.
 
Takva stanja su vrlo dobrodosla, budi zahvalan na blagoslovu sto ih iskusavas, ali nastavi sa svojom duhovnom praksom. :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 01, 2011, 12:59:00
"Nibbana ne predstavlja fikciju uma. To je stanje izvan domasaja uma. Umne moze pojmiti nibbanu. U nibbani svi zamisljaji prestaju".

 :) Nibbana jeste stanje izvan domasaja uma. U nibbani svi zamisljaji prestaju. Ako je tako (a jeste), zar onda svaki pokusaj uma da zamisli precizno to cemu tezi nije fikcija??? Upravo se radi o tome, da nas um kroz proces misljenja non stop gura ispred nas u buducnost ili se vraca u proslost i sve nesto zamislja a mi "trcimo" za tim zamisljenim.....pa kako onda da ne patimo? Ako sam u Srbiji a zasmisljam da sam na Nepalu, normalno je da cu da patim ako se toliko poistovetim sa tim mislima. Samo sto je ovde mnogo slozenija stvar....Nepal jos i moze da se zamisli, postoje fotografije odatle. A kako da zamislis prosvetljenje i nibbanu? Nikako. Ipak, svako se trudi (i ja sam) da zamisli to stanje....i onda umesto da se upravlja prema stvarnosti, covek se upravlja prema mislima....a misli se non stop menjaju....to su fikcije i tu nema prosvetljenja.

Iz mog iskustva mogu da kazem da svi zamisljaju prosvetljenje. I sam si mi rekao nesto poput: "Dug je put do prosvetljenja"  :) To znaci da se treba puno toga uraditi dok ne stignemo do te tacke....a ako se puno toga treba uraditi, to inicira trud koji se treba uloziti u nekom narednom periodu i tu pocinju misli da rade svoj posao. Sa tacke konvenkcionalne stvarnosti, to jeste tacno. Mora se prouciti ucenje, mora se vezbati, vreme tece itd. Ali sa tacke apsolutne stvarnosti, to vreme ne postoji kao takvo. No, ne bih o tome. Poenta je da je prosvetljenje samo sada i ovde, u ovom trenutku. Inace, ako tezimo dostizanju prosvetljenja (sto naravno jeste polazna osnova odakle svi pocinju da proucavaju ucenje ali se to kasnije kroz praksu menja), nikada ga necemo dostici. Uvek postoji jos nesto i jos nesto....um ne miruje. Misli se krecu. A svi znamo sta predstavljaju misli. Prosvetljenje kao takvo jeste misao kojoj tezimo. Zaboraviti na prosvetljenje je jedini nacin dostici prosvetljenje. Tek kada prestane da postoji, onda ce nastati. Zaboravi Budu, zaboravi dhammu, zaboravi sebe, zaboravi......pusti da sve sledi prirodan tok uzroka i posledice bez da budes upleten u to i budi u sadasnjem momentu svestan.....i to je to. U apsolutnoj stvarnosti, ne postoji nikakav Buda, nikakav budizam, nikakva joga, nikakva meditacija.

"Form is emptiness - emptiness is form. Gate, gate, paragate, parasamgate, bodhisvaha"

Fazli, sto se tice poredjenja theravade i joge u tome ne bih mogao da ucestvujem jer u jogu se ne razumem  :) Tu bih mogao dosta od tebe da naucim. Naziv puta je samo pakovanje. Ono sto je u pakovanju je isto. Svima je jasno sta je u pakovanje - mada izgleda da nekima i nije. Nije vazno kako cemo nazvati ono sto radimo, vazno je da to sto radimo radimo ispravno. Mada, kada smo kod ispravnosti....i tu se postavlja pitanje sta je ispravno. Svako vidi ispravnost na svoj nacin - takodje uslovljeno stanje uma. I to treba napustiti. A kada sve napustimo, sta ostaje???

Hvala Fazli na lepo zelji da dozivim nibbanu i poslednju dhjanu ali iskreno, nemam ambicije da bilo kakvu dhjanu dostizem. Budino ucenje se sastoji u cetiri plemenite istine. One govore o postojanju patnje i kako prevazici patnju. Patnja se prevazilazi razumevanjem stvarnosti, stvari kakve jesu i konstantnom svesnoscu te stvarnosti u sadasnjem momentu. Stvarnost je da je sve prolazno i da nema svoju sustinu vec da je sve sled uzroka i posledice koje ne daju jedno trajno stanje vec se non stop menjaju i izazivaju novo stanje. Zbog toga putem svesnosti mi napustamo stvari i zivimo u sadasnjem momentu - tada patnja nestaje. Za to nam ne treba dhjana niti nibbana.

Vec sam govorio o tome ali opet cu. Svako je jedinka za sebe i svako ima neke svoje uslovljenosti kako posmatra stvari. Iz moje tacke gledista, vezbamo da bi uklonili patnju. Vezbamo da bi ziveli srecno, zadovoljno u ovom zivotu u kome se nalazimo. Van tog zivota, van ovog sadasnjeg momenta - sve je fikcija. Dusa je fikcija, Bog je fikcija, nibbana je fikcija, prosvetljenje je fikcija, sangha je fikcija. Zbog toga je ono BOOOOM. Stvarnost sadasnjeg momenta i zivot u njemu u tisini uma u potpunoj duhovnoj ispunjenosti. To je stanje koje moze svako doziveti. Van toga......hehehehehehe. U vreme Bude je bilo po 1200 arahanata. Prosvetljavali su se jednim osmehom  :) Gde su danas arahanti???? Kada pogledam danasnje ucitelje, Ajahne, vidim da nisu odmakli ni u cemu u odnosu na sve nas. Nazivaju se uciteljima jer po 20 godina proucavaju spise i sede u polozaju za meditaciju....ali oni jos uvek nisu stigli nigde. Buda je bio prosvetljen posle 6 godina bez ikakvih spisa....covek da se zamisli, zar ne. I dalje pipkaju, citaju, meditiraju, uce, pokusavaju, istrazuju.....drugim recima, pipkaju u mraku. Vrte se u samsari. Sve su to imaginacije uma nastale citanjem razlicitih religijskih spisa. Jednom kada ostavis sve te spise i stanes i pogledas sadasnji trenutak i ono sto ga cini u apsolutnoj stvarnosti.....shvatis da nemas gde ici. Stvari teku svojim tokom....i BOOOOM. Na kraju je samo tisina. Tu si gde si. Stvari su takve kakve jesu. Budjenje, prosvetljenje.

A i sve ovo sto pisemo je jos jedna imaginacija uma  :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 01, 2011, 13:38:16
The Heart Sutra

The Maha
Prajna Paramita Hrdaya Sutra
Avalokitesvara Bodhisattva
when practicing deeply the Prajna Paramita
perceives that all five skandhas are empty
and is saved from all suffering and distress.
Shariputra,
form does not differ from emptiness,
emptiness does not differ from form.
That which is form is emptiness,
that which is emptiness form.
The same is true of feelings,
perceptions, impulses, consciousness.
Shariputra,
all dharmas are marked with emptiness;
they do not appear or disappear,
are not tainted or pure,
do not increase or decrease.
Therefore, in emptiness no form, no feelings,
perceptions, impulses, consciousness.
No eyes, no ears, no nose, no tongue, no body, no mind;
no color, no sound, no smell, no taste, no touch,
no object of mind;
no realm of eyes
and so forth until no realm of mind consciousness.

No ignorance and also no extinction of it,
and so forth until no old age and death
and also no extinction of them.
No suffering, no origination,
no stopping, no path, no cognition,
also no attainment with nothing to attain.
The Bodhisattva depends on Prajna Paramita
and the mind is no hindrance;
without any hindrance no fears exist.
Far apart from every perverted view one dwells in Nirvana.
In the three worlds
all Buddhas depend on Prajna Paramita
and attain Anuttara Samyak Sambodhi.
Therefore, know that Prajna Paramita
is the great transcendent mantra
is the great bright mantra,
is the utmost mantra,
is the supreme mantra,
which is able to relieve all suffering
and is true, not false.
So proclaim the Prajna Paramita mantra,
proclaim the mantra which says:
gate, gate, paragate, parasamgate, bodhi svaha
gate, gate, paragate, parasamgate, bodhi svaha
gate, gate, paragate, parasamgate, bodhi svaha.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Sejmyo Mart 01, 2011, 14:28:14
Čisto ako vas interesuje preveo  (http://forum.yu-budizam.com/mahayana/sveti-tekstovi-recitacije-%28chants%29/)sam ovu sutru nedavno.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 01, 2011, 14:48:22
Da, citao sam to pre nekoliko dana  :ok Hvala  :andjali
Ja u svom jutarnjem i vecernjem chantingu je izgovaram na engleskom pa sam se zato opredelio da je i postavim tako. Navika valjda  :)
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Ex01 Mart 01, 2011, 15:13:45
Lipo si ovo napisa Vladimire, lipo je citat ove stvari.
Naravno da je dobro iz pocetka tezit necemu, mora bit tu taj pokretac koji ce te maknit i gurnut naprjed.
To moze bit cak i ponos, ljubomora ili prkos, kao po principu "ako moze on mogu i ja, ako mogu oni, mogu i ja" gdje sama ljubomora ili prkos iskorjeni prkos kasnije.


takodjer je zanimljivo ovo sta si pisa o uciteljima danas, i slazem se da je previse knjiga cak i problem do prosvjetljenja. Odgovor je ipak u osobi samoj, i samo ona moze preko svojih "stepenica" doc do neceg veceg.

Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 01, 2011, 15:30:51
Da, bas tako  :) Naravno, treba shvatiti i da sam ja opisao kroz reci neku mogucu krajnost kojom nisam zeleo da kazem da je lose citati jer kako kazete, mora da postoji pokretac. Citati i uciti ne moze biti lose. Ali treba biti svestan mogucnosti reci i onoga sto te reci izazivaju u nama....misli koje su izazvane tim recima i kako se mi lepimo za te misli. Umesto lepljenja, napustimo sve to i idemo dalje iz momenta u momenat i odgovor trazimo u iskustvu sadasnjeg momenta kroz svesnost a ne u naucenim recima i ranijim iskustvima. Doduse, tesko je savladati um koji je programiran da povezuje i logicki zakljucuje ali i ne trebamo ga savladati - trebamo ga biti svesni. Srednji put - to je odgovor. Ali da bi isli srednjim putem, prvo moramo spoznati dve krajnje granice.

Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Sejmyo Mart 01, 2011, 19:31:31
Citat
Gde su danas arahanti???? Kada pogledam danasnje ucitelje, Ajahne, vidim da nisu odmakli ni u cemu u odnosu na sve nas. Nazivaju se uciteljima jer po 20 godina proucavaju spise i sede u polozaju za meditaciju....ali oni jos uvek nisu stigli nigde. Buda je bio prosvetljen posle 6 godina bez ikakvih spisa....covek da se zamisli, zar ne. I dalje pipkaju, citaju, meditiraju, uce, pokusavaju, istrazuju.....drugim recima, pipkaju u mraku. Vrte se u samsari. Sve su to imaginacije uma nastale citanjem razlicitih religijskih spisa.

Bio bi pažljiv sa ovakvim generalizacijama. Da li znaš da čitaš tuđe umove? Još uvjek ima dobrih učitelja koji vode živa bića ka oslobođenju.  Ali nazad na temu. Iskustvo koje si ti doživio nije ništa neobično.  U zen tradiciji to zovu Kenšo, ako je iskustvo "plitko" i kraće ili Satori ako je "dublje". Preljepo iskustvo ali iskustvo i ništa više. Može da potraje par dana par sedmica ili par mjeseci. U mojoj trostrukoj Sangi (Toronto, Vermont, Costa Rica) ja sam siguran da poznajem najmanje 30-40 ljudi koji su to kroz to prošli. Kažem prošli pošto to nije kraj nego sami početak. Od tog iskustva ti neće ostati ništa nego mrtva memorija ako te ovdje ego preuzme.

Sljedi prjevod dijela biografije Zen Majstora Hakuina koji priča o njegovom prvom uvidu u Istinu:

... U narednih par godina Hakuin je ostao zaokupljen mislima po pitanju ubijenog monaha Ganta i njegove slabosti. On je počeo da traži učitelja. U jednom momentu, razočaran sa još jednim učiteljem za kojeg se ispostavilo da nije Zen Majstor, zaključao se u malu sobu, odlučio je da posti cjelu sedmicu i da rješi tu stvar jednom i zavjek. I onda jednog od tih dana oko ponoći je ču zvono i kako on sam kaže "Moj um i tjelo su kompletno odpali. Prevazišao sam i najsitniju prašinu (ovog svjeta)." Hakuin je vidio da je on sam monah Ganto, nedotaknunt nikakvom uslovnom transformacijom, i viknu "Stari Ganto je živ i zdrav!"

Ovaj uvid ga je ispunio sa velikim ponosom - ovakav uvid, on je mislio, nije imao niko u najmanje zadnjih sto godina. Mislio je "Svi ljudi koje vidim izgledaju kao prašina." Putovao je od učitelja do učitelja nadajući se da će ga jedan od njih na mjestu proglasiti Zen Majstorom. Ali svaki od tih učitelja koje je sreo su mu rekli da nije potpuno realizovan. Jedan od njih ga je uhvatio i šutno ga sa praga direktno u blato i rekao mu "Vidi bjednog pećinskog demona". Malo ponižen stigao je do učitelja Šoju Rođin-a, "Starog Čovjeka iz Šođu-a". Šoju je bio grub učitelj i nije štedio Hakuina. Hakuin ovako opisuje tipični Dokusan (formalni intervju) sa Majstorom:

Jednog dana sam izjavio svoje razumjevanje Majstoru. On mu je odgovorio "Posvjećenje izučavanju Zena treba da bute istinsko posvjećenje. A šta je sa psom i njegovom Buda prirodom (poznati zen koan)?

"Nemože ga dirnuti ni ruka ni noga" ja sam odgovorio.

On odjednom ispruži ruku, uhvati me za nos, i grubo me gurnu nazad. "Šta kažeš jel to jak dodir?" on reče. Nisam mogao ni napred ni nazad. Nisam mogao ni slovo da izreknem.

Poslje toga sam bio kompletno demoraliziran i frustriran. Sjedio sam crvenih očiju i sav jadan. Moji obrazi su gorili od silnih suza.


Prestajem ovdje jel nemam vremena za resto.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: miki Mart 01, 2011, 21:35:26
Naravno da je dobro iz pocetka tezit necemu, mora bit tu taj pokretac koji ce te maknit i gurnut naprjed.
To moze bit cak i ponos, ljubomora ili prkos, kao po principu "ako moze on mogu i ja, ako mogu oni, mogu i ja" gdje sama ljubomora ili prkos iskorjeni prkos kasnije.

'Ovo telo nastaje zahvalujući želji. A ipak, oslanjajući se na želju, oslobađamo se želje.' Tako je rečeno. A zbog čega je tako rečeno? Ima slučajeva, sestro, kada monah čuje: 'Monah po imenu tom i tom, okončavši nemir, ušao je i boravi u stanju neuznemirenosti, oslobođene svesti i oslobođenog uvida, upoznavši ih i ostvarivši ih za sebe, ovde i sada.' Onda se u njemu javi ovakva misao: 'Nadam se da ću i ja -- okončavši nemir -- ući i boraviti u stanju neuznemirenosti, oslobođene svesti i oslobođenog uvida, upoznati ih i ostvariti ih za sebe, ovde i sada.' Tako se, vremenom, oslobađa on želje, oslanjajući se na želju. 'Ovo telo, sestro, nastaje zahvaljujući želji. A ipak, oslanjajući se na želju, oslabađamo se želje.' Tako je rečeno i zbog toga je tako rečeno.
'Ovo telo nastaje zahvaljujući oholosti. A ipak, oslanjajući se na oholost, oslobađamo se oholosti.' Tako je rečeno. A zbog čega je tako rečeno? Ima slučajeva, sestro, kada monah čuje: Monah po imenu tom i tom, okončavši nemir, ušao je i boravi u stanju neuznemirenosti, oslobođene svesti i oslobođenog uvida, upoznavši ih i ostvarivši ih za sebe, ovde i sada.' Onda se u njemu javi ovakva misao: 'Monah po imenu tom i tom, okončavši nemir, ušao je i boravi u stanju neuznemirenosti, oslobođene svesti i oslobođenog uvida, upoznavši ih i ostvarivši ih za sebe, ovde i sada. A zašto to ne bih mogao i ja?' Tako se, vremenom, oslobađa on oholosti, oslanjajući se na oholost. 'Ovo telo, sestro, nastaje zahvaljujući oholosti. A ipak, oslanjajući se na oholost, oslabađamo se oholosti.' Tako je rečeno i zbog toga je tako rečeno.
 
Bhikkhuni sutta AN IV-159
http://www.yu-budizam.com/canon/anguttara/an04-159.html (http://www.yu-budizam.com/canon/anguttara/an04-159.html)
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: miki Mart 01, 2011, 22:08:13
Zaboraviti na prosvetljenje je jedini nacin dostici prosvetljenje.

Da li je to jednostavno? Kako se to zaboravlja? Da li je mozda ipak potreban neki put i ucitelj da bi smo naucili da zaboravimo na prosvetljenje i da budemo svesni u svakom trenutku. A ako nemamo ucitelja ili nam ne moze dati odgovor na neka nasa pitanja, mozda nam i poneka knjiga moze bar malo pomoci.
 
Ako zelimo da lecimo ljude, mi samo treba da ustanovimo pravu dijagnozu i damo pravi lek. Vrlo jednostavno! Za to name je medjutim potrebno znanje i iskustvo. Put koji vodi ka tome je veoma dug i mukotrpan. Prakticno je nemoguce doci do cilja bez ucitelja i knjiga. Cini mi se da to vazi za vecinu ljudskih delatnosti, pa i za duhovni razvoj.
 
Naravno postoje i nadrilekari.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Fazlija Mart 01, 2011, 23:25:44
Ne vjerujem da monasi toliko citaju i razmisljaju o suttama i drugim spisma. Osobito ne sumarski monasi. Sjede i meditiraju. A sto je to drugo nego bivanje u sadasnjosti? Tako da sve to sto govoris vidim da ljudi vec rade.
 
Uostalom, kakve veze ima to jel' ima arahanata ili nema? Da li takvo pitanje podrazumijeva kritiku neke sasvim odredjene skole ili skola buddhizma, i najavu nekog novog puta koji pokreces u cilju da se ti nedostaci otklone? To bi podrazumijevalo da si ti sam arahant. Jesi li? Ako jesi, znao bi gdje su i zasto ih nema. Poput (arahanta) Nagasene bi jednostavno otklonio sumnje u ljudima punih neznanja kao sto je kralj Milinda. A opet ako nisi arahant, cemu kritika o tome gdje su arahanti?
 
Treba zasjest i raditi svoju du'ovnu praksu. A tu praksu je najbolje raditi po zacrtanoj tradiciji.
 
U istocnjackoj tradiciji cemo u razinim skolama naci da postoje onakvi ucitelji o kakvima govori i buddhizam:
 
Samma-sambuddha:
Sam prosvjetljen, onaj koji otkriva novi put i pokrece novu tradiciju, tocnije koji nanovo otkriva i obnavlja zaboravljenu tradiciju. Takav ucitelj je bio Siddhattha Buddha, a  takva vrsta ucitelja u tantri je i moj guru Anandamurti. To su ljudi koji nisu imali svojeg ucitelja, ali su ponovno obnovili jednu tradiciju koja je vec bila potpuno ili djelomicno izgubljena. Vrlo su je formalno kodificirali kao put za ostale ljude.
 
Pacceka-buddha: slicno kao prethodni, ali bez poslanja da drugima budu ucitelji. Bez poslanja da pokrecu ikakvu novu tradiciju.
 
Savaka-buddha:
To su sljedbenici Sammasambuddha. To su plemeniti ucenici koji su oslobodjenje dostigli unutar postojece tradicije nekog od Sammasabuddha i mogu druge voditi tim putem. Njihova spoznaja ovisi o tradiciji unutar koje su dostigli savrsenstvo. Cini mi se dobar primjer za ovakvu prosvjetljenu osobu npr. Nagarjuna. On je inicirani buddhist koji je unutar postojeceg buddhizma dostigao svarsenstvo. Imao je ucitelja, nije potpuno ispocetka bnavljao buddhizam (jer je u njegovo doba vec postojao), ali ga je protumacio na vrlo originalan i novi nacin. Osnivac je novog pravca unutar vec postojeceg buddhizma kojega je osnovao Siddhattha Buddha, ciji je Nagarjuna bio sljedbenik.
 
Tako da je u tom pogledu istocnjacka tradicija vrlo jasna. Ne treba se zamarati pitanjima, nego sjesti i raditi svoju du'ovnu praksu onako kako je naucena u skoli koju smo sami izabrali za svoj du'ovni put. Uostalom, nije li Buddha negdje zabranio nezaredjenim laickim sljedbenicima da puno lamentiraju o svojim du'ovnim uvidima i dozivljajima? Cak i da postoje, treba o njima skromno sutjeti i gledati drugima pomoci na nenametljiv i skroman nacin.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: oblica Mart 01, 2011, 23:57:00
bum... (http://razbibriga.net/images/smilies/facepalm.gif)
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 02, 2011, 00:26:10
Ne vidimo jer mislimo da vidimo. Ne cujemo jer mislimo da cujemo. Ne osecamo jer mislimo da osecamo. Ne znamo jer mislimo da znamo. Najbolji nacin da sipate nesto u vec punu casu je da tu casu prvo ispraznite.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Ex01 Mart 02, 2011, 00:54:41
cc kojice pozvati na sklad ne na burn ;)
Mislim da se Fazlija i Vladimir slazu po pitanju da je primarno raditi dobru praksu a teorija sama po sebi moze i zagusiti proces.
Isto tako bi obojica mogli sjesti i promeditirati (kad vec imaju dovoljno uvida i koncentracije da to mogu) i razmisliti o rijecima jednog i drugog, provjerit sami sta je ispravno a sta ne.

Obojici  :srce jer iz ovakvih situacija najbolje uce oni koji ih mogu promatrat sa strane, bez naklanjanja i jednoj i drugoj strani.


jos kad bi mogao dodat da pacceka buddhe... koliko sam ja svatio i nisu toliko.. kako da to kazem.. pa neznam, nebi tio uvrijedit ali ako neko ne zeli ucit druge o onome sta je on postigao, a zna da to nije postigao s nekom vanjskom pomoci nego da se to krije u svima onda ocito nije dovoljno sazrio da bi imao mudrosti i strpljenja sa svima drugima nego je odlucio bit uzvisen sam sebi. sta nekako brise pravu poantu uzvisenosti ili brise pravu poantu prakticiranja dhamme, bar prema onome sta buddha tvrdi.

tko prakticira dhammu za sebe i za drugog je onaj koji je najuzviseniji od svih praktikanata dhamme. nisam pametan jos o ovome, ali se ne sramim trenutno ovakvog zakljucka
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 02, 2011, 01:48:59
Istina je da nikog nista ne mozes nauciti jer ce svako reci koje cuje posmatrati kroz sopstvenu prizmu uslovljenosti. Svako cuje ono sto zeli da cuje. Veoma mali procenat ljudi je u stanju da "zakljuca" svoj um dok slusa sagovornika i cuje njegove reci i vidi njegovu nameru.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 02, 2011, 02:06:06
Zaboravih Ex01  :) Ja ne kazem da je praksa bitnija od teorije. Ja kazem da su obe stvari bitne podjednako do jednog trenutka duhovnog razvoja kada teorija postoja praksa a praksa teorija a onda i jedno i drugo postaju zivot. Onda vise nema ni prakse ni teorije vec postoji sadasnji momenat. Vezanost za praksu ili teoriju je samo jedan oblik uslovljavanja uma....koji je neophodan donekle. Ali kada jednom spoznas ono sto si trazio, sto kazu kada u srcu osetis da je to to....ostavljas i praksu i teoriju i jednostavno bivas ono sto si spoznao. Uopste nije bitno sta je to sto si spoznao - bitno je da ti osecas da je to to i da si duhovno ostvaren. Nakon toga, mozes ostati u tisini, sto je najbolje jer te nakon toga malo ko moze razumeti a mozes se odluciti i da govoris zbog onog malog, sitnog procenta ljudi kojima ce tvoje reci pomoci.
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Ex01 Mart 02, 2011, 09:41:25
Imaj na umu Vladimire da ja koristim rijeci koje su mi trenutno bliske i koje su tu radi boljeg razumjevanja necega. Npr ti znas da poslje svega toga (i teorije i prakse) dolazi jedno nistavilo, ja neznam. Ne zelim uzimat to kao cinjenicu dok sam ne dodjem do tog stanja jer mi u sustini tudja iskustva ne mogu pomoc.

istina je da rjetko ko moze nesto objektivno sagledat, ali npr jednu argumentiranu raspravu izmedju tebe i fazlije sigurno mogu objektivnije sagledat ja, nego da sam ja aktivno sudjelovao u raspravi
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: oblica Mart 02, 2011, 11:02:42
Ni na šta ja nisam pozvala, mada bih mogla da pozovem na ozbiljnost i odmeravanje reči.
Ovo su dezinformacije i za očekivati je da će neko na njih da odreaguje.
U vreme Bude je bilo po 1200 arahanata. Prosvetljavali su se jednim osmehom  :) Gde su danas arahanti???? Kada pogledam danasnje ucitelje, Ajahne, vidim da nisu odmakli ni u cemu u odnosu na sve nas. Nazivaju se uciteljima jer po 20 godina proucavaju spise i sede u polozaju za meditaciju....ali oni jos uvek nisu stigli nigde. Buda je bio prosvetljen posle 6 godina bez ikakvih spisa....covek da se zamisli, zar ne. I dalje pipkaju, citaju, meditiraju, uce, pokusavaju, istrazuju.....drugim recima, pipkaju u mraku. Vrte se u samsari. Sve su to imaginacije uma nastale citanjem razlicitih religijskih spisa. Jednom kada ostavis sve te spise i stanes i pogledas sadasnji trenutak i ono sto ga cini u apsolutnoj stvarnosti.....shvatis da nemas gde ici. Stvari teku svojim tokom....i BOOOOM. Na kraju je samo tisina. Tu si gde si. Stvari su takve kakve jesu. Budjenje, prosvetljenje.
Kada neko da ovakvu izjavu, mora je potkrepiti dokazima ili se izviniti za izrečene neistine.

Pipkanje, čitanje, meditiranje, učenje, pokušaji i istraživanje se drugim rečima naziva pipkanjem u mraku?
Ovo je uvreda.
 
A tu je i kontradiktornost. Prvo je rečeno da sede u položaju za meditaciju, što bi značilo da onaj
ko je to izjavio tačno zna da oni zapravo ne meditiraju, već samo tako sede u tom položaju, valjda
da im vreme mine. A zatim izjavljuje da ipak meditiraju. Pa jel meditiraju ili ne i na koji način je to
utvrđeno? I čemu uopšte priča o tome šta rade drugi? To je jednako kao da za vreme ručka piljimo
u tuđi tanjir.

Dakle, može li to predstavljanje svojih ’’nasumičnih misli’’ da se nekako izvede, bez da
se pri tom iznose neistine i bez da se bilo ko vređa?  :srce
 
 
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Ex01 Mart 02, 2011, 11:44:08
 
I čemu uopšte priča o tome šta rade drugi? To je jednako kao da za vreme ručka piljimo
u tuđi tanjir.

Dakle, može li to predstavljanje svojih ’’nasumičnih misli’’ da se nekako izvede, bez da
se pri tom iznose neistine i bez da se bilo ko vređa?  :srce

 :andjali

Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 02, 2011, 12:10:29
Ni na šta ja nisam pozvala, mada bih mogla da pozovem na ozbiljnost i odmeravanje reči.
Ovo su dezinformacije i za očekivati je da će neko na njih da odreaguje.
U vreme Bude je bilo po 1200 arahanata. Prosvetljavali su se jednim osmehom  :) Gde su danas arahanti???? Kada pogledam danasnje ucitelje, Ajahne, vidim da nisu odmakli ni u cemu u odnosu na sve nas. Nazivaju se uciteljima jer po 20 godina proucavaju spise i sede u polozaju za meditaciju....ali oni jos uvek nisu stigli nigde. Buda je bio prosvetljen posle 6 godina bez ikakvih spisa....covek da se zamisli, zar ne. I dalje pipkaju, citaju, meditiraju, uce, pokusavaju, istrazuju.....drugim recima, pipkaju u mraku. Vrte se u samsari. Sve su to imaginacije uma nastale citanjem razlicitih religijskih spisa. Jednom kada ostavis sve te spise i stanes i pogledas sadasnji trenutak i ono sto ga cini u apsolutnoj stvarnosti.....shvatis da nemas gde ici. Stvari teku svojim tokom....i BOOOOM. Na kraju je samo tisina. Tu si gde si. Stvari su takve kakve jesu. Budjenje, prosvetljenje.
Kada neko da ovakvu izjavu, mora je potkrepiti dokazima ili se izviniti za izrečene neistine.

Pipkanje, čitanje, meditiranje, učenje, pokušaji i istraživanje se drugim rečima naziva pipkanjem u mraku?
Ovo je uvreda.
 
A tu je i kontradiktornost. Prvo je rečeno da sede u položaju za meditaciju, što bi značilo da onaj
ko je to izjavio tačno zna da oni zapravo ne meditiraju, već samo tako sede u tom položaju, valjda
da im vreme mine. A zatim izjavljuje da ipak meditiraju. Pa jel meditiraju ili ne i na koji način je to
utvrđeno? I čemu uopšte priča o tome šta rade drugi? To je jednako kao da za vreme ručka piljimo
u tuđi tanjir.

Dakle, može li to predstavljanje svojih ’’nasumičnih misli’’ da se nekako izvede, bez da
se pri tom iznose neistine i bez da se bilo ko vređa?  :srce

Nema razloga za vredjanjem. Iznosim istinu. Nisam nista nasumicno nagadjao. Posto nisam znao, ja sam postavio pitanje samim monasima. I sami monasi su mi potvrdili da se spekulise o nekolicini da li su arahanti ili nisu ali zapravo su svi oni i dalje u nekoj potrazi. Znaci, nije to moje misljenje nego potvrda samog monaha - ako me je lagao, izvinjavam se ali sada i sam mogu da vidim da je to istina jer ne mozes prepoznati to unutrasnje dokle god se vodis duhovnim putem nekog drugog, putem koji je pomogao nekom drugom ali takav put opisan recima za druge moze biti samo dogma. Svako mora pronaci svoje resenje. Resenje je iza reci koje upravo citirate u svim vasim pisanijama. Transcendentiraj reci i videces ali nemoj se vredjati. Budi svesna da se javlja uvreda ali se nemoj lepiti za nju jer uvreda dolazi kao tvoja uslovljenost a ne kao deo tvoje stvarnosti. Cak sta vise, ako znas da je to sve neistina, onda ima jos manje razloga da se vredjas....neka budala lupa neke gluposti....sto bi se onda vredjala?!!!

Sto se tice meditacije, posto znam da meditiras, trebalo bi da znas da je meditacija u formalnom obliku sedenje. Ako mislis da treba nesto posebno da radis dok meditiras sem da jednostavno sedis tu gde jesi i da budes svesna - onda negde gresis. Zato, kada posmatram drugog, mogu slobodno reci da on sedi u polozaju za meditaciju sto bi se drugacijim recima nazvalo meditiranje.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Vladimir Simović Mart 02, 2011, 12:10:38
Imaj na umu Vladimire da ja koristim rijeci koje su mi trenutno bliske i koje su tu radi boljeg razumjevanja necega. Npr ti znas da poslje svega toga (i teorije i prakse) dolazi jedno nistavilo, ja neznam. Ne zelim uzimat to kao cinjenicu dok sam ne dodjem do tog stanja jer mi u sustini tudja iskustva ne mogu pomoc.

istina je da rjetko ko moze nesto objektivno sagledat, ali npr jednu argumentiranu raspravu izmedju tebe i fazlije sigurno mogu objektivnije sagledat ja, nego da sam ja aktivno sudjelovao u raspravi

Ne dolazi posle toga nistavilo. Eto, cak i ako kazes da si razumeo, izgleda da nisi (nemoj me pogresno razumeti sto ti to kazem). Rekao sam da dolazi duhovna ispunjenost ili ostvarenost, kako god....rekao sam da dolazi zivot u sadasnjem momentu. A to je sve samo ne nistavilo. To je osecaj beskrajne srece i zadovoljstva, saosecanja i razumevanja za stvari kakve jesu. Nakon toga zivis zivot svestan svih uslovljenosti u toj sreci bez potrebe da se vezes za bilo sta. Ne kazem da si nakon toga distanciran od ega, distanciran od bola itd. Sve je isto kao i pre - ama bas nema nikakve razlike. I dalje dobijas neke spoznaje, stices iskustva, ucestvujes u svemu....ali unutar sebe vidis prolaznost svih tih iskustva i samo uzivas u njima bez da se vezes.
Ja ne vodim argumentovanu raspravu. Argumentovanu raspravu vodi Fazli i svi ostali. Argumenti pripadaju materijalnoj stvarnosti i njima se mogu sluziti da bih dokazao da je sva materija nestalna ili slicno....ali spoznaja apsolutne stvarnosti ili duhovnog ostvarenja, dolazi iz "srca". Za to ne postoje argumenti. To jedino mozes spoznati kada ostavis sve argumente, otvoris svoje "srce" i pustis se od svega onoga sto cini tvoj um....od svega onoga sto cini JA i MOJE. Sta ces spoznati, ne znam. Ono je u tebi. Zato i jesi sam sebi najbolji ucitelj a drugi mogu samo da upiru prstom. Medjutim, koliko god drugi upirali prstom, ti ces videti samo ono sto tvoj um moze prihvatiti.

Kada me je kojica pozvala da dodjem na forum (posto dugo vremena nisam pisao ovde) i okacim poziv za kurs, rekao sam da forum nije dobro mesto za razvijanje duhovnosti jer je forum mesto za raspravu, razmenu misljenja a kada je u pitanju razvoj duhovnosti, misljenje ne igra nikakvu ulogu. Misljenje dolazi iz uslovljenog uma, duhovnost iz "srca". Argumenti koji se iznose ovde pripadaju uglavnom dogmi koja ukazuje na stvarnost ali nije stvarnost - s tim da ako si vezan za nju, to ne mozes videti. Izgleda da sam tada bio upravu pa cu vas sve pozdraviti i pozeleti vam sve najbolje u daljem duhovnom razvoju.

 :andjali
Naslov: Odg: Dhamma - Stvarnost
Poruka od: Živa Mart 02, 2011, 13:37:29
Tema zatvorena na zahtev postavljača.