Skorašnje poruke

Stranice: 1 ... 8 9 [10]
91
Vađrayana / Odg: Tibetanski budizam.
« Poslednja poruka Sati poslato Decembar 12, 2017, 11:06:39 »
Hvala za post, Fazlija, šerovan je na FB profilu, da ne ostane neprimećen  :andjali
92
Theravada / Odg: Bhante Samadhikusalo i meditacijski centar Nirodha na Sri Lanki
« Poslednja poruka Fazlija poslato Decembar 10, 2017, 11:38:34 »
Nesto linkovi ne rade na stranice bhante Samadhikusale, ovdje je nova veza - Nirodha Retreats


Dhammaruwanovo pjevanje Bojjhanga sutte  :ok
93
Vađrayana / Odg: Tibetanski budizam.
« Poslednja poruka Fazlija poslato Decembar 04, 2017, 16:52:41 »



Tulku - vjerovanje u reinkarniranje visokih lama u tibetskom buddhizmu.

Ovo je vjerovanje u osnovi utemeljeno na ucenjima indijske (hinduisticke) tantre, pod cijim utjecajem je i nastao tantricki buddhzam popularan u Tibeti i Mongoliji, a koje uci da izmedju svijeta prolaznih pojava i duhovne slobode nema razlike. Na tom tragu su mahayanski i tantricki buddhisti usvojili (izvorno shaivisticku) ideju da za prosvjetljenu osobu izmedju samsare (vezanosti) i nirvane (duhovne slobode) nema razlike.

S obzirom da za prosvjetljen um nema nikakve razlike izmedju duhovne slobode i zivota u ovom svijetu, razvija se nacelo samilosti i dobronamjernosti (karuna i maitri) po kojoj prosvjetljena osoba odbija uci u Pari-nirvanu (konacno utrnuce) te se stalno iznova vraca u pojavni svijet kako bi pomagala drugim bicima.

Buddha izvorno nikada nije propovijedao ovakvo ucenje, mada to ne znaci da ga ne bi prihvatio ili na neki nacin odobrio. Poznato je da je Buddha vrlo nedvosmisleno odbijao tvrdnje i uvjerenja za koja je vjerovao da su neistinita i stetna. Ali isto tako postojala su i pitanja na koja Buddha nije htio dati izricit odgovor, nego ih je radije presutio. Bila su to metafizicka pitanja, o kojima Buddha nije zelio reci da su neistinita, ali je jednostavno smatrao da su nepotrebna i beskorisna. Jedno od takvih metafizickih pitanja s kojim su suvremenici suocili Buddhu za zivota bilo je i pitanje da li prosvjetljena osoba postoji ili ne postoji nakon smrti. Buddha im je odgovorio svojom poznatom tetralemom, tvrdeci da sa za arahante (prosvjetljene) nakon smrti tijela ne moze reci niti da jesu, niti da nisu, niti da i-jesu-i-nisu, niti da niti-jesu-niti-nisu... Drugim rijecima, to je pitanje posve izvan domasaja uma.

Buddha je pitanje reinkarnacije duhovnih osoba jednostavno podijelio u 4 kategorije.

Ulazak u tok: predstavlja prvi stupanj duhovnog postignuca, kada osoba u meditaciji sama za sebe spoznaje istinitost Buddhinog ucenja, sama uvidja da su istinite osnovne postavke ucenja (4 istine, 8-struki put itd.). Za takvu osobu Buddha je govorio da ce se iz zivota u zivot nastaviti baviti duhovnoscu te da ce dobiti konacno oslobodjenje najkasnije za 7 zivota.

Jednom povratnik: je stupanj u kojem ce se osoba jos samo 1 roditi i u slijedecem zivotu postici konacno oslobodjenje.

Ne-povratnik: je stupnja u kojem se osoba vise nece roditi u nasem tvarnom svijetu, nego u nekom od visih (rajskih) svjetova odakle ce vrlo lako zadobiti konacno oslobodjenje.

Arahant: plemenita i prosvjetljena osoba koja je tu i sada zadobila potpuno oslobodjenje, konacan uvid i koja se vise nikada i nigdje nece preporadajati.

Pod utjecajem indijske tantricke misli, mahayanski i tantricki buddhisti su razvili novu koncepciju i nazvali je - bodhisattva.

To je potpuno prosvjetljeno bice (arahant) koje se namjerno radja ponovno i ponovno kako bi stalno iznova pomagalo drugim bicima koja jos pate unutar pojavnog svijeta. Pa ipak, niti je Buddha u svoje vrijeme, a niti su kasniji mahayanski i tantricki buddhisti govorili o tome da bi se takva osoba mogla i trebala pronaci kada se opet rodi. Indijski buddhisti, ukljucujuci i samoga Buddhu, su taj proces ostavljali prirodnim. Vjerovalo se da takva osoba ma gdje da se rodi, gonjena svojim duhovnim sklonostima biva sama usmjerena na duhovni put. Nije se vjerovalo da bi takvu osobu trebalo pronalaziti i pomagati joj odmalena na duhovnom putu.

Tek u Tibetu radja se misao (posve strana indijskom buddhizmu) da bi tu osobu trebalo pronaci i ponovno ustoliciti na duznost koju je (navodno) obavljala u prethodnom zivotu. Tako nastaje vjerovanje u inkarnacije visokih lama - tulku.

Odlican americki dokumentarac Tulku (snimljen 2009.) govori o prvim zapadnim tulkuima. Djeci sa zapada koju su tibetske lame pocele prepoznavati i ustolicavati kao inkarnacije preminulih ucitelja. Odrasli u zapadnoj kulturi nesudjeni tulkui kriticki propituju svoju ulogu, ali ne bez dvojbi, zbunjenosti i lutanja u potrazi za sopstvenim identitetom. Film govori o zbunjenosti zapadnih tulkua i sumnjama koje sami imaju u pogledu uloge koja se od njih ocekuje.

FILM - TULKU (2009.)
94
Theravada / Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Poslednja poruka Sati poslato Decembar 04, 2017, 01:41:16 »
Jebeš mi sve, legendo, mi Hrvati smo stvarno jedini danas normalni  :dsmeh
95
Theravada / Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Poslednja poruka Fazlija poslato Decembar 03, 2017, 23:59:41 »
Ne vjeruj, sve je to židovska propaganda  :kez:


Evo sta o svemu tome kaze jedan Veljacicev zemljak Boris Dezulovic... iz cega se vidi da Dalmatinci o tim pitanjima imaju jedan sasvim zdrav stav.


Gloria Mundi


 :dsmeh



Tako da ja ne vjerujem puno u te klevete u Veljacicu koje sire mladi i neiskusni redovnici iz trece hippy generacije...

96
Theravada / Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Poslednja poruka Sati poslato Decembar 03, 2017, 01:41:54 »
Dragi Fazlija, život je neverovatan. Nedavno sam imao sreću da sretnem još jednog "živog svedoka" koji je na Šri Lanki provodio vreme sa našim Veljačićem i njegova priča se ne razlikuje, na našu žalost  :tuga
Ali svako od nas ima svoju bolju i svoju malo manje bolju stranu. I to je OK, ne umanjuje ono što je Veljačić dobro učinio.
97
Mahayana / Odg: Koan
« Poslednja poruka Fazlija poslato Decembar 02, 2017, 10:55:26 »



Americki zen monah Hyon Gak Sunim svoje odlicno kratko (16 min.) izlaganje pod nazivom "Sto je zen" pocinje jednim koanom:


Veliki indijski svetac je jednom rekao:
Svijet je privid, samo je istinsko Sopstvo stvarno.
Svijet je istinsko Sopstvo.


Cijelo predavanje mozete da pogledate - OVDJE

98
Theravada / Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Poslednja poruka Fazlija poslato Decembar 02, 2017, 10:45:00 »
Ja i dalje mislim da ga je Dhammika pomalo krivo shvatio...
99
Theravada / Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Poslednja poruka damir zg poslato Novembar 11, 2017, 19:42:15 »
Pročitaj još jednom šta je Dhammika napisao. Dižeš sebi pritisak bez veze.  :D




Evo, pažljivo sam pročitao i preveo. Vidljivo je da prijevod potvrđuje ono što sam u prethodnom dopisu tvrdio.
…Zanimljivo da spominjete Ven Nyanajivako, koji mi je bio prijatelj. Zapravo, u 1978. godini je živio kod mene nekoliko mjeseci. Uvijek je imao problem naći smještaj koji bi mu odgovarao. Znali smo voditi dugačke razgovore o zapadnoj filozofiji. Zapravo, mislim da imam jednu staru fotografiju njega i mene. Probat ću je naći i poslati ti je…
…Ovo je što se sjećam u vezi Nyanajivako. Živio je kod mene, jer mu je bilo teško pronaći odgovarajući smještaj. Ovo nije neuobičajeno za zapadnjačke redovnike na Sri Lanki. Iskreno, manastiri nisu uvijek izrazito duhovna mjesta; poneki zapadnjaci imaju poteškoće s privikavanje na običaje na Sri Lanki, nepoznavanje lokalnog jezika može dovesti do nesporazuma, itd. Što se tiče Nyanajivaka, znam da je inzistirao na čistoj kupaonici/ toaletu i ako nije bila samo za njega, nije mu bilo ugodno. Pitao me da li može odsjesti kod mene, u velikom bungalovu u Peradeniya-i i ja sam rekao da može. Prije toga sam ga bio sreo dok je bio odsjeo kod Ven Nyanaponika, u mjestu Neureliya (u planinama), kao i povodom nekoliko drugih prilika. Dok je živio kod mene sretali smo se uglavnom za vrijeme ručka i često bi nakon toga znali voditi duge razgovore, obično o istočnjačkoj i zapadnoj filozofiji. Uvijek sam ga doživljavao kao pristojnu, vrlo obrazovanu (pomalo teoretičarsku) osobu koja je s velikim veseljem dijelila svoje golemo znanje s drugima. Nikada nije bio dogmatičar i bio je zainteresiran čuti mišljenja različita od njegovih. Mislim da je jedina stvar kod njega zbog koje sam se osjećao neugodno bilo to što je bio lagano anti-semitski, a što povezujem s njegovim prijeratnim odrastanjem i obrazovanjem. Međutim, kao mnogi anti-semiti, iako nije volio "Židove" volio je pojedinačne Židove. Nyanaponika je bio Židov i znam da je Nyanajivako gajio prema njemu najveće poštovanje – kao prema učenjaku, meditatoru i redovniku. U to vrijeme bilo je jako malo stranih stvari dostupnih na Sri Lanki. No, jedan moj američki prijatelj na sveučilištu mi je znao dati Time časopise nakon što bi s njima završio i ja bi ih proslijedio na N, što je on stvarno cijenio. Mislim da se osjećao pomalo "odsječeno" na Sri Lanki. Nakon nekoliko mjeseci mi je rekao da je uspio naći drugi smještaj i otišao je. Mom slugi je dao vrlo velikodušni iznos novca kada je odlazio. Nakon nekoliko godina me posjetio da mi da jedan članak koji je napisao o Evoli, talijanskom budistu 1930-tih godina, mislim da je bio objavljen u Buddhist Studies Review-u. Više se nikad nismo sreli. U to vrijeme postojala su tri tipa zapadnjačkih redovnika na Sri Lanki – oni koji su došli prije WWII (drugi svjetski rat), oni koji su došli nakon (uglavnom egzistencijalisti, N. je bio predstavnik ove grupe) i "hippy generacija" grupa, čiji sam ja bio dio. Uglavnom smo se družili unutar vlastite grupe i iako smo svi poznavati N., zapravo se nije puno miješao s drugima. Pregledao sam svoje stare fotografije, ali ne mogu naći niti jednu sa N. Moje druge stare fotografije su u Australiji. Žao mi je….
100
Ostalo / Odg: Akademska predavanja o razvoju istocne filozofije
« Poslednja poruka Sati poslato Oktobar 16, 2017, 13:02:41 »
Hvala, Legendo!  :andjali
Stranice: 1 ... 8 9 [10]