Odlican prikaz, dragi Sati, stvarno odlican. Bio bih slobodan samo jos nesto dodati.
Vede su vrlo slicne vjerovanjima drugih indo-evropskih naroda (Slavena, Germana, Rimljana, Grka, Kelta...pa tako i Arijaca). Svi ovi narodi su obozavali sile prirode. A kao najjacu i glavnu silu - grom i munju. Tako je Gromovnik na vrhu indo-evropskog neba (Perun kod Slavena, Jupiter kod Latina, Zevs kod Grka, Thor kod Germana, Parjanya a kasnije Indra kod Arijaca u Vedama itd.). Gromovnik ubija Zmiju ili Zmaja (Ahi u Vedama, Vales ili Veles u Slavena, kasnije sv.Djordje ili sv.Juraj). Kada ubije Zmaja, oslobadja vode (kise?) i pocinje opet krug plodnosti njiva i stoke. Arijci se kao i drugi indo-evropljani mole Gromovniku za plodnost, zastitu, pobjedu u ratu, bogatstvo (uglavnom stoku, koja se i sada u narodnu naziva blago) te rodjenje sinova. Vrlo vazan bog u indo-evropljana je Oganj (Agni u Arijaca). Ovi su narodi vjerovatno mislili da su bogovi na nebu te da su nekako plinoviti i nevidljivi, ali vrlo mocni. Salju kisu odozgo i motre na ispunjenje pravde (vrlo vazni indo-evropski bogovi su Casna rijec i Ugovor, vedski Mitra i Varuna). Stoga su vjerovali da sve darove za bogove mogu predati samo u obliku dima (mirisa) tj. ljevanica (libacija lat. ili havisa sam.). Bas zato se u Vedama Oganj (Agni) slavi kao bog koji zrtve prenosi bogovima. Bio je to oblik trgovine sa zamisljenim silama prirode.
Uglavnom, vidimo da tu od duhovnosti i nema puno. Rijec je uglavnom u praznovjerju. Stoga ne cudi da je Buddha za Vede govorio da su to tri stare i suplje bacve iz kojih na sve strane curi voda. Umjesto pouzdanja u takve "bogove" koji su ustvari samo zamisljaji ljudskog uma, on je savjetovao put sabranosti paznje.
Takvi divlji i neprosvjeceni Arijci su dosli u Indiju (slicno kao da su se iskrcali i Vikinzi) i tamo su mnogo prije Buddhina vremena nasli na starosjedioce koji su slijedili yogu (vjerovatno shaivitsku yogu), asketske putove poput jaina te kultove plodnosti (od kojih su se kasnije razvili razni oblici shaktistickog hinduizma tj. shakta tantra). Pod utjecajem domorodaca arijska se kultura, pa tako i vjera Veda, pocela polako mijenjati. Tako da su nastali Upanishadi ili veda-anta (kraj Veda). U Upanishadima se velicaju vrlo slicne vrijednosti kao i u buddhizmu, a o samim Vedama se ne govori bas previse pohvalno (mada su Upanishadi jos uvijek dio Veda). Zrtvovanje u Oganj se naziva neznanjem i putom za neprosvjecene. Do tog razdoblja su i Arijci postali razvijena kultura broncanog doba, napustili su nomadski zivot stocara i stvorili prve male ratarske grad-drzavice. To je vec slika razdoblja u kojem Buddha zivi. Obiljezje upanishadske kulture je mijesanje yoge i vedske zrtvene obrednosti. To svjedocimo i iz nekih opisa Tipitake. Postoje neki ljudi koji rade (samo) neku vrstu yoge, neku vrstu vjezbe sabranosti (npr. Buddhini ucitelji prije prosvjetljenja, uglavnom isposnici po sumama). Dok vecina brahmana provodi jos uvijek samo vedske zrtvene obrede. Ovi isposnici se dijele na dvije skupine. Prvi koji (iako ne slijede obredni dio Veda nacelno priznaju Vede kao objavu, ali ustvari slijede vjerovatno Upanishade ili neke slicne post-vedske spise) - oni se nazivaju pravovjernima (u odnosu na Vede) ili "astike". Dok se oni duhovni tragaoci koji ne priznaju (cak niti formalno) Vede nazivaju krivovjernima ili "nastika". U tu skupinu spadaju tantrici, jaini i kasnije naravno buddhisti (zbog Buddhinog odbijanja da prihvati svetost Veda).