Budizam > Mahayana

Zen u Torontu

(1/2) > >>

Sejmyo:
Evo da malo da napišem malo o mojoj praksi u mom lokalnom Zen Centru pošto me zamolio Seti. Linija učitelja potiče od Roshi Philip Kapleau koji je poslje drugog svjedskog rata služio u američkoj vojsci kao sudski prevodilac u Njemačkoj i poslje toga i u Japanu. U toku te posjete Japanu se zainteresovo za Zen. 1965 godine, poslje 13 godina treninga, njegov učitelj mu je dozvolio da i on uči druge. Poslje toga je otišao u Ameriku i poceo da piše knjige i uči sviju koji su htjeli da znaju više o Budizmu. Više detalja ima u wikiju, pa da nedužim.

Jedna od stvari koje je Roshi Kapleau promjenio bila je izbacio većinu Japanskih kulturnih običaja. To nije bilo lako jer je morao biti veoma pažljiv da , kako ovdje kažu, "ne izbaci bebu sa prljavom vodom". U isto vrjeme je počeo da prevodi "chants" (ne znam koju našu rječ da koristim ovdje) sa japanskog na engleski. To se nije svidjelo njegovom učitelju i oko toga se nisu nikad složili. Roshi Kapleau je znao da bi se Budizam proširio po zapadu mora da se prilagodi tom društvu, isto kao što se prilagodio kad je iz Kine prešao u Japan a prije toga is Indije u Kinu. Znači ne sjedimo na podu, ne jedemo sa štapicima i "chants" koje su se mogle prevesti recitujemo na engleskom. Bitno je da razumiješ ono što recituješ.

Kapleau-ov učitelj, Haku'un Yasutani, je dobio Inka od obe škole zen-a u Japanu (Soto i Rinzai). Njegov pristup širenju Darme je bio isključiv fokus na Upāsaka (imamo li rječ za to?) i studiranje svih načina meditacije koje možemo naći kroz te dve škole.

Što se tiče svakodnevnih aktivnosti u centru imamo jutarnju meditaciju (1 sat) i recitovanje od ponedaljka do petka. Utorak i četvrtak i večernje sjedenje (1.5 sati). Nedelja je 1 sat sjedenja, 1 sat Teisho (Prezentacije Dharme od učitelja), 45 minuta rada oko centra, ručak i druženje. U toku godine se održava namanje 4-6 Sesshin-a trajanja od 3 do 7 dana kao i razne ceremonije (Jukai, Budin rodjendan i prosvjetljenje, itd).

Evo I par slika.

Sati:
Hvala Sejmyo na informacijama.

Samo oko ovih reči koje si pitao.
Chants bi ja preveo sa sveti tekstovi,
a ovo za upasaka nisam siguran jel isto u zenu.
U theravadai upāsaka i upāsika su nezaređeni sledbenik i sledbenica.
Što bi onda značilo da u vašoj liniji nema monaha, već samo lay teachera.
mada mi je to malo čudno  :ces

Fazlija:
Hvala na predstavljanju vaseg zen-centra. Chanting bi se moglo prevesti kao pjevanje. Pjevanje sutri ili mantri. Moze i malo arhaican glagol "pojanje", nije problem.

Sejmyo:

--- Citat: Sati  Januar 14, 2011, 12:31:48 ---Hvala Sejmyo na informacijama.

Samo oko ovih reči koje si pitao.
Chants bi ja preveo sa sveti tekstovi,
a ovo za upasaka nisam siguran jel isto u zenu.
U theravadai upāsaka i upāsika su nezaređeni sledbenik i sledbenica.
Što bi onda značilo da u vašoj liniji nema monaha, već samo lay teachera.
mada mi je to malo čudno  :ces

--- Kraj citata ---


Svi članovi našeg centra su nezaređeni sljedmenici osim učitelja koji je ordiniran kako treba. Neznači da možeš postati monah samo to treba vremenda. Ili da objasnim ovako. Nemožeš recimo da dođeš i da tražiš da odmah postaneš monah nego će te učitelj pitati da to uradiš. Ali to tek poslje mnogo dugih godina prakse i treninga. Moj sadašnji učitelj je recimo se bavio zen meditaciom od 1970 i počeo je svoj trening sa Roshi Kapleau-om. 1995 godine ga njegov tadašnji učitelj Sensei Sunyana Graef zamolila da se ordinira i da postane abbot (?)Toronto Zen centra.

Naš centar je mladi list na tom stablu koje je posadio Roshi Kapleau. Recimo Rochester Zen Centar koji je on osnovao je danas narastao do granice kad mogu da imaju više zaređenih monaha koji tu žive i treniraju kao da su manastiru. Vermont Zen Centar ima 3-4 monaha pored Sunyana Sensei.

Puno ljudi dođe i prođe kroz naš mali centar. Svakog drugog mjeseca imamo seminar u centru gdje oni koji su zainteresovani mogu da dođu i da se upoznaju sa budizmom, centrom i meditaciom. Tu uglavnom bude između 20-30 ljudi. Od tih 20 će možda jedan, max dvoje, da dođe i da to isproba na neki duži period. Neko će ostati godinu, neko dve a neko i pet godina. Pa onda odjednom prestanu dolaziti, iz ko zna kojih razloga. Neki su tu već 20+ godina.

Ja mislim da je to jedan od razloga tom pristupu ordinacije. Ako ti je stvarno stalo do toga onda nema veze da li si ordiniran ili nisi, imaš prvo 10+ godina meditacije i treninga ispred sebe. Druga stvar je vjerovatno činjenica da su svi ti centri mali kad ih usporediš sa nekim na istoku i financije su problem. Rochester i Vermont imaju velike (bogate) dobročinitelje koji su ih podarili sa zemljom i novčanom podrškom tako da mogu da rastu i da se šire.

Fazlija:
Uh Semjyo, to ispada kao da pises iz srednjovjekovnog Japana, a ne iz Kanade  :ok  Bogati dobrocinitelji koji stare zen samostane obilato daruju zemljom i novcem. Ispada kao da je tebe zadesila losija karma, pa zivis u nekom manjem i siromasnijem samostanu. A sto si ti tamo stalan stanovnik zen centra ili zivis normalnim zivotom negdje u gradu, a dolazis meditirati u centar? Dobio sam dojam da si stalan stanovnik zen centra, samo ne zaredjeni redovnik?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju