Hinduizam > Tantra

Kašmirski šaivizam

<< < (2/3) > >>

Fazlija:

 
http://kshaivism.50webs.com/index.html

Fazlija:
prof. Boris Marjanovic objasnjava dio Abhinavaguptinog spisa Tantra'loka (Sjaj tantre):

Kashmir Shaivism: Parts 1and 2 of Abhinavagupta's Tantrāloka 4:181b-183 by Boris Marjanovic

Fazlija:
Svami Lakshman joo daje upute za meditativnu praksu cakrodaya. Jednu od meditativnih tehnika kashmirskog shaivizma. Rijec je o sabranosti na srediste, spoj, dvaju krajnosti. U ovom slucaju sredista dva dijela daha (udaha i izdaha). Praksa je vrlo slicna buddhistickoj meditaciji na dah, samo s tom razlikom sto je predmet sabranosti srednji dio daha (madhyama-prana) izmedju udaha i izdaha. Ovakva meditacije (isto kao i u buddhizmu) vodi dalje do postizanja razlicitih razina samadhija tj. jhana kako bi se reklo u buddhizmu:


http://www.universalshaivafellowship.org/teachings/practice/#.Ur3Ax9JDt8E

Fazlija:
Dr. Boris Marjanovic je nedavno u Berkleyju, Kalifornija, održao predavanje o Abhinavaguptinom djelu Tantrasara (Sustina tantre), a kao uvod u predavanje je otpjevao i preveo uvodni stih kojim Abhinavagupta otvara jedno od poglavlja Tantrasare o kojem je na predavanju bilo rijeci. S obzirom da je Abhinavagupta u (pretezno vedantinskoj) Indiji mozda cak i poznatiji kao pjesnik, dramaturg i teoreticar umjetnosti, nego kao filozof i tantricki guru, ne cudi da je svoja filozofska djela cesto oplemenjivao ovako dubokim i lijepim stihovima. A takav pristup je i tipican za tantru, prije filozofije za uvod malo prekrasne bhakti poezije!

Acko:
Ja mnogo volim sanskrit, iako ga ne znam... Doduše, naučilo se za sve ove godine čitanja o indijskoj duhovnosti makar 50-ak termina ja vjerujem. : )

A što se tiče prof. Marjanovića, po ovom videu bih rekao da on istinski uživa svaki put kad izgovara nešto na sanskritu.  :bravo:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju