Budizam > Zajedničke teme

Budistička ikonografija

<< < (2/4) > >>

Sati:
Zanimljivo je u vezi sa ovim sto pises da u nauci jos traje debata o ovoj prvoj, anikonickoj fazi u razvoju budisticke umetnosti. Jedna strana zagovara ovo sto si napisao. Ali postoji idrugo vidjenje, koje je prva iznela Susan Huntington i po toj teoriji svi ti prikazi ne predstavljaju scene iz Budinog zivota, vec zapravo sledbenike posle njegove smrti koji se klanjaju mestima povezanim sa Budinim zivotom, dakle pravom mestu na kojem je sedeo, drvetu pod kojim je meditirao ili stupi u kojoj su njegovi posmrtni ostaci. Takodje, oni nisu smatrali da ovi predmeti predstavljaju Budu, vec da su mesta izrazite moci sama po sebi. Naravno, ima i onih koji opovrgavaju ovu teoriju, tako da se zabava nastavlja  :)

Sejmyo:
Vidiš svaki dan nešto novo naučis. Nisam ni znao za scene iz tog perioda i slažem se sa tim tumačenjem priložene slike. Ja sam htjeo da kažem da je Buda i njegovo učenje u tom periodu reprezentirano tim ikonama kao na primjer ova sljedeća slika.


Sati:
Shvatio sam ja šta si ti hteo da kažeš, jer sam i ja mislio isto tako. Ali nedavno sam naišao na članke koji zastupaju drugačije mišljenje, a to je da recimo i ta stopa koju si dao ne mora da znači da je u toj prvoj fazi razvoja budističke umetnosti simbolizovala Budu, već zapravo označavala fizičko mesto gde se kretao. A tek kasnije je dobila i to simboličko značenje.

Evo i jednog od članaka koje pominjem

S. Huntington: Early Buddhist Art and the Theory of Aniconism

kondanja:
meni je istočnjačka ikonografija Budinog lika jedan od težih manje važnih problema s budizmom koji nikako ne mogu da svarim: te feminizirane crte lica, obrve, itd... tako da se ponekad pitam, bože kako li je Buda stvarno izgledao?

Sejmyo:
Veoma interesantno. To i ima smisla posto ovakve slike bez konteksta lokacije bi dovele do tog zakljucka da one predstavljaju Budu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju