Saṃsāra > Slobodnim stilom

Ći Gong

(1/6) > >>

oblica:
Na kursu nam je ađan Abhinando pokazao jednu vežbu iz Či Gonga,
koja mi je mnogo pomogla da savladam pospanost. U pravo vreme.
Taman kad sam pomislila da ću ceo kurs prespavati i da sam džabe
prevalila toliki put, kada sam mogla i kod kuće da spavam.
 
Vežba izglada ovako:
 
Standing Meditation #1 - How To Do It

oblica:
Stopala postavite u širini vaših ramena. Kolena blago povijete, tako da ne nose ona
teret, već butni mišići, koji su i najveći mišići u našem telu i nije ih problem opteretiti.
Karlicu blago izvijete, kao da ste krenuli da sednete. Ovaj položaj se zove i ''jahanje
konja'' ili ''konjanik'' jer takvu poziciju zauzimate kada ste na konju. Kičmu držite pravo.

Kada čitavo telo blago nagnete napred, osećate da prednji deo stopala nosi teret. Kada
se nagnete blago unazad, osetite da se teret prenosi na pete. Pokušajte da nađete
balans, tako da čitavo stopalo jednako nosi telo.

oblica:
Ruke postavite ispred sebe, kao da nosite veliku loptu za plažu. I onda ćete osetiti
čudo. Energija koja teče kroz ruke. Zapravo, ona teče svuda kroz naše telo, ali
su nam dlanovi najosetljiviji i tu je najbolje osećamo.

Ne bi trebali da budemo ukočeni kao drvo. Pokušajte što više da se opustite. I da bi
ovo bila meditacija zamislite da udišete kroz ruke sve do grudi i dijafragme, a izdišete
odatle, nadole sve do stopala. Zatim suprotno. Udišete kroz stopala do dijafragme,
a zatim izdišete kroz ruke. Ne morate da ubrzavate ili produžavate udah i izdah.
Dišite što prirodnije. Onako kako telo zahteva.

oblica:
E sad, zbog čega je ovo zdravo.

Prvo, to je fizička vežba. Bez obzira što deluje jednostavno, tu zapravo
čitavo telo radi. Nakon nekog vremena, osetićete da butni mišići počinju
da podrhtavaju. A fizičke vežbe su zdrave. Teraju srce da se angažuje.

Energija, odnosno te sve vibracije ili peckanje ili golicanje koje osećate
u dlanovima, prolazi kroz čitavo vaše telo, posebno kroz abdomen, čime
se vrši jedna, pa moglo bi se reći masaža, svih unutrašnjih organa.

Takođe blagotvorno deluje i na creva i reguliše probavu.

oblica:
Krenite sa par minuta dnevno, pa povećavajte. Mislim da je dovoljno da ovo
radite dvadesetak minuta u toku dana. Bilo kada i bilo gde, kada osetite
da ste umorni i da nemate snage da nastavite sa dnevnim aktivnostima.

E da. Nivo energije koju vaše telo stvara se povećava i smanjuje u zavisnosti
od toga koliko ste savili kolena. Što ste niže, to je energije više, ali to je
prilično teško i za početak, dok vam mišići ne ojačaju dovoljno, ne morate
sebe opterećivati.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju