Značenje Kamme
Pre nego što pogledamo u Buddhino učenje o kammi biće korisno da pogledamo u samu reč. Pali reč kamma kao i njen sanskrtski ekvivalent karma, proizlazi iz korena KR i znači raditi, delati, činiti, sprovoditi i obavljati. U pre-budističkoj Brahmanskoj književnosti to znači raditi ili obavljati razne vedske obrede i rituale ispravno, njihova efikasnost oslanjajući se na njihovo pravilno izvođenje. U budizmu i Đainizmu u normalnom govoru to znači raditi, delati ili činiti u uobičajenom smislu tih reči. Tako život ili profesija je kammanta, poljoprivreda, odnosno agrikultura je kasakamma, añjalikamma je čin kojim se iskazuje poštovanje prema nekome, a kammakara je radnik ili zaposleni. No, tehnički izraz u budizmu kamma odnosi se na ideju da namerne mentalne, verbalne i telesne aktivnosti imaju etičko značenje i posledice. Ispravno govoreći, kamma je moralno značenje namerne radnje i vipāka je posledica ili rezultat takve akcije. Kada se nešto negativno ili neželjeno dogodi nekome danas mogu reći: "To je moja loša kamma." Još točnije bi trebali reći reći: "Ja doživljavavam lošu vipāku." Ili "Ja doživljavam rezultate loše kamme."
Važnost namere, htenja ili volja u kammi može se razumeti upitajući se da li je zarivanje noža u nekoga dobar ili loš čin. Većina ljudi bi rekla da bi to bilo loše. U stvari, verojatno bi ga smatrali da je kriminalac. Ali budista bi odgovorio: "To zavisi." Osoba koja drži nož bi mogla biti hirurg koji izvodi operaciju za spašavanje života pacijenta, ili gangster koji napada bespomoćnu žrtvu u mračnoj uličici. Namera iza čina je ta koja mu daje svoje etičke kvalitete.