Postovani Fazlija mi je svojim pitanjem dao lep slagvort za predstavljanje najcuvenijeg djainskog ucenja-Syadvade ( ucenje o "moze biti" ) o krajnje neodredjenoj prirodi stvarnosti (a samim tim i mom polozaju djaina ili ne-djaina kao delicu te iste stvarnosti).
Realnost se moze moze posmatrati iz mnogo uglova,od kojih svaki namece drugaciji zakljucak (anekanta).Priroda stvarnosti se u potpunosti ne izrazava ni u jednim od njih,jer ona svojim stvarnim bogatstvom dopusta sve tvrdnje.Zbog toga je,uslovno uzevsi,svaka tvrdnja samo uslovna.Pogresna je i apsolutna afirmacija i aposlutna negacija.Djainizam smatra da je struktura stvarnosti toliko slozena da je svaki ugao gledanja tacan do odredjene granice,ali nijedan u potpunosti.Shodno tome,djainizam prirodu stvarnosti pokazuje u sedam nivoa (koje sam demonstrirao u mom odgovoru postovanom Fazliji) koji se nazivaju sapta-bhangi ili "sedmorostruka formula".
Na primer,mogu reci da sam djain(1),ali samo u izvesnom smislu jer za nekoga ja nisam djain(2) vec recimo agnostik.Kao rezultat,javlja se treci nivo kojim i potvrdjujem i demantujem da sam djain(3),odnosno,u jednom smislu jesam djain a u drugom nisam.Suprotnost izmedju jesam i nisam se moze pomiriti ako shvatimo da me te izjave samo sukcesivno imenuju ,ali ako ih primenim istovremeno , moj polozaj postaje nedokuciv ili neizreciv(4).
Na ovom mestu se moze uciniti da se formula ovde zavrsava , ali djaini dodaju jos tri mogucnosti.Time prikaz postaje sveobuhvatan,ne ostavljajuci mesta optuzbama o dogmaticnosti u bilo kom obliku.Njima se zeli reci da su nasi sudovi o stvarnosti samo delimicno primenljivi.Postoji izvestan trajni cinilac u svim promenama s kojima nas iskustvo upoznaje,no njegovi modusi ili krajnje raznoliki oblici koje poprima,dolaze i nestaju definitivno.Djainizam smatra da su i stalnost i promena jednako stvarni,zbog cega se ne moze citava priroda stvarnosti obuhvatiti jednim stupnjem (npr jesam djain).