Ja san jos u blokadi. znaci Nansen je od njih trazija dobru rjec, sta bi znacilo da je trazio od njih tocnu rjec a ne dobru rjec tipa "nemoj ubit macku" nego ono, tocan odgovor na tu situaciju.
i sad kako su svi sutili (iz nekog meni morbidnog razloga jer ako se bojis ucitelja jeli uopce nesto ucis?) on rasice macku.
ali da je tu bija Đošu on bi ima tocan odgovor i kao "spasija bi macku"
ali đošu stavi na glavu sandale i izadje vanka da ovome dokaze da je oduzimanje zivota da bi netkoga prosvjetlili jednako kao nosenje sandala na glavi?
:Izmjena:
ok procitao sam malo vise sad o ovom nacinu ucenja i ako krenemo u detalje ovog to bi se trebalo radit izmedju ucitelja i ucenika a ne ovako opcenito. Iako npr ne mozemo to ovde napravit, opet bi cjenio vase objasnjenje o ovoj zadnjoj prici ili komentar na moj uvid u nju, cisto eto.
Zen ima jednu veoma specifičnu terminologiju i da bi ga mogli dobro razumjeti moramo se sa njom prvo upoznati. Pošto je to malo preopširna tema za brzinski odgovor probaću da malo objasnim o čemu se radi.
Nansen je zatražio "dobru rječ" od monaha. "Dobra rječ" se može razumiti kao "zen rječ". Možda bi mogli i izbaciti "dobru" i ostaviti samo rječ. Dakle nansen im kaže
"Reci rječ i spasićeš mačku!" Ovdje se neradi ni o jednoj specifičnoj rječi. Kao što vidimo Đošu nije ništa rekao nego je stavio sandale na glavu (neki učitelji smatraju da je u to doba u Kini stavljanje sandala na glavu bilo kao izjava saučešća). Tu gestu su mnogi na različite načine tumačili, ali i to je sve mimo poente.
Ta njegova akcije se ne treba razumiti kao neko ezoteričko "Zen" značenje. Nansen je sa svojim pitanjem testirao monahe. Sve što je od njih očekivao , da bi spasili mačku, je da djeluju direktno is svoje Istinske Prirode a ne iz dualizma u kojem su se očigledno zatekli. Pošto so ostali zabezeknuti i nisu ništa uradili Nansen je ubio mačku.
Naravno prva stvar koja nam pada napament je "Što ubi mačku!" i sva ostala moralna pitanja oko tog djela. Da li se ovo stvarno desilo? Možda jeste možda nije, nikad nećemo tačno znati. U time jeste srž koana. Oni su alat namjenjen za testiranje studenta a ne za intelktualno razmaranje ili razumjevanje.
Dakle kad uđete u sobu za dokusan i sjednete pred učitelja vi ste monah a učitelj drži mač i zahtjeva "Kaši rječ ili ode glava!!!"
Izmjena:Naravno ovaj mač je figurativan a gubljenje glave je zvono (znači idi van). Ali da vam kažem ima tu tenzije koda ćeš glavu izgubit i ja je gubim već godinama. A i koliko vi možete izgubit glavu može i učitelj (ako date pravu "rječ") kao što vidimo iz stiha "I Nansen moli za svoj život". Prava zajebancija