Autor Tema: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis  (Pročitano 6037 puta)

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« poslato: Jul 05, 2015, 19:09:27 »
Hteo bih da najavim da sam danas krenuo sam prevođenjem jedne knjige. Zaista je smatram vrednom/dragocenom i hteo bih da to iskustvo podelim sa vama.


Kako budem prevodio, kopiraću tekst u ovoj temi. Ispod imate osnovni info o knjizi a možete i da besplatno preuzmete original. :)











Pun naslov: Relaxing into your being: Breathing, chi & dissolving the ego (The water method of Taoist meditation, volume 1)
Autor: Bruce Kumar Frantzis
Broj strana: 205
Oblast: taoizam / teorija / praksa / meditacija /tai chi/ disanje / početni nivo




O autoru:    https://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Frantzis   




Ovde možete skinitu knjigu na engleskom:


http://selfhelpgrow.blogspot.com/2015/07/bruce-kumar-frantzis-relaxing-into-your.html






Kratak opis prevodioca i šta ima u ovoj knjizi:


U pitanju je taističko učenje koje se prenosi isključivo usmeno, tačnije sa uma na um, i koje, navodno, ide sve unazad do Lao Cea. Liu Hung Chieh, majstor koji je preneo ovo učenje autoru ove knjige, je na primer, u svom životu imao ukupno samo dva učenika (!?).


[/size]Prva polovina knjige je teorija, a druga praktični deo. Prvo ćemo učiti stojeću meditaciju, a zatim neke osnove tai čija, sve detaljno, korak po korak. Paralelno sa tim, kroz celu knjigu, gotovo od samog početka, se "provlači" 12 sedećih tehnika (koje možete vežbati i stojeći) koje su vrlo slične budističkoj meditaciji na dah, samo što se kasnije ide u detalje. [size=78%]
[/size] [size=78%]
Savetujem čitaocima da postepeno idu i ulože dovoljno vremena u svaki korak prakse. U ovoj knjizi se iznose prilično "strpljive" i temeljne metode :)   -  tzv. "metoda vode".


Iako autor kaže da se u ovoj knjizi obrađuje u početni i srednji nivo, zapravo, srednji nivo je samo teorijski obrađen, gde je najavljeno šta praktikant sve može da očekuje, itd. U stvari, srednji (pa dalje napredni) nivo se praktički radi tek u drugoj knjizi iz ove serije: "The great stillnes".  O tom potom!  :dsmeh


Srećno sa čitanjem i praktikovanjem!  :srce :andjali :to






PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #1 poslato: Jul 05, 2015, 19:18:42 »
Opustiti se u svom biću
 
Disanje, Či i otapanje ega
Vodeni metod taoističke meditacije
Knjiga 1


 
Autor: Bruce Kumar Frantzis







Ova knjiga je posvećena čudu zvanom Tao
koji omogućava svim stvarima da se ostvare,
kao i usavršenim meditantima svih tradicija
čiji napori donose svetlo,
balans i samilost u svet,
čineći ga boljim mestom.
« Poslednja izmena: Jul 10, 2015, 07:32:48 Sati »

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #2 poslato: Jul 05, 2015, 19:32:15 »
Predgovor


Činjenica da se ova knjiga našla u vašim rukama, je samo po sebi, malo čudo. Mnogo je učinjeno protiv toga. Prvo, vrsta informacije koju ova knjiga sadrži je obično prenošena članovima porodice i malom krugu posvećenih učenika. Drugo, Mao Ce Tung je učinio sve da iskoreni sve tragove religijskog i duhovnog uticaja u modernoj Kini. Vrlo malo je pošteđeno, a ono što je preostalo je bilo gotovo nemoguće strancima da pristupe. Treće, čistoća informacije u ovoj knjizi je retka. Ono malo što zapadnjaci znaju o taoističkoj praksi obično dolazi iz prevoda uvijenih uputstava koja su prikrivena metaforama.


Mnogi na zapadu znaju o filozofiji Taoizma preko Tao Te Činga. Posle biblije to je najviše prevođeno delo u ljudskoj istoriji. U tom tekstu, Lao Ce upućuje ne samo kako mi možemo da pristupimo životu, već takođe i našoj meditativnoj praksi. Njegova filozofija je glasila “Put toka vode”. Iznova i iznova, Lao Ce oslikava svoje učenje skrećući našu pažnju ka svojstvima vode.


Kako mek nanos vode cepa tvrdokoran kamen,
Tako životni tok rešava nerešivo:
Teći, naučio sam, znači vratiti se ponovo.
Ali ova neizrečena lekcija,
je izgubljena za čoveka.*



Izvanredna knjiga Brusa Kumara Fransisa nas uči vodenoj metodi meditacije. Detaljna artikulacija koja se ovde iznosi je bez presedana u literaturi o meditaciji. Učimo razliku između metoda vatre i vode u Taoizmu.










* Iz Witter Bynner The way of life according to Lao Tsu (1972)



Koristeći metod vatre u Taoizmu praktikant kuje puteve energije u telu, koristeći um i dah da pojača ili stvori energetske strukture. Ogromna moć vatrene metode može privremeno oboriti slabost u sistemu praktikanta. Iako ovaj početni napredak može biti brz, mogu se susresti ograničenja u njegovom razvoju, ograničenja određena onim što je ostalo neizlečeno.


Suprotno tome, metod vode nas leči duboko i potpuno. Kada je sve drugo zakazalo, to je izlečilo autorovu slomljenu kičmu. Prodrlo je u najdublje nivoe njegove psihe. Vodilo ga je do iskustva duboke tišine uma i izravno ga podesilo na njegovom putu ka Taou.


Knjiga priča priču o slučajnom susretu dva čoveka. Majstor Liu Hung Čieh - taoistički besmrtnik, klasični akademik, jedan od najvećih svetskim majstora borilačkih veština - meditirao je i živeo u osami u Pekingu. Da nije sanjao o njegovom dolasku, Liu nikada ne bi uzeo u obzir podučavanje B. K. Fransisa. Liu je podučavao samo još jednog učenika od 1949. godine, kojeg je trenirao u vatrenoj metodi. Liu je učio B. K. Fransisa vodenoj metodi meditacije. Takođe ga je obučio u borilačkim veštinama: hsing-i, wu stil tai čija, i ba gua. Prvostepeni poznavalac svih tih veština, Liu je zvanično usvojio B. K. Fransisa kao svog sina i preneo porodičnu tradiciju na njega.


Posvetivši najveći deo svog života izučavanju meditacije, kineske medicine, i borilačkih veština, B. K. Fransis je bio jedinstveno spreman da primi učenje od Liua. Tečno govorenje kineskog i japanskog, američko enciklopedijsko poznavalanje ovih tema proizašlo je iz njegovog neizmernog (i verovatno, sa tačke gledišta Liua, nemilosrdnog) kapaciteta za učenje.


Da B. K. Fransis nije posedovao retku kombinaciju kvaliteta - dovoljno žilav da izdrži teškoće učenja i putovanja u Kini, dovoljno hrabar da se direktno suoči sa svojim sopstvenim fizičkim i psihološkim bolom, i dovoljno napredan i talentovan u borilačkim veštinama da bude smatran vrednim učenikom od strane Liua - ova knjiga ne bi nastala. Ova knjiga je plod odnosa između Liua i B. K. Fransisa i nastavljanja velikodušnosti Liua preko njega.


Opseg ove serije knjiga “Vodena metoda taoističke meditacije” je ambiciozan. B. K. Fransis se zaista pobrinuo da nam pokaže kako da primenimo principe dok stojimo, sedimo, krećemo se i ležimo. On nam govori kako principi Lao Cea mogu da nas vode u odnosima učenik-učitelj. Uči nas kako da primenimo principe meditacije u borilačkim veštinama i u kontekstu seksualnih odnosa.


Što je i prikladno za predavanje o vodenoj metodi, ova knjiga teče kao reka. Umesto linearne prezentacije tehnike, vodi nas kroz različite krivine i skretnice. Anegdote vode do istorijskih pregleda, metoda disanja, i umirenja uma. Moj savet čitaocu je da pusti da ga knjiga vodi. Upijaj svojim tempom, umesto da čitaš na brzaka. Tvoje sopstveno iskustvo će ti reći gde da staneš i produbiš svoje razumevanje kroz praksu. Ako ovako pristupite učenju, vi ste već započeli metod vode, a ova knjiga će biti vaš prijatelj još mnogo godina koje će uslediti.



Stephen Josephs
Izvršni trener i poslovni savetnik
35-godišnji praktikant disciplina za telo i um
Wayland, Massachusetts
« Poslednja izmena: Jul 10, 2015, 07:34:29 Sati »

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #3 poslato: Jul 05, 2015, 19:39:45 »

Ne umem da lepo formatiram tekst bilo da kopiram sa notepada/worda, bilo da ga uređujem ovde. :(


Mala digresija: :)


Na donjem linku možete da skinete audio serijal sa 12 vežbi (Disk 1) koje su gotovo identične sa onima u knjizi. Možete da ih praktikujete uz knjigu ako hoćete.




http://selfhelpgrow.blogspot.com/2015/07/bruce-kumar-frantzis-taoist-breathing.html

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3975
  • Karma: +535/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #4 poslato: Jul 06, 2015, 07:08:00 »
Odličan poduhvat, put!
Samo napred  :ok

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 766
  • Karma: +296/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #5 poslato: Jul 06, 2015, 20:55:38 »
 :ok  svaka cast!

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #6 poslato: Jul 09, 2015, 17:53:27 »
Uvod 
[/size]
[/size]Ova knjiga predstavlja drevni sistem za rešavanje suštinskih duhovnih poteškoća u ljudskom životu, uključujući one koji se možda čine jedinstvenim za ovo naše moderno računarsko doba. Iz perspektive Taoizma, duhovni nesklad našeg doba je rezultat duboke nepovezanosti između naših tela, srca i duša. Taoističko rešenje je povezivanje i integrisanje nas samih, kako iznutra tako i sa okolinom.

[/size]Usmena tradicija drži da je Taoizam došao iz Kunlun Planina severnog Tibeta u Kinu pre četiri do pet hiljada godina. Taoizam je povezan sa tri istaknuta teksta: četiri hiljade godina star Ji Đing ili Knjiga promena, pisanih tekstova Čuang Cua, i Tao Te Čing, sastavljenog pre dve i po hiljade godina od strane Lao Cea. Od dve glavne grane Taoizma, metode vatre (jang) i vode (jin), većina tekstova trenutno dostupnih na zapadu stavlja fokus na vatrenu tradiciju. Opustiti se u svom biću je, koliko ja znam, prva knjiga koja se fokusira na metod vode, sa akcentom na gledište onog koji praktikuje, umesto na čistu akademsko-književnu analizu. Ono što se ovde sadrži dolazi direktno iz učenja koje je direktno na mene od taositičkog mudraca Liu Hung Čieha.

[/size]Taoizam, jedna od najvećih svetskih živih duhovnih tradicija, tek sada postaje široko poznata na zapadu. Ako je hrišćansko glavno duhovno učenje ljubav, u budizmu praktikovanje milosrđa, u Taoizmu to je povratak balansa u svim aspektima naših života, uključujući naša fizička tela, naše svakodnevne poslove, i naše odnose sa drugima i sa okolinom. Najvažnije, Taoizam uči da se kroz duboko opuštanje i balans možemo direktno povezati sa našim najdubljim bićem - ili dušom, kako bismo mi na zapadu rekli - a odatle do izvora univerzuma, što Kinezi zovu Tao.

[/size]Učenja Taoizma za dostizanje balansa možda je baš ono što mi na zapadu sada trebamo. Živimo u svetu koji se menja u skladu sa našim umom. Kako računari sve više upravljaju našim životima, svi osećamo da se naši životi ubrzavaju do te mere da ne možemo da se sa tim nosimo. Mnogi ljudi, i oni uspešni i oni koji se muče, osećaju se preopterećeno i kao na pokretnoj traci, bez stvarnog moralnog i duhovnog kontinuiteta u njihovim životima.

[/size]I očigledni i suptilni faktori nas odvajaju od naših tela. U erama agrikulture i industrije koje su prethodile našem informatičkom dobu, i muškarci i žene su angažovali svoja tela za vreme normalnih svakodnevnih aktivnosti, kada su podizali, vukli, koračali i trčali, neprestano završavajući poslove. Danas, za većinu nas, ekonomski pritisak vrši sve osim da koristimo i osećamo naša tela. Mehanički uređaji koji nas zamenjuju u poslu vrše i laka i teška podizanja predmeta i vuku ih za nas. Telefoni, faks mašine i elektronska pošta oslobađaju nas potrebe da napuštamo naše stolice kako bismo komunicirali sa drugima. Automobili i avioni nas prevoze bez potrebe da koristimo naše noge ili razvijamo ravnotežu potrebnu za jahanje konja.

[/size]Neprestana dnevna fizička aktivnost obezbeđuje konstantan podsetnik u kakvom su stanju nečija leđa, ili kako je povezan sa svojim vratom, nogama, kukovina i rukama. Sedeći inertno satima koristeći kompjuter ili telefon ne šalje istu poruku. Čak i aparati koji su pre merili težinu u funtama sada mere u uncama. Što više postajemo zavisni od uređaja informacione tehnologije, to više gubimo vezu sa svojim urođenim osećajem kako bi naše telo trebalo da funkcioniše i oseća.

[/size]Na još više suptilnijem nivou, sada živimo u kulturi pasivnih posmatrača, preplavljenih neprekidnim nizom medijskih slika odvojenih od bilo kakvog iskustva telesnog osećaja. Televizija i film stvaraju nerealna očekivanja o tome kako bismo trebali da koristimo naša tela, bez priklanjanja pažnje na fizički i emotivni osećaj trajnog, strpljivog uloženog rada. Na primer, u filmovima mi obično vidimo dete koje započinje sport, odrasta i osvaja svetski šampionat - sve u okviru sat i nešto vremena. Onda se čudimo zašto je redovno vežbanje tak izazovan posao - takav da sve više i više ljudi nalazi da je previše teško ako ne zaista nemoguće da se učini.

[/size]Iz druge perspektive, svi smo bombardovani sa scenama beskrajnog nasilja na televiziji i filmovima, od ratnih preko akcionih filmova, pa do na prvi pogled bezazlenih dečjih programa. Mi i naša deca smo postali izloženi tom nasilju i emotivnom tonu koji ono stvara u našem društvu toliko, da ne osećamo bol nasilja, bilo da je emotivan ili fizički. Pravi bol boli - to nije samo slika - i ako smo dovoljno nesretni da se susretnemo sa pravim nasiljem u životu, onda smo teško šokirani i nespremni na to što se dešava našim telima i dubljim nivoima naše psihe.

[/size]Računari su takođe zaslužni za odvajanje naših tela od naših umova i duha, čineći život mnogih potpuno cerebralnim. Ubrzan tempo života u dobu računara uzrokuje duboku otuđenost od nas samih, od drugih, i od prirode. Ljudsko telo je dragoceno, ponekad više od bestelesnih bitova informacija u bazi podataka. Kao što su ljudi stalno upoređivali svoja tela sa mašinama za vreme industrijske revolucije, tako ljudi pogrešno identifikuju svoja tela sa kompjuterima u novoj revoluciji informatike. Krajnji primer pogrešne identifikacije je preokupacija sa virtuelnim seksom na internetu, gde je živo, energično, fizičko, emotivno i psihičko iskustvo pretvoreno u mrtvu simulaciju koja nas uči da mi nismo ljudska bića sa živim dušama već samo bestelesne slike.
[/size]   
[/size]Danas, u eri naše bujne prenaseljenosti, kultirnih promena i nemorala, lako je odvojiti se od naših srca i duša. Društvena očekivanja o tome šta treba da radimo, govorimo i osećamo, zajedno sa slikama poznatih koje treba da oponašamo, su često u konfliktu sa našim dubljim iskrenim osećajem i duhovnim aspiracijama. Sa strogim ekonomskim nadmetanjem, sa tako mnogo zadataka i malo vremena, ljudi obično vise da nemamu vremena za duboke lične odnose, molitvu, dubok odraz, ili meditaciju. A ipak oni čine tlo na kome naša duhovnost može istinski da raste. Ako ne možemo da budemo pošteni i otvoreni za ono što iskreno osećamo unutar nas, kako se možemo nadati da se uopšte povežemo sa našim duhom, koji jeste suštinski pošten i otvoren?
 

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #7 poslato: Jul 10, 2015, 17:11:44 »
Sve velike duhovne tradicije u svom srcu imaju velike istine i načine života koji transcendiraju vreme. Uprkos svojoj starosti, Taoistička vodena tradicija posebno odgovara potrebama računarskog doba. Ona pomaže ljudima da reše i pomire se sa mnogim duhovnim pitanjima vezano za ljudske uslovljenosti:

 
  • Zašto sam ovde?
  • Koja je priroda duhovnosti?
  • Kako da prevaziđem uslovljenosti iz detinjstva i postanem emotivno i duhovno zreo?
  • Kako mogu da se rešim mog duhovnog, psihološkog i emotivnog bola?
  • Kako da se pomirim smrću i umiranjem?
  • Kako da uklonim prepreke promenama, prihvatim sebe kao vredno ljudsko biće i naučim da živim u ravnoteži koja me ostavlja duhovno zadovoljnim i u harmoniji sa onima koji me okružuju?

Ova centralna pitanja su bila postavljana u svim velikim svetskim tradicijama. U svakoj od tih tradicija mogu se raspoznati dva fundamentalno različita načina na koje su individue tražile odgovore. Prvi prati spoljni put organizovane verski orijentisane religije. Drugi prati unutrašnji put direktnog unutarnjeg duhovnog iskustva, što se uobičajeno zove mističnim ili ezoteričnim duhovnim tradicijama.

Primeri verski orijentisanih religija Istoka i Zapada uključuju Hrišćanstvo, judaizam, Islam, Hinduizam, Budizam i spoljnu Taoističku religiju zvanu tao điao. U srcu tih organizovanih religija su nekoliko zajedničkih osnovnih ideja. Sve one zahtevaju veru u postojanje spoljašnjeg superiornog bića (ili više njih). Vi i Bog (ili bogovi) ste suštinski odvojeni i različiti. Bog određuje i upravlja vašom sudbinom nakon života. Mnoge tradicije tvrde da ne možete lično znati boga pre smrti. Religijska ustanova je posrednik između vas i Boga. Svi ovi faktori mogu staviti osobu u direktan konflikt između razuma sa jedne i vere sa druge strane.

Svaka organizovana spoljašnja tradicija obično ima svoju paralelnu unutarnju mističnu duhovnu tradiciju. Hrišćanstvo ima Gnosticizam; Judaizam ima Kabalu; Islam ima Sufizam; Hinduizam ima jogu i hinduističku tantru; Budizam ima Zen, tibetansku tantru i Đokčen tradiciju; a Taoizam ima taoističku meditaciju. Unutrašnje mistične tradicije su takođe bazirane na nekoliko osnovnih i zajedničkih ideja. One traže veru da se čovek može direktno povezati u njegovom ili njenim centru srca i uma sa stalnom nepromenljivom Svesnošću, koja večno postoji i, kao gorući žbun s kojim se Mojsije susreo, ne troši se. Bog ne postoji izvan vas; pre bi bilo, kako gnostička hrišćanska tradicija veruje, da je Kraljevstvo božije u vama. Međutim, održavati dosledno, direktno iskustvo nepromenljivog izvora univerzuma kao neprekidnu živu svesnost, bez ičega između, zahteva ulaganje ogromnog napora da se stvarno ide unutra, pročisti, i reintegriše sa dubinom vašeg bića.

U spoljnim organizovanim religijama, ljudi često diživljavaju vrhunac duhovnog iskustva tokom intenzivne fokusirane molitve. Na taj način oni sudeluju u meditaciji iako to tako ne zovu. Molitva (mantra) i kontemplacija su se takođe često koristile kao stedstvo u mističnim tradicijama za ulazak unutra i potragu za Bogom, bez obzira koja posebne ideje, mentalna stanja i značenja stoje iza tog njihovog čina.

Neki od kvaliteta koji određuju proroka ili sveca su njegova lična direktna vizija Boga i iskustva religiozne ekstaze. U modernim vremenima mi te trenutke ih zovemo “vrhunska iskustva”, pošto su iznad i izvan domena običnog života. Ta vrhunska iskustva su obično etiketirana kao doživljaj božanskog izvora. U unutarnjim mističnim metodima koja nisu orijentisana ka verovanju u božanstvo, ljudi često dostižu isti kvalitet duhovnog otkrovenja, čisto praktikujući metod meditacije. u oba slučaja pojedinac fokusira svu svoju energiju i posteoeno ulazi sve dublje i dublje unutra, na kraju prodireći do najdubljeg zadubljenja u sebe, gde vizije, religiozni zanos i integracija su normalan deo Carstva Božjeg unutra. to je čin održavanja fokusirane pažnje u najdubljem domenu srca koje se otvara za unutrašnji svet.

Sve unutrašnje tradicije, koje su prošle vremenski test hiljadama godina, imaju precizne i sistematične metodologije za ulazak u srce ljudske svesti. Taoistički vodeni metod ima svoj skup tehnika, koje su predmet ove knjige.

Ljudi se bave taističkim duhovnim radom iz tri glavna razloga. Prvi je potreba da izađu na kraj sa pritiskom računarskog doba koji se sve više uvećava, uključujući uticaj civilizacijskih stresova na naše fizičko, emotivno i mentalno zdravlje. Odgovori na te pritiske se nalaze u pripremnoj praksi opisanoj u ovoj knjizi, vežbama u kojima vi energizujete, isceljujete i opuštate telo dok istovremeno usporavate, smirujete se i opuštate napetost u umu.

Drugi razlog je da se direktno poveže i na duboko lični način sa sveprisutnim izvorom duhovnosti koje je veće od naše ograničene ličnosti i ega. Taj izvor je ono što mi na zapadu zovemo duša, a što taoisti zovu biće. Odgovor na ovakvu osnovnu potrebu se nalazi u taoističkom praksi meditacije ovde opisanoj, u kojoj vi učite da otopite i razrešite unutarnje duhovne, emotivne i psihološke konflikte koji sprečevaju vaš um i duh da budu mirni. Iz tog stanja tišine vi dolazite do iskustva velikog unutarnjeg mira.

treći razlog je duhovna potreba da transformišete vaš unutarnji svet do direktnog stapanja vaše individualnosti sa nepromenljivim izvorom univerzuma - što se u različitim vremenima i na različitim mestima zvalo mnogim imenima, kao Bog, Duh, Viša Moć, Univerzalna Svest i Tao. Odgovor na ovakve potrebe se nalazi u izuzetno izazovnoj taoističnoj praksi unutarnje alhemije čiji je krajnji rezultat ono što razne tradicije opisuju kao prosvetljenje, jedinstvo s bogom, ili Um Bude. Ovaj stupanj meditacije, sa kojim se upoznajemo u drugoj knjizi ove serije “Vodeni metod taoističke meditacije”, čiji je naslov Velika Tišina, zahteva krajnje otvorenu posvećenost tokom dužeg vremena, bilo da su to godine, decenije ili životi.

Proces taoističke meditacije je pre kružan nego linearan, to jest, to nije samo stvar ovladavanja jednim i prelazak na sledeće. Proces učenja je nalik beskrajnoj spirali samoistraživanja. Kako se krećete od jednog kruga učenja do drugog, istovremeno se dešavaju dve stvari: (1) učite nešto novo i (2) obnavljate prethodno naučeni materijal na dubljem nivou. Ovo drugo se ne događa samo zbog veće količine direktno stečenih informacija već takođe i zato što su se dublji nivoi vašeg uma pripremili i otvorili, dozvoljavajući vam tako da još potpunije iskusite aspekte Taoa koji mogu biti indirektno nagovešteni ali ne i otvoreno saopšteni. Ovo uvidi često dolaze nenadano, mada je teško reći zašto, kada i kako.

Ovaj kružni kvalitet se odražava u nelinearnoj strukturi ove knjige. u prvom kružnom prolasku, od 1. do 4. poglavlja se daje pragmatičan pregled energičke živosti taoističke duhovne tradicije umesto samo nekakvih suvih akademsko-filozofskih i književnih aspekata. Ovih četiri poglavlja pokazuju kakve dobrobiti ljudi mogu imati od taoističke prakse bez obzira kojeg su formalnog verskog opredeljenja. Zajedničke stvari i razlike između dve glavne grane taoizma, vatrene i vodene metode, su istraženi po pitanju kako i zašto koriste različite duhovne i energetske prakse, kao i u smislu kako svaki metod pristupa učenju. 4. poglavlje se posebno odnosi na odnos učitelj-učenik, aspekt duhovnih tradicija koji je bio mnogo zloupotrebljivan poslednjih godina, posebno na zapadu. Kroz ova poglavlja, čitalac je upoznat sa prvom lekcijom taoističkog unutarnjeg disanja, koje je osnova svih meditativnih praksi opisanih u ovoj i narednoj knjizi ovog serijala. Ove tehnike će povećati vaš kapacitet disanja, poboljšati vaše zdravlje, i dozvoliti vašoj svesnosti da oseti i iskusi energije u vašem telu.

U drugom kružnom prolasku, od 5. do 8. poglavlja se opisuju detaljno dobrobiti, ciljevi i praktični metodi pripremnog i srednjeg nivoa taoističke meditacije. Poglavlja  5 i 6 opisiju prakse u stojećem i krećućem položaju, koje otvaraju energetske kanale u telu i unapređuju fizičko zdravlje, mentalno opuštanje i stabilizuju budnost o svemu što se dešava u vašem telu i umu. Ove prakse takođe stvaraju uslove u kojima može da se dogodi “čudesna slučajnost” gde doživljavate momentalne duhovne uvide i doživljaje univerzalne Svesti koja boravi u svemu.

Ova početnička praksa prvenstveno radi sa fizičkim i energetskim aspektima ljudskog uma i tela, a ne sa dubljim emotivnim i mentalnim aspektima, kojima se bave poglavlja 7 i 8. Ova praksa za početnike stvara temelj za dalje dublje meditativno praktikovanje srednjeg nivoa za umirenje uma i direktno povezivanje sa Univerzalnom Svešću. Ova osnova je osnažena završavanjem lekcija taoističkog unutarnjeg disanja sa kojima se počelo u ranijim poglavljima.

Poglavlja 7 i 8 stavljaju fokus na srednji nivo taoističke meditacije. Ovde će biti istražene tehnike za otpuštanje duboko ukorenjenih emotivnih, mentalnih, psihičkih i duhovnih energetskih blokada. Kako postepeno vaši najdublji slojevi energija i uma postaju fini i mirni, vi učite kako da se rešite vaših unutrašnjih demona i kako da razvijete svoju duhovnu zrelost. Vremenom, kada se um dovoljno umiri, meditant počinje da shvata prazninu uma u etapama, sve dok ume ne postane potpuno miran. Tada Univerzalna Svest postaje očigledna i uvek prisutna u vašoj svakodnevnoj svesnosti. vi postajete kao duhovno novorođenče, koje je stalno svesno sveprožimajuće Svesti koja je u vama u svuda oko vas. Ova svesnost prirodno stvara stabilan duhovni centar u vama tako da se nikada više ne osećate odvojenim od izvora duhovnosti koji se lično i duboko oseća u vama.

Kada temeljno upije sadržaj ove knjige, čitalac će biti spreman da istraži naprednije tehnike u 2. knjizi, Velika tišina, koja uključuje dodatne vežbe u stojećem i krećućem položaju, kao i one koji se rade sedeći, ležeći i za vreme seksualne aktivnosti. druga knjiga nudi takođe uvod u taoističku internu alhemiju. a najvažnije je to što još dublje istražuje unutarnji proces otapanja, što je glavna tehnika prakse srednjeg nivoa. Međutim, važno je zapamtiti da rad na naprednijem stupnju će vredeti samo ako je izgrađena odgovarajuća osnova uz pomoć pripremne i prakse srednjeg nivoa, opisanih do detalja u prvoj knjizi.

Prvi dodatak ove knjige odgovara na nekoliko najčešće postavljanih pitanja od strane praktikanata taoističke meditacije i meditacije uopšte. Drugi dodatak daje ilustraciju glavnih energetskih kanala i centara u ljudskom telu.



 

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #8 poslato: Jul 14, 2015, 21:20:05 »
Poglavlje 1
 Povezivanje sa čijem

Čuan Cu - Biti celovit:

Kvaliteti Prirode su u samom korenu Taoa
Tajne naše vitalne sile i moći
su zaštićene i skrivene unutar Taoa



 Taoistička tradicija

U zapadnom svetu, taoizam je prvenstveno poznat po nekim svojim pragmatičnih veštinama. Taoističke borilačke veštine, kao što je tai či, su sve više u upotrebi; smanjenje stresa i medicinski aspekti či gunga dobijaju na pažnji sve siše; kineska medicina (još jedna veština taoizma) privlači sve veću publiku; čak i geomantija (feng šui) - analiza energetskih obrazaca pomoću unutrašnjeg prostora ili geografskih karakteristika - postaje poznata. Međutim, taoistička meditacija je mnogo manje poznata zapadu.

Taoistički kanon, koji se sastoji od preko hiljadu knjiga, sadrži i teme o meditaciji, ali kanon nije potpuno preveden na engleski jezik. Zapravo, svet van Kine još uvek nije video ni promil svega toga. Štaviše, nekoliko knjiga koje postoje na engleskom su većinom prevođene od strane akademika a ne praktikanata. Kao rezultat, mnogi važni koncepti i reči su tokom prevođenja pogrešno protumačeni. Njena književna značenja su postala zamena za njihovu stvarnu nameru, miomiris i dublje značenje, tako remeteći sliku koju predstavljaju. Na grafikonu na 30. strani je prikazano šta je izvedeno iz taoističke meditacije - njegovo poridično stablo, takoreći.








PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #9 poslato: Jul 14, 2015, 21:21:58 »

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #10 poslato: Jul 14, 2015, 21:22:51 »
« Poslednja izmena: Jul 15, 2015, 06:56:38 Sati »

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #11 poslato: Jul 14, 2015, 21:23:26 »

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #12 poslato: Jul 15, 2015, 16:54:38 »
O reči Či

Reč či je u engleskom jeziku upotrebljavana dosta slobodno. Često se uzima da je isto što i reč energija i može se primeniti na sve, pošto sve što postoji je u formi energije (tai či ovoga ili onoga, zaštitini či, primordijalni či, itd). Ova knjiga, međutim, koristi reč či pažljivije u zavisnosti od različitosti konteksta.


U kineskoj medicini, či se odnosi na energiju koja upravlja funkcijama fizičkog tela (omogućava vam da se krećete, govorite, itd). Či kineske medicine je ekvivalent za prvo i drugo energetsko telo kod Taoista (či telo), koje se odnosi na fizičku anatomiju i energiju koja je čini živom. (Vidi strane 50-54 za kompletan opis taoističkog sistema energetskih nivoa ili “tela.”) Kad s ekoristi u ovom kontekstu, či će se pisati malim početnim slovom.


Dodatno ovog čija kineske medicine (ili drugom či telu), Taoisti imaju još jedno duhovno značenje za ovu reč. U taoističkoj meditaciji pojam “či” se odnosi specifično na ono što taoisti identifikuju kao treći, četvrti, peti i šesti energetski nivo ili “tela” ljudskog bića. Treći energetski nivo je emotivno telo, moć odgovorna za više emocije. Četvrti energetski nivo je mentalno telo, moć koja stvara konkretnu misao. Peto i šesto energetsko telo se obično odnose na shen, odnosno duh. Peti energetski nivo je psihičko energetsko telo kroz koje mi nalazimo naš skriveni unutrašnji potencijal. Šesti energetski nivo, uzročno telo, odnosi se na vreme i prostor. Sve ove energije (od prvog do šestog) obrazuju sadržaj koji se prikazuje rečju Či koje se piše velikim početnim slovom - to jest, i fizičke i nefizičke energije se posmatraju kao beskonačnost. Ovo je takođe Či i Duh u Tri Dragulja (vidi stranu 56).


Da se izbegne konfuzija, kada govorimo o energiji uopšteno, koristimo reč energija a ne či.

PUT

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 12
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #13 poslato: Jul 15, 2015, 16:56:21 »
Fokus na praksu
 Kako razlikovati osećaj fizičke senzacije od osećaja čija


I vaše fizičko telo i či stvaraju senzacije koje možete osetiti. Osećaj čija je isto konkretan kao osećaj fizičkog tela, samo malo suptilniji, sa osećajem da je lakši, bestelesni, ali ipak vrlo realan. Neki to upoređuju sa bioelektricitetom. električna struja se oseća suptilnije nego fizička materija, mada ima različit opseg senzacija. Neke od uobičajenih senzacija čija su vrućina, hladnoća, pritisak, povetarac, lakost, elektricitet, utrnulost i maglovitost.


Jedan tradicionalan način za razlikovanje fizikalnosti od čija je iskustvo razlikovanja između fizičkih i energetskih senzacija vaših dlanova. Dlanovi su mesto gde najlakše možete da osetite či u telu. Prvo spojite zajedno vaše dlanove i koncentrišite se na fizički osečaj koji je izazvan. Zatim udaljite vaše dlanove 10-15 cm jedan od drugog, okrenutim jedan prema drugom. Zatvorite oči. Pokrećite vaše dlanove (uvek okrenute jedan prema drugom) dok ne osetite malu loptu energije među njima, ili neku vrstu energije ili pritiska koji ih povezuju. To su senzacije čija. Na kraju spojite zajedno dlanove i opet uporedite dva osećaja: fizički i či.


Drugi način je posmatranje vrste senzacije koju u vama stvara seksualna energija. Za vreme seksualnog kontakta, vaš Či vibrira na posebnoj frekvenciji koju vi osećate kao seksualnu energiju. Zapravo, seksualna energija je jedna varijacija životne sile. Postoje druge vrste čija čije senzacije su jake ili slabe u zavisnosti od slučaja. Neki ljudi mogu iskusiti neseksualne oblike čija kao jače ili slabije od seksualne energije. Ali neseksualne forme čija nemaju seksualno punjenje. One se osećaju drukčije od seksualne energije zato što vibriraju na drugim frekvencijama, nekima prilično jakim a nekima neutralnim. U čitavom spektru Čija, ili životne sile, seksualna energija je samo jedna vrsta.


U platonskoj vezi, držanje za ruke ili poljubac u obraz je obično prosto fizičko iskustvo. Međutim, u seksualnom kontekstu, dodir ili poljubac mogu odaslati talas energije unutar i kroz jednog ili oba tela partnera. Taj talas je či.


Маслачак

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 9
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • У Истини се крије ваша Слобода, зато је изговорите
Odg: Prevod knjige "Relaxing into your being" - B. K. Frantzis
« Odgovor #14 poslato: Septembar 25, 2016, 19:28:57 »
Израз "чи" односи се на енергије које испуњавају читав Универзум, док се оне које испуњавају човеково тело називају "биоенергијама". Постоје две врсте "биоенергија" и то: сива и бела енергија.

Сива енергија подсећа на тачкице које испуњавају одређени простор и она углавном служи за исправно функционисање енергетских тела човека. Стога, чакре представљају оне "капије" кроз које сива енергија улази у енергетски систем човека, да би попут осмозе кроз зидове канала који воде од чакри испуниле простор који заузимају физичко тело и аура.

Друга врста енергије јесте бела енергија и то је енергија свести. Ова енергија постоји у виду "енергетских плочица" које се скупљају на површини ауре док не оформе једну врсту енергетске "капљице". Тада та капљица улази у неки од "коренова" који се завршавају на површини ауре, а чија је сврха управо да усисавају белу енергију са површине ауре. Ти коренови представљају завршетак енергетских токова (акупунктурних канала) који се простиру кроз ауру, затим улазе у човеково тело кроз одговарајућу руку или ногу и завршавају, односно почињу у "енергетском срцу", које се налази 20-ак сантиметара испред физичког срца. Његова функција је да усисава енергију са површине ауре и да је попут сејача распрскава широм ауре.

Елем, да се вратимо осећајима физичког тела о којима сте говорили. Основу физичког тела чини Животно тело, које представља енергетско-информациони 3Д модел физичког тела са свим органима, у коме оно расте и развија се. Стога, за све физичке осете надлежно је Животно тело. Ово је лако разумети ако се присетимо хипнотичке анастезије током коje хипнотисани не осећа бол од рецимо убода, зато што је његово Животно тело делимично издвојено од Физичког тела. Други начин је када се делује хемијским средствима на само Физичко тело, чиме се прекида контакт између Физичког и енергетског - Животног тела.
[/font]
« Poslednja izmena: Septembar 25, 2016, 19:48:46 Маслачак »