Autor Tema: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)  (Pročitano 8373 puta)

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #30 poslato: Januar 09, 2011, 21:38:48 »
Knjiga izdana 1978. i nije više objavljivana. Da je bilo zainteresovanih, valjda bi se već pojavio neki izdavač da objavi ponovljeno izdanje. Pisao sam njegovoj kćerki pre godinu-dve da vidim oko ovoga što je do sada već objavljeno na netu. Bez odgovora. I tako zaključim da kod nas autorska prava zastarevaju posle 30 godina.  :D

No ako se neko pojavi sa primjedbom, bez problema ćemo ukloniti. A do tada, nek i nove generacije imaju pristup najboljem delu naše indologije. Eto. Ispovedih se i olakšah dušu  :kez:

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 760
  • Karma: +288/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #31 poslato: Januar 09, 2011, 22:05:47 »
Dakle, Savezno ministarstvo za buddhizam steklo prava da objavljuje sto god hoce... Dobro je to, dobro prosjaci  :to
 
Nego, kazes da imas adresu od Snjezane Apnikar? To je vrlo zanimljivo, i steta sto ti nije odgovorila? Mozda je promijenila adresu?
 
Mene zanima ono njezino istrazivanje jainske kulture u Arabiji sto ga Veljacic spominje da su ga zajedno provodili. To bih volio procitati. :kafa:

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +459/-1
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #32 poslato: Januar 10, 2011, 12:44:09 »
 :to + :bravo: + :to + :bravo: +...
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #33 poslato: Novembar 09, 2011, 10:05:52 »
Milos Radojcic
Cedomil Veljacic
Vladeta Jerotic

"Budizam i hriscanstvo"


...........


"Budino ucenje o putu moze se ipak smatrati jednim od nastarijih i najvecih filozofskih sistema. Ali, ako se na Budino ucenje gleda ne kao na "splav" vec kao na izgradjen filozofski nazor, ili: ukoliko se Budino ucenje u Theravadi (o Mahajani nije ovde rec) dogradjivalo i izgradjivalo u filozofski sistem, ono podleze, sa filosofskog stanovista, razume se, visestrukoj kritici. Dokazivati, na primer, da samo skande postoje, iz kojih se "bice" (atman) sastoji, da se "bice" ili "ja" ne nalazi nigde, a ne shvatiti da je rec samo o mislima koje treba da izvedu coveka iz samoobmane u odnosu na njega sama - nesporazum je. Smatrati da samo delovi, elementi postoje, a ne celina, da je celina samo zbir delova, i da prema tome nije nista vise nego ime, rec kojom je nazivamo - to je naivni nominalizam.
Nabrajajuci skande kao kategorije elemenata u analizi covecjeg bica, ili nabrajajuci sastavne delove ili vrste cega bilo, u kome bilo podruciju pojava - duhovnih, psihickih ili fizickih - Buda je, mislim, jedan od osnivaca naucne sistematike, sistematske analize cinjenica, kao i fenomenologije. Ali smatrati, npr, da je popis skanda sveobuhvatni i besprigovorni, jedino moguci "spektar" u koji se realnost razlaze kad se propusti kroz prizmu mudrosti - naivno je. No, sve sto tako podleze kritici izraz je vanredne mudrosti kad se shvati kao "splav" i primeni prakticno, radi duhovnog oslobodjenja. Ne treba zaboraviti ni da je Buda govorio na pocetku razvica filosofije i racionalnih nauka, pre 25 stoleca!
Rekao bih: cim se Budino ucenje shvati kao izgradjen filosofski sistem (vada), svrseno je. Buduci da Budi ne bese svrha da izgradi filosofiju, ne treba se cuditi ni protivrecnostima u njegovu ucenju: isticao je oslobodjenje od patnje kao cilj puta, no put je nadahnut samiloscu i kroz ljubav vodi samozrtvovanju; nirvanu je opisivao cesto negativno, kao ugasenje unutarnje vatre ili zedji, kao raskid vezanosti, nezavisnosti itd...ali u nirvani nalazi se ono Pozitivno, ono sto JESTE: u anati je isticao da je sve sto ljudi smatraju svojim bicem zabluda, ali u nirvani skriva se upravo Bice coveka i svemira, iznad ljudskih pojmova....To su prividne, dijalekticke protivrecnosti, kojih je,veujem, i sam Buda bio svestan - protivrecnosti izmedju "splava" i "dobre obale" do koje treba dospeti - Splav treba uzeti kao splav. Ko hoce da se na splavu otisne od mracne obale, a ne vidi da je splav samo splav, vec naumi da na njemu sagradi sebi stan, nece se nikad otisnuti od obale, ili, ako se otisne, potonuce".
Na kraju je samo tišina

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #34 poslato: April 08, 2013, 21:11:04 »
Stevan Pešić: Poseta Veljačiću

Odlomak iz putopisa "Svetlo ostrvo" (1984)


Čitijagirija je manastir u kome je Bikhu Nanađivako, a koga mi znamo kao Čedomila Veljačića. Stigao sam tamo rano ujutru i našao ga kako obavlja službu u hramu. U manastiru su on, jedan ćutljivi Singalez i Sveti Petar; tako Veljačić zove slugu koji zvoni i obavlja ostale zemaljske poslove. Hrani ih selo, jer oni su bikhui, monasi prosjaci; svakoga dana po jedna kuća donese im nešto pirinča, voća i čorbu. Hram je u pećini, u njemu Budini kipovi; jedan je pravi skelet; sve je obojeno. Kuti, ćelije, nalaze se ispod hrama. U Veljačićevoj ima nekoliko knjiga i pisaća mašina. U uglu, orman pun rukopisa. Na stolu gasna lampa.

Proveo sam tu dva dana. Spavao sam u kuti za goste, iznad hrama. Noću su me budili glasovi zveri i noćnih ptica. Pitao sam Veljačića kako izdržava u toj pustoši. On kao da se čudi mom pitanju, ali je strpljiv; pominje meditacije, pisanje. Za košmare, snove i samoću veli: to je stvar fiziologije, najčešće rđavog rada bubrega. Pitam ga, zatim, ko ga posećuje. Njegova kći, službenici naše ambasade u Kolombu, a dođe i poneki student iz naših krajeva. Nedavno ga je posetio i Vasa Čarapić. Sad se ja čudim, jer mi na um pada prvi srpski ustanak. Nije taj iz prvog ustanka, odgovara Veljačić, već jedan koji se isto tako zove.

Davno je već osedeo, mršav je kao onaj Buda u hramu, ali čio i skakuće kao srndać po kamenju dok šetemo okolinom manastira. Kada priča, mlađi je od mnogih dvadesetogodišnjaka. Ma o čemu započeli razgovor sa njim, zadiviće vas svojim znanjem, začudićete se gde je sve stigao i iznenaditi se koga je sve poznavao. O takvima kao on Singalezi kažu:

Ima deset glava,
deset jezika,
deset pari očiju.

On ništa ne zaboravlja. Njegovo pamćenje je takvo da u njemu ima mesta za vrlo različite stvari i pojave, a opet tako jedinstvene kada govori o njima. To pamćenje je veliko i šareno kao svet. Ali više od svega on voli priče. Evo nekih koje sam čuo.

Prve godine boravka na Lanki video je sveca, jednog od onih za kojim idu divlje životinje. Za ovim su išli zec, rakun, pas i vepar. Kada se susretnu takvi ljudi, počinje verovanje. Druga priča je o trojici Kineza. Prvi je deset godina posvetio izučavanju i posmatranju jednog cveta. Rezultati toga su bili ovi reci: „Neki me zovu: Cvet. Ime mi je i: Plavo. Ime mi je: Miris. Ali moje pravo ime je „Ti“. Dvadeset godina proveo je učenik toga Kineza izučavajući isti cvet. Završilo je tako što je njegovo delo imalo naslov: Cvet, a sastojalo se od jedne jedine reči: „Ah!“ Treći Kinez se nasmejao ovoj dvojici i otišao u planinu. Sneg i led su bili sve što se tamo nalazilo. Posle mnogo godina neki putnici su prolazili tom planinom, i videli plavo cveće koje je nicalo iz snega. Ljudi nije bilo.

Jednom dok smo sedeli u njegovoj sobi i razgovarali, pojavila se tarantela. Uplašen, zaboravio sam se i hteo da je zgazim, Veljačić me prekori, uze mašicama tarantelu i iznese je napolje, pažljivo i nežno. Te mašice služile su mu za takve naročite posetioce. Tih dana, dok sam bio tu, navršavalo se deset godina kako je u Čitijagiriji, a šesnaest kada je otišao iz zemlje. Upravo se pakovao za Kendi. Biće u Darma centru, u Peradeniji, gde postoji velika biblioteka i knjige koje su mu potrebne. Na rastanku dao mi je, sa posvetom, jednu svoju knjigu i Budinu pesmu Nosorog koju je preveo sa pali jezika, otkucanu na mašini i uvezanu kao knjižicu. Učinilo mi se da ja ostajem u toj pustinji, a on odlazi u svet i među ljude.

Dok sam se vraćao u Maningamuvu, istom stazom niz breg, naišao sam na staricu koja je skupljala granje. Bila je toliko stara da nisam mogao oči da odvojim od nje. Lice je imala izborano kao koža nosoroga i suvo kao listovi „ole“. Od Maningamuve do Kendija ništa se nije zbilo. Nisam se čak morao zaustavljati u gradu Matale. Na jednoj livadi, ukraj puta, ugledah nekoliko slonova koji su prenosili oborena stabla, sami bez mahuta.

A što se tiče Veljačića, u vreme kada sam već bio u Indiji dobio sam pismo od njega. Proveo je izvesno vreme u Peradeniji, onda je jedne noći uzeo svoj zavežljaj i pobegao, od profesorâ. Sad je u Nureliji.

 :andjali

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 760
  • Karma: +288/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #35 poslato: Maj 12, 2016, 21:38:24 »



Sreo sam prije neki dan prijateljicu koju dugo nisam vidio, i ispricala mi je kako je je prije nekog vremena srela jednog kuhara s otoka Korcule, koji joj je prenio svoja sjecanja iz sredine '90 kada je s nekom hrvatskom firmom boravio na Sri Lanci.


Pricao joj je kako je potrazio i nasao Veljacica, i kako je obicavao svakodnevno kuhati i donositi vegetarijanska jela za njega. Kaze da je Veljacic bio jako drag covjek, kako je uzivao u druzenju s njim i kako ga je Veljacic ponekad molio da mu otpjeva pokoju staru dalmatinsku narodnu pjesmu. Kuhar joj je takodjer rekao da se Veljacic nakon nekog vremena jako razbolio i kako je to nazalost stanje u kojem se morao rastati s njim, jer je firma upravo u to vrijeme zavrsila svoje poslove na Sri Lanci i svi su zaposlenici povuceni nazad u Hrvatsku. Vjerovatno je taj dalmatinski kuhar bio jedan od zadnjih, ako ne i posljednji Jugoslaven koji se na Sri Lanci osobno susreo s Veljacicem.
« Poslednja izmena: Maj 12, 2016, 21:40:17 Fazlija »

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #36 poslato: Maj 13, 2016, 12:03:13 »
Hvala, Legendo, uvek od tebe nešto zanimljivo i pametno  :to

damir zg

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 2
  • Karma: +0/-0
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #37 poslato: Avgust 06, 2017, 23:49:54 »
Citat: Fazlija
Citat: Sati
Ali je on onda počeo da me odgovara od toga. I uspeo  :D Poznato je da nije imao visoko generalno mišljenje o monasima na Šri Lanci i nazivao ih je "popovima", verovatno zato što se njihova uloga svodila na ritual i na zanemarivanje prakse meditacije.

Pa od koga je Veljacic naucio meditaciju, ako je tamosnji monasi nisu upraznjavali? Jel' ti sto pisao o tome da li uopce meditiraju tamo? Jel' ti sto pisao o tome zasto ne ode u Burmu ili Tajland ako nije zadovoljan s redovnicima na Sri Lanci?

Shvatio sam ga da govori o trendu i o većini, ali naravno da ima i pozitivnih primera. Za njega je najsvetliji verovatno bio Nanaponika Thera.

Inače zanimljivo je da sam sasvim slučajno otkrio da je on na Šri Lanki živeo jedno vreme  i sa Š. Dhammikom. Evo šta Dhammika o tome piše u dva pisma koja mi je poslao:

... Interesting that you mentioned Ven Nyanajivako, who was a friend of mine. In fact, in 1978 he stayed with me for a few months. He always had trouble finding a place to live that suited him. We used to have long talks about western philosophy. In fact, I think I have an old photo of him and me. Ill see if I can find it and send it to you...

... This is what I recall about Nyanajivako. He came to stay with me because he was having difficulties finding a suitable place for himself. This is not uncommon for Western monks in Sri Lanka. To be honest, monasteries are not always particularly very spiritual places; some westerners have difficulties adapting to the Sri Lankan way of doing things, lack of knowledge of the local language can cause misunderstandings etc. I know in Nyanajivako's case it was because he was very particular about having a clean bathroom/toilet and unless he had his own, he was not comfortable. He asked if he could stay with me at the large bungalow at Peradeniya and I agreed. Previously I had met him when he was staying with Ven Nyanaponika, at a place he was staying at in Neureliya (in the mountains) and on several other occasions.  When he was at my place we mainly met for lunch and often had long talks afterwards, usually about eastern and western philosophy. I always found him polite, deeply learned (a bit theoretical) and very happy to share with others his vast knowledge. He was never dogmatic and was interested to receive opinions different from his own.  think the only thing about him which made me feel uncomfortable was that he was slightly anti-Semitic, which I put down to his pre-war upbringing aInd education. However, like many anti-Semitist, while he didn’t like 'Jews' he liked individual Jews. Nyanaponika was Jewish and I know Nyanajivako had the highest respect for him - as a scholar, a meditator and as a monk. At that time there were very few foreigner things available in Sri Lanka. However an American friend of mine at the university used to give me his Time magazines when he was finished with them and I would pass them onto N, which he really appreciated. I think he felt a bit 'cut off' in Sri Lanka. After a few months he told me he had managed to find another place to stay and he left. He gave my servant a very generous amount of money as he left. A few years later he visited me to give me an article he had written about Evola, the Italian Buddhist in the 1930, I think it had been published in the Buddhist Studies Review. We never met again. in those days there were three types of western monks in SL - those who came before WWII, those who came after (mainly existentialists,  N was representative of this group) and the 'hippy generation' group, of which I was one.  We tended to communicate within our own group and although N was known to us all, he didn’t really mix much with others. I looked through my old photos but cant find one of N. My other old photos are in Australia. Sorry....

Eto, svet je mali i često možeš nabasati na informacije koje te zanimaju, samo ako malo kopaš...  :D
Veljačić antisemit!!! Pa taj Dhamika se ponaša nimalo buddhistički. Vrijeđa i kleveće bez ikakvog dokaza, citata... Pa Veljačić je napisao malu knjižnicu s područja buddhizma i komparativne filozofije (Schopenhauer, Bergson, Nietzsche, Hegel...). Niti u jednom njegovom tekstu nema ni ''a'' od antisemitizma. Ne znam kada je taj tekst objavljen i Veljačić ga sigurno nije pročitao zato jer je već umro ili jednostavno nije za njega čuo. Veljačić je napisao da poštuje svaku religiju u njezinom izvornom obliku ali ne i u institucionalnom. I sada se pojavljuje taj lik i izmišlja stvari, nimalo naivne. Teže se obraniti od takvih izmišljenih napada nego stvarnih. On Veljačiću pripisuje antisemitizam tvrdeći da je to rezultat Veljačićeva  odgoja i škole. Znači, uvlači u to i optužuje i Veljačićeve roditelje kao odgajatelje  kao i Nanaponiku Theru. Nevjerojatno. Jedan potpuno nevjerodostojan lik s obzirom da se predstavlja kao buddhist.

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #38 poslato: Avgust 07, 2017, 08:35:50 »
Pročitaj još jednom šta je Dhammika napisao. Dižeš sebi pritisak bez veze.  :D

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 760
  • Karma: +288/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #39 poslato: Avgust 14, 2017, 20:10:15 »
Moze lako biti da je Veljacic kritizirao abrahamske religije kao krivotvorinu starije, kako je on zvao, arhajske kulture koja se protezala od Indije do Bliskog istoka... pa je Dhammika to shvatio kao netrpeljivost ka Jevrejima i njihovoj religiji.

Veljacic je doista prezirao sve tri abrahamske religije podjednako, i u njima gledao primitivno krivotvorenje jedne dublje duhovnosti za koju je vjerovao da se njegovala na Bliskom istoku, Indiji i Kini u predbiblijsko doba. I sam je radio na istrazivanju ostataka jainske religije u predislamskoj Arabiji, pogotovo Jemenu. No to ne znaci da je na bilo koji nacin mrzio narode koji danas slijede te tri abrahamske religije, Jevreje, Arape, Irance, Evropljane itd.

Vjerovatno ga je Dhammika potpuno krivo shvatio... sto me ne bi zacudilo od jednog hippy-ja  :dsmeh
« Poslednja izmena: Avgust 14, 2017, 20:22:16 Fazlija »

damir zg

  • Novi član
  • *
  • Poruke: 2
  • Karma: +0/-0
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #40 poslato: Novembar 11, 2017, 19:42:15 »
Pročitaj još jednom šta je Dhammika napisao. Dižeš sebi pritisak bez veze.  :D




Evo, pažljivo sam pročitao i preveo. Vidljivo je da prijevod potvrđuje ono što sam u prethodnom dopisu tvrdio.
…Zanimljivo da spominjete Ven Nyanajivako, koji mi je bio prijatelj. Zapravo, u 1978. godini je živio kod mene nekoliko mjeseci. Uvijek je imao problem naći smještaj koji bi mu odgovarao. Znali smo voditi dugačke razgovore o zapadnoj filozofiji. Zapravo, mislim da imam jednu staru fotografiju njega i mene. Probat ću je naći i poslati ti je…
…Ovo je što se sjećam u vezi Nyanajivako. Živio je kod mene, jer mu je bilo teško pronaći odgovarajući smještaj. Ovo nije neuobičajeno za zapadnjačke redovnike na Sri Lanki. Iskreno, manastiri nisu uvijek izrazito duhovna mjesta; poneki zapadnjaci imaju poteškoće s privikavanje na običaje na Sri Lanki, nepoznavanje lokalnog jezika može dovesti do nesporazuma, itd. Što se tiče Nyanajivaka, znam da je inzistirao na čistoj kupaonici/ toaletu i ako nije bila samo za njega, nije mu bilo ugodno. Pitao me da li može odsjesti kod mene, u velikom bungalovu u Peradeniya-i i ja sam rekao da može. Prije toga sam ga bio sreo dok je bio odsjeo kod Ven Nyanaponika, u mjestu Neureliya (u planinama), kao i povodom nekoliko drugih prilika. Dok je živio kod mene sretali smo se uglavnom za vrijeme ručka i često bi nakon toga znali voditi duge razgovore, obično o istočnjačkoj i zapadnoj filozofiji. Uvijek sam ga doživljavao kao pristojnu, vrlo obrazovanu (pomalo teoretičarsku) osobu koja je s velikim veseljem dijelila svoje golemo znanje s drugima. Nikada nije bio dogmatičar i bio je zainteresiran čuti mišljenja različita od njegovih. Mislim da je jedina stvar kod njega zbog koje sam se osjećao neugodno bilo to što je bio lagano anti-semitski, a što povezujem s njegovim prijeratnim odrastanjem i obrazovanjem. Međutim, kao mnogi anti-semiti, iako nije volio "Židove" volio je pojedinačne Židove. Nyanaponika je bio Židov i znam da je Nyanajivako gajio prema njemu najveće poštovanje – kao prema učenjaku, meditatoru i redovniku. U to vrijeme bilo je jako malo stranih stvari dostupnih na Sri Lanki. No, jedan moj američki prijatelj na sveučilištu mi je znao dati Time časopise nakon što bi s njima završio i ja bi ih proslijedio na N, što je on stvarno cijenio. Mislim da se osjećao pomalo "odsječeno" na Sri Lanki. Nakon nekoliko mjeseci mi je rekao da je uspio naći drugi smještaj i otišao je. Mom slugi je dao vrlo velikodušni iznos novca kada je odlazio. Nakon nekoliko godina me posjetio da mi da jedan članak koji je napisao o Evoli, talijanskom budistu 1930-tih godina, mislim da je bio objavljen u Buddhist Studies Review-u. Više se nikad nismo sreli. U to vrijeme postojala su tri tipa zapadnjačkih redovnika na Sri Lanki – oni koji su došli prije WWII (drugi svjetski rat), oni koji su došli nakon (uglavnom egzistencijalisti, N. je bio predstavnik ove grupe) i "hippy generacija" grupa, čiji sam ja bio dio. Uglavnom smo se družili unutar vlastite grupe i iako smo svi poznavati N., zapravo se nije puno miješao s drugima. Pregledao sam svoje stare fotografije, ali ne mogu naći niti jednu sa N. Moje druge stare fotografije su u Australiji. Žao mi je….

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 760
  • Karma: +288/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #41 poslato: Decembar 02, 2017, 10:45:00 »
Ja i dalje mislim da ga je Dhammika pomalo krivo shvatio...

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #42 poslato: Decembar 03, 2017, 01:41:54 »
Dragi Fazlija, život je neverovatan. Nedavno sam imao sreću da sretnem još jednog "živog svedoka" koji je na Šri Lanki provodio vreme sa našim Veljačićem i njegova priča se ne razlikuje, na našu žalost  :tuga
Ali svako od nas ima svoju bolju i svoju malo manje bolju stranu. I to je OK, ne umanjuje ono što je Veljačić dobro učinio.

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 760
  • Karma: +288/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #43 poslato: Decembar 03, 2017, 23:59:41 »
Ne vjeruj, sve je to židovska propaganda  :kez:


Evo sta o svemu tome kaze jedan Veljacicev zemljak Boris Dezulovic... iz cega se vidi da Dalmatinci o tim pitanjima imaju jedan sasvim zdrav stav.


Gloria Mundi


 :dsmeh



Tako da ja ne vjerujem puno u te klevete u Veljacicu koje sire mladi i neiskusni redovnici iz trece hippy generacije...


Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 3970
  • Karma: +527/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Bhikkhu Ñanajivako (Čedomil Veljačić)
« Odgovor #44 poslato: Decembar 04, 2017, 01:41:16 »
Jebeš mi sve, legendo, mi Hrvati smo stvarno jedini danas normalni  :dsmeh