Buda na raznim mestina prica o 31 stepenu postojanja. Kao sto je zapisano u Maha-sihanada suti, jednom je jedan asketa koji je napustio Budino ucenje pricao ljudima kako Buda nema nikakva znanja o tim stvarima i o ispravnom putu, vec sam smislja ta svoja ucenja. U suti se vise puta navodi Budin odgovor na takvu propoved:
"... ako bi neko rekao za mene: 'Asketa Gotama nema nikakve nadljudske sposobnosti, nema nikakve razlike u znanju i vidjenju koje je dostojno plemenitih ucitelja. Asketa Gotama poducava ucenje koje je iskovao razmisljanjem, prateci svoje razmisljanje kako mu dodje' - ako taj ne napusti ovo propovedanje i ovaj stav i ne napusti ovaj pogled, onda ce kao odnesen zavrsiti u paklu. Kao i da monah koji ima vrlinu, koncentraciju i mudrost ovde i sada ima krajnje znanje, tako ce biti i u ovom slucaju, kazem, da ako ne napusti ovakvo propovedanje i ovakav stav i ne napusti ovaj stav, onda ce kao odnesen zavrsiti u paklu."
Jer Buda nije samo ucio o 31 stepenu postojanja, vec je govorio kako se seca svojih ranijih rodjenja u njima i kako ih je video okom svog uma.
U Brahmadzala suti, Buda govoreci o raznim pogresnim ucenjima, ukljucujuci i pogresna ucenja o univerzumu, prica o tome sta se zapravo desava sa istim, pa na jednom mestu kaze:
"Dodje vreme, monasi, kada posle isteka dugog perioda ovaj svet se rusi. Dok se ovaj svet rusi, bica se vecim delom preporadjaju u Abhassara Brahma svetu. [po Abhidhamma komentaru, sve ispod tog, 16. stepena postojanja, biva unisteno u ovom unistenju sveta] Tamo ovi prebivaju, umni, hraneci se radoscu, sjajni, krecuci se kroz vazduh, stojeci u slavi. I tamo ostanu dug, dug period vremena.
Ali pre ili kasnije, monasi, posle sto prodje dug period, dodje vreme kada se ovaj svet ponovo stvara. Dok se ovaj svet stvara, pojavljuje se prazna palata Brahme. Onda odredjeno bice, buduci da je iskoristilo zivotni vek ili je iskoristilo zasluge, umire u Abhassara ravni i javlja u praznoj palati Brahme. Tamo prebiva, uman, hraneci se radoscu, sjajan, krecuci se kroz vazduh, stojeci u slavi. I tamo ostane dug, dug period vremena.
Onda, posto je prebivao tu sasvim sam dugo vremena, u njemu se pojavi nezadovoljstvo i neprijatnost, 'Oh, neka i druga bica budu ovde!' I tada, zbog toga sto su iskoristili zivotni vek ili iskoristi zasluge, odredjena druga bica umiru u Abhassara ravni i javljaju se u palati Brahme, u njegovom drustvu. I tamo oni prebivaju, umni, hraneci se radoscu, sjajni, krecuci se kroz vazduh, stojeci u slavi. I tamo ostaju dugo, dugo vremena.
I onda bice koje se javilo tu prvo pomisli za sebe: 'Ja sam Brahma, Veliki Brahma, Pobednik, Nepobedjeni, Sveznajuci, Mocni, Gospodar, Tvorac, Vrhovno Bice, Vladar, Svemocan, Otac svega sto jeste i sto ce biti. I ova bica sam ja stvorio. Kako? Zato sto sam prvo sam pozeleo: "Oh, neka i druga bica budu ovde!' I posle sto sam ja to pozeleo, sada su bica dosla'.
I bica koja su se javila posle njega su pomislila: 'Ovo mora da je Brahma, Veliki Brahma, Pobednik, Nepobedjeni, Sveznajuci, Mocni, Gospodar, Tvorac, Vrhovno Bice, Vladar, Svemocan, Otac svega sto jeste i sto ce biti. I on je nas stvorio. Kako? Zato sto vidimo da je on prvi bio ovde, a mi smo dosli posle njega.'
U tom svetu, monasi, bice koje se javi tamo prvo ima najduzi zivot, najvecu lepotu i najveci autoritet od svih bica koja se jave tu posle njega.
Onda, monasi, ovo se dogodi, odredjeno bice, posle sto umre u toj ravi, preporodi se u ovom svetu. Posto je dosao na ovaj svet, on postane beskucnik. Posto je otisao dalje, koristeci trud, muku, vezbanje, vrednocu i ispravno razmisljanje, on postigne takav stepen umne koncentracije da se njegov um tako koncentrisan seti njegovog proslog zivota, ali nijednog pre toga. I on kaze ovako: 'Stvoreni smo od strane njega, od Brahme, Velikog Brahme, Pobednika, Nepobedjenog, Sveznajuceg, Mocnog, Gospodara, Tvoraca, Vrhovnog Bica, Vladara, Svemocnog, Oca svega sto jeste i sto ce biti. On je stalan, postojan, vecan, nepromenljiv, i takav ce ostati kao i sama vecnost. Ali mi, koji smo stvoreni od strane njega i koji smo dosli u ovaj svet, smo nestalni, nepostojani, kratak nam je vek i osudjenismo da umremo."
Ono sto mene zanima ovde je da li je Buda negde drugde pomenuo kako to nestaje svet i opet nastaje? Zasto prvo nastaje palata Brahme?