Delimicno mogu da odgovorim, a nadam se da ce neko da me dopuni, za ono sto ne znam.
Mislim da ovo dolazi iz glavne razlike izmedju mahajane i teravade, a to je odnos prema nirvani. Po mahajana tradiciji Buda je dostigao nirvanu, ali je u svojim kasnijim ucenjima izrekao i da ostajanje u nirvani je vrsta vezanosti i da Buda treba da bude slobodan da se ponovo rodi po zelji i da opet udje u nirvanu po zelji, sve sa ciljem da pomagne svim bicima da dosegnu oslobodjenje.
Ovde postoji i odredjena nesuglasica oko statusa bodisatve, neki tvrde da je bodisatva neko ko ne zeli da udje u nirvanu, da bi pomagao svim bicima, opet drugi izvori tvrde da su to uglavnom Bude koje obitavaju i u nirvani i u "stvarnom svetu" po volji, mozda i zavisi od bodisatve do bodisatve.
Moje je razumevanje da je njihova funkcija da pomazu onima koji zele da dosegnu oslobodjenje. Oni im se obracaju kroz mantru i vizuelizaciju, ali moje razumevanje je da sam buda, bodisatva ne radi nista konkretno vec ako se uspostavi kontakt da savet u vezi vezbanja, nesto sto bi posebno koristilo osobi u njenoj praksi. Vise od ovoga ne znam.
Posto nisam upoznat sa praksom svih mahajana skola, moguce je da je u nekim skolama ovo promenjeno. Mislim da se u Pure Land skoli koristi mantra Amitofo, koja je neka vrsta molitve, jer se praktikant obraca budi Amitofu da mu pomogne da se rodi u buda zemlji, u kojoj je lakse doseci oslobodjenje. Verovatno je ovaj pravac razmisljanja doveo do toga da su ljudi poceli da se obracaju budama i bodisatvama i za svakednevne stvari.
Sto se tice Tibeta oni su otisli i korak dalje, jer kod njih postoje i odredjena bozanstva koja su se zavetovala na pomoc budama i kojima praktikant moze da se obrati za konkretnu pomoc, pored toga ucenik u nekim slucajevima moze da se obrati i direktno ucitelju za pomoc, iako je on preminuo. Posto tibetanski budizam proucavam usput, bilo bi pozeljno da neko ko se zaista bavi njim ovo potvrdi ili koriguje ako u necemu gresim.