Autor Tema: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju  (Pročitano 55731 puta)

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 4094
  • Karma: +546/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #90 poslato: Jun 01, 2011, 15:44:15 »
Zanima me šta mislite o ovim stvarima, koliko su istinite i koliko uopšte vredi baviti se njima..?
 Izgradio sam neki stav razvijanja Svesnosti,prisutnosti(srednjem putu).. al nekako mi se stalno budi neki unutarnji glas koji bi da se bori za dobrobit čovečanstva, i kad kod se upetljam malo dublje u ove priče vežem se za njih i naravno neizostavna patnja se javlja  :tuga .
Vidim da su neki ovde aktivni u obim sverama života dok se drugi drže duhovnog puta,.
Možda dok praksu ne dovedem na neki veći nivo da ostavim ovo malo po strani, pa ću posle videti šta kako..  :ces

Fuji to što osećaš taj unutrašnji glas je po meni vrlo pozitivno.
To samo pokazuje da je srce živo, a ne okamenjeno i da saoseća sa patnjama drugih bića. To je uvek snažan pokretač na akciju. Ali u budizmu kao što sigurno znaš postoje dva međusobno regulišuća principa, a to su saosećanje i mudrost. I ova druga je ta koja treba da kaže energiji srca u kom pravcu da se usmeri i kojim intenzitetom. Negde u Kanonu ima Budino poređenje ova dva kvaliteta sa dva čoveka od kojih je jedan slep, a drugi paralizovan. Ali onda se dosete i slepac kaže nepokretnom: "Nijedan od nas dvojice nije u stanju sam da stigne na cilj. Ali ako te uprtim na leđa i ti mi govoriš kojim putem da idem, obojica ćemo stići do našeg odredišta."

Hoću da kažem da nas saosećanje često povede, ali ne vidimo baš jasno gde. Želimo da pomognemo čovečanstvu, ali onda snage i interesovanje presahnu ili se možda osetimo izmanipulisanim. Zato bih savetovao da kreneš od sasvim malih stvari, recimo od sopstvene porodice. Da li čovečanstvo uključuje i tvoje roditelje, braću, sestre, dedu i babu? Možda upravo njima treba neka mala pomoć. A onda lagano širi krug na prijatelje, komšije, ljude koje srećem svakoga dana i posmatraš kome od njih treba pomoć. Nije tako spektakularno kao možda spasavanje kitova, foka ili čega već, ali se meni čini da vredi pokušati kao jako dobru vežbu u realnom procenjivanju sopstvenih snaga, a i rezultati su brže vidljivi.

Sem toga, ti već ustupaš svoj stan za nedeljne meditacije, pa i to se računa.
Nemoj tako olako da previđaš takve stvari :)

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac

Fuji

  • .
  • Punopravni član
  • ***
  • Poruke: 233
  • Karma: +153/-0
  • Pol: Muškarac

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #93 poslato: Jun 28, 2011, 03:21:04 »
Uh... sto se desilo? Kaze da se ne moze vise gledati ovaj lijepi i poucni cjelovecernji dokumentarni film? A bas sam ga htio opet malo pogledati. Poduzi je pa u nastavcima... gajih nadu  :ces
 
Htio sam da komentarisem, ali tek kada pogledam cijeli film. Jer prvih 20-30 minuta mi se nikako nije svidjelo. Mada se pojavljuje meni dragi kanadski anti-globalisticki mislioc, drug, kolega i profesor Michel Chossudovsky.
 
PONOCNE KONTEMPLACIJE O SRPSKOM NACIONALIZMU (osvjestenom ili neosvjestenom)...
 
Moram priznati da je film napravljen s postenom namjerom, to nema sumnje, ali za moj ukus (kao jednog Srbina) previse srbo-centricno i nacionalisticki. Moram priznati da srpsko (kao i hrvatskoj, bosansko i sl.) javno mnijenje nije proslo kroz kvalitetan proces suocavanja sa vlastitom nacionalistickom prosloscu, i ovaj film nazalost odise tim duhom nerazumijevanja odnosa prije svega Srba sa svojim juznoslavenskim susjedima i opcenito srpskim (ili tocnije srbijanskim) nerazumijevanjem jugoslavenske ideje. Hrvatsko-srpski nesporazum oko jugoslavenske ideje je temelj njihova sukoba u Drugom svjetskom ratu i ovom zadnjem kojega Hrvati nazivaju Domovinski (a ja bih ga radije nazvao gradjanski ili jos bolje nacionalisticki), dok su svi ostali narodi u okruzenju ustvari zrtve hrvatsko-srpskog nesporazuma oko te ideje.
 
Hrvatsko razumijevanje jugoslavenstva je federalno. Srbijansko je unitaristicko. Postoji suptilna, ali fundamentalna razlika. Koja je na koncu dovela do ratova. Hrvatsko proizlazi iz prirode odnosa zivota u hrvatskom socio-ekonomskom prostoru. Ovaj se prostor formirao u zadnjih 200-300 godina u uvjetima koje obiljezava etnicka i kulturna mjesovitost, ali ne i razlicitost (nego slicnost, ali opet ne istost). Drugim rijecima na prostoru danasnje Hrvatske i Bosne (mozemo vrlo uvjetno reci i Vojvodine) zive ljudi koji su vrlo slicni, govore istim jezikom, ali se donekle i razlikuju jer pripadaju u razne etnicke skupine (glavne su Hrvati, Srbi, Bosnjaci, uz njih jos nekoliko ne-slavenskih skupina koje samo pridodaju toj raznolikosti). Historijski gledano, govorimo o juznoslavenskom prostoru koji se nalazio pod Austrijskom vlascu zadnjih 200-300 godina. Juzni Slaveni na tom prostoru su prirodno dosli to ideje da zive zajedno (to nije sporno, do tih je ideja dosla i Srbija da zivi zajedno sa svima njima), ali ovi su to shvacali na nacin da se stalno uvazavaju medjusobne razlike i jamci posebnost. Izvorno je to federalisticki koncept. Koncept postivanja mikro-autonomije. U stvaranju te ideje su jednako sudjelovali Srbi tzv. Precani (Preradovic, Runjanin i sl.) kao i hrvatski nositelji tzv. Ilirskog preporoda. Na ovom prostoru je to vrlo normalno. Cak su i Hrvati medjusobno toliko razliciti (dijelaktalno, obicajno) da su razlike medju Zagorcima, Dalmatincima, Medjimurcima, Hercegovcima, Istranima... tolike da su vece nego one u odnosu na Srbe.
 
Medju Srbima postoji samo razlika izmedju ekavaca i ijekavaca (nastala uslijed odstupanja od Vukove reforme i prihvatanja ekavskog narjecja kao jednog od knjizevnih standarda srpskog jezika, pri cemu ekavica nije uspjela potisnuti ijekavicu u srpskom govoru kod Crnogoraca i Srba Precana pa je ostala ta mala dijalektalna razlika. Ipak u odnosu na razlike medju hrvatskim dijalektima vrlo zanemariva).
 
Za razliku od ove juznoslavenske mjesavine zapadno od Drine, tzv. uza Srbija je vrlo etnicki cisto podrucje na kojem vjerovatno Srbi(janci) nemaju toliko iskustvo suzivota s nekim drugim znacajno zastupljenim i vecim etnickim skupinama. Ova tzv. Uza Srbija je bila srediste Prvog i Drugog srpksog ustanka i obnove srpske drzave. Tu se stvaralo jezgro srpskog nacionalnog identiteta, a tu ljudi vjerovatno nemaju toliki osjecaj medjusobne razlicitosti kakav je pristutan zapadno od Drine (i sjeverno od Save). Tek kasnije se Srbija siri na podrucja Sandzaka, Vojvodine, Crne Gore, Kosova gdje zive mjesovitije zajednice. Ali to samo jezgro Srbije je vrlo homogeno srpsko stanovnistvo. Za razliku od Hrvata, medju njima nema cak niti bitnih dijalektalnih razlika, a o nekim znacajnijim ne-srpskim skupinama da i ne govorim (Turci su temeljito ocisceni nakon oslobodjenja, svi tragovi turske gradske kulture, hamami, dzamije i sl. temeljito uklonjeni, a osim Turaka ostalih manjina uglavnom i nije bilo u vecem broju, osim Vlasa u isticnim krajevima, ali oni niti brojcano, niti svojim kulturnim utjecajem nisu bili niti priblizno tako vazni kao npr. Muslimani/Bosnjaci ili Srbi za Hrvate).
 
Zbog toga vjerujem da je poimanje "ujedinjenja" i "zajednickog zivota" u Srbiji vrlo razliciti shvaceno. Vise kao prosirenje. A ove druge juznoslavenske zajednice (Hrvati, Bosnjaci, Crnogorci) vise kao neka vrsta napola-Srba koji toga jos samo nisu dovoljno svjesni, pa ih treba samo uvjeriti da su ustvari neka vrsta Srba.
 
Iz takvog poimanja "federalizma" proizlazi cijelo nerazumijevanje srbijanske politke i srbijanskog javnog mnijenja sa Jugoslavijom i jugoslavenstvom. Svaki put kada su srbijanski politicari dosli u priliku da vode jugoslavenski koncept, oni su ga jednostavno razbili. Otjerali sve zivo od sebe. To jednako vrijedi za Aleksandra Karadjordjevica i za Slobodana Milosevica. Jugoslavija je uspjesno funkcionirala samo kada su je vodili Hrvati (Tito, Markovic) ili netko od ovih juznih Slavena izvan Srbije. Srbija je ustvari uspjela unistiti dvije jugoslavenske drzave.
 
Svi problemi Srba i Hrvata u Hrvatskoj su poceli diktaturom kralja Aleksandra. Nije bilo moguce voditi zajednicku drzavu tako da ubijes hrvatskog vodju, zajedno s njegovim bratom i prijateljima u tzv. "federalnoj" skupstini. Da uhapsis sve hrvatske politicke prvake i strpas ih u zatvor te da Hrvatima ukines i one minimalne elemente drzavnosti i autonomije koje su imali cak pod tudjinskom vlascu u Austro-ugarskoj? Kojega li divnog "federalizma". Kojeg li divnog ispunjenja ciljeva Niske deklaracije kojom Srbija obzanjuje ciljeve svojeg ulaska u Prvi svjetski rat s nakanom da se bori... "za oslobođenje i ujedinjenje sve naše neslobodne braće Srba, Hrvata i Slovenaca." :bravo: To nase nacionalisticko ludjastvo, to autisticko nerazumijevanje svojih bliznjih s kojima kao trebamo biti u istoj drzavi, ta jedna vrsta... prosto ljutnje sto drugi jednostavno odbijaju da shvate da su ustvari Srbi. Ljutnje koja je dovoljna da nekoga jednostavno prosto moras da upucas, nakon sto mu toliko dugo i uporno objasnjavas, a on odbija da shvati...  je ono sto je dovelo srpske politcare do toga da razbiju svaku jugoslavensku drzavu koju su imali prilike voditi.  :tbye  I upucaju sve one koji to odbijaju da shvate. Vjerovatno je jedino covjek poput Ive Andrica savrsen primjer Hrvata u takvom poimanju federalizma, jer se covjek poceo izjasnjavati Srbinom, govoriti ekavicom (sto ne govore niti bosanski Srbi) i pisati cirilicom  :smeh
 
Srbija nije cak uspjela zadrzati niti Crnu Goru?! To stvarno treba biti majstor... Srbija je po svim posljedicama svoje promasene i agresivne politike na koncu zavrsila kao Njemacka, bez dijela svoji teritorija, porazena, razbijena u 2-3 drzavice, sa dotucenim srpskim manjinama u podrucjima u kojima su tradicionalno zivjeli i sl.
 
I s tom istinom se Srbi kao narod nikada nisu jasno suocili. I dok se s time ne suocimo uvijek cemo okrivljavati druge. Nije da nema svjetlih primjera, u okvirima Kraljevine svjetao primjer medju ludackom porodicom Karadjordjevica pokazuje jedino knez Pavle, koji vadi Maceka i hrvatske vodje iz zatvora, dovodi ih u Vladu, ide na stvaranje federalne Jugoslavije... ali kojega onda svrgavaju (koje li slucajnosti) srpski oficiri?! To isto ludjastvo Karadjordjevica ponavlja Sloba svojim ratovima, razbijanjem Jugoslavije i konacnim samo-unistenjem Srbije. Cijela koncepcija Titove vlasti u Jugoslaviji ide za slabljenjem Srbije. Razbijanjem na 3 autonomne oblasti, odvajanjem Crne Gore i Bosne kao stalnih srbijanskih apetita... Ne s razlogom sto mrzi Srbe i Srbiju (jer inace ne bi prijestolnicu stavio u Srbiju, sto mislim da mu je bio jedan od vecih promasaja, trebao je staviti glavni grad u Sarajevo ili Split), nego zato sto je svjestan da za opstanak Jugoslavije treba oslabiti Srbiju.
 
Uglavnom, kakve veze to sve ima sa ovim filmom?
 
U filmu se obilato prikazuju Ustase, ali za Cetnike se kaze da su nacionalisti, koji su se poceli kao boriti, ali su bili primorani da zbog njemacke odmazde obustave borbu... Super, ali ne spominje se da ih to nije sprijecilo da umjesto borbe protiv Njemaca organiziraju pokolje Muslimana u istocnoj Bosni, pripremajuci teren za sirenje Srbije na ta podrucja nakon rata i povratka kralja. Iste one pokolje koji su u nase vrijeme zavrsili stravicnim pokoljem Muslimana u Srebrenici. To nista... Zanimljivo je da su Srbe od ustaskih pokolja zastitili komunisticki partizani, a ne cetnicki pokret koji jednako nije bio zainteresiran za Srbe u Hrvatskoj (bio je previse zaokupljen ciscenjem istocne Bosne da bi branio Srbe u Lici, Dalmaciji, Baniji), kako niti Slobina vlast koja ih je na isti nacin u nase doba izrucila Tudjmanu.
 
Kaze se da je rat poceo zbog pada zivotnog standarda, sto je totalna glupost, a ne spominje se srpski nacionalisticki mas-pok koji je divljao Jugslavijom nekoliko godina ranije, i ciji je proizvod Milosevic. Pokazuju se slike hrvatskih neo-fasista (Tudjmana, Suska i sl.) i naoruzavanje - kalasnjikovima, a ne spominje se velizdaja savezne vojske koja je s mnogo vecim naoruzanjem od kalasnjikova u cijelosti presla na stranu srpskog fasizma...
 
Krivac za rat u Bosni je Alija?! Karadjic je tek eto neki srpski nacionalist koji se pojavio... nevinasce jedno.
 
Ne znam, mene u 20 min. filma takva retorika izravno zasmeta. Da ne govorim o netocnostima da je Markoviceva politika dovela od propasti jugoslavenske privrede i da je 1990 doslo do pada zivotnog standarda. To jednostavno nije tocno. Ja sam 1990. jos imao mjesecne prihod od oko 1.000 DEM i putovao po svijetu, a slijedece godine je placa pala na 100 DEM uz inflaciju od oko 20% mjesecno. Znam da sam 1991/92 polozio vozacki za 150 DEM, sto je bila vrijednost jedne mjesecne place (tolika je jos prethodnih godina u jugi bila otprilike cijena auto-skole oko 1 mjesecne place). Dakle, taj raspad privrede se desilo tek 1991. kada je njegova vlada bila blokirana i ustvari sve reforme zaustavljene.
 
Meni se kao nekom mikro-ostatku ostataka Srba u Hrvatskoj, kao zrtvi srbijanske agresivne politike, pogotovo ove zadnje Miloseviceve, jednostavno ta nacionalisticka retorika ne svidja. Vjerovatno kao niti nekom Nijemcu slucajno prestalom jos na Dnjepru ili u Rumunjskoj nakon Hitlera. Moja obitelj je jako dobro osjetila ustaske zlozine u II sv.ratu i znam da nas nisu spasili cetnici niti Mihajlovic, nego Tito i partizani. Ali u ovom zadnjem ratu nije bilo nikoga da nas spasi od Slobe. I vjerujem da ce Srbi (jednako kao i Hrvati) sve te pogreske jos mnogo puta ponavljati sve dok se ne suoce sa istinom o vlastitim glupostima.
 
Ne znam, vjerujem da je Tito bio istinski jugoslavenski patriot. I da je kao Hrvat ovdje Hrvatima dobro natrljao glavu sa ustaskim zlocinima, sve dok im to nije pocelo izlaziti na usi i nos. Svjedocio sam edukaciji za vrijeme Jugoslavije i to je stvarno bilo zastupljeno u svim knjigama i filmovima. I nisi mogao da ne vidis slike Ustasa kako kolju Srbe, Jevreje, Cigane, i Jasenovac i sve to. To je bio dio kulture do te mjere da su se sami Hrvati vrlo jasno odredili po tom pitanju.
 
Koncem 80'ih sam vec bio dio lijevog pokreta za demokratske promjene u Hrvatskoj (i Sloveniji). Bilo je to u doba nedugo prije srpskog nacionalistickog mitingasenja i dolsaka Slobe. Negdje 1984-86. U to doba je pocelo slabljenje komunizma, prve inicijative za ekologiju, slobodu govora i pisanja, za ukidanje titove stafete... Bili su prvi strajkovi radnika. Doba jugoslavenskog Novog vala i jednog opceg optimizma. Cinilo se da Jugoslavija, demokratska i socijalisticka (ali ne i komunisticka) ima sanse.
 
I u tom previranju, apsolutno lijevom, znali su iz margina drustva isplivavati i pokoji predstavnici hrvatskih nacionalista. Nista ekstremno, nikakvi crni Ustase. Pravi nacionalisti su tek kasnije isplivali iz kanalizacije kada je pocelo Slobino ludovanje u Srbiji. Mnogi od njih su tada jos bili clanovi Partije  :smeh  Ali tada bi se tu i tamo sramezljivo u javnom prostoru pojavili ljudi poput Zvonimira Cicka (koji ja kasnije puno ucinio kao vodja Helsinskog komiteta za zastitu prava Srba za vrijeme Tudjmana). Ali jos u to doba nema sanse da su lijevo orijentirani ljudi u Hrvatskoj htjeli imati bilo sto s ljudima poput njega. Nema sanse, to se prelazilo na drugu stranu ulice. On je nosio zig nacionalizma, i gotovo. S njim nitko nije htio pricati od tih istih ljevicara koji su manje od 10 godina kasnije s njim vodili mirovne i organizacija za zastitu ljudskih prava u Hrvatskoj za vrijeme Tudjmana.
 
Ne znam, cini mi se da takva podjela u Srbiji niti danas nije napravljana. Ne znam, mozda grijesim jer ne idem u Srbiju tako cesto, ali mi se cini da u Srbiji narodu nitko nije tako istrljao glavu sa vlastitim nacionalistickim smecem kao sto su hrvatski komunisti Hrvatima za vrijeme Jugoslavije. Naravno da Hrvatima sada fali jedno takvo suocavanje sa nedovnom prosloscu i svim zlocinima koje su ponovno napravili njihovi neo-fasisti, ali mislim da treba jos vise i Srbima. Tako da kada vidim te nacionalisticke pristranosti... ja se poput njemckog humaniste i ljubitelja umjetnina Goebelssa jednostavno - hvatam za pistolj...
 

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #94 poslato: Jul 03, 2011, 00:39:08 »
Ne znam jesmo li imali Venus Project do sada (ne da mi se gledati po starim prilozima)...
Venus Project - Key Concepts
 

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #95 poslato: Jul 09, 2011, 01:49:33 »
Citajte ovog momcica kako brije protiv nacionalizma u Hrvatskoj na jednom vrlo kritickom katolickom portalu:
 
http://www.kriz-zivota.com/komentari/6293/iznevjereno_poslanje/
 
http://www.kriz-zivota.com/drustvo/interview/6259/niksa_spremi_hdz_mora_otii_s_vlasti/#kom_full_vrh 
 
Kao sto sam kaze u ovom razgovoru, nase drustvo "pati od kroničnog nedostatka ljudskog kapitala – sposobnih, visoko obrazovanih i kritički orijentiranih ljudi". To su kljucne osobine koje jednu inteligentnu i duboku kritiku razlikuju od mediokritetskog improviziranja. Stvarno je uzitak citati ovakav vispren i britak osvrt na tekuce dogadjaje. Pogotovo iz pera ovako mladog covjeka. Svaka cast!


Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac
« Poslednja izmena: Jul 24, 2011, 20:30:55 Fazlija »

fortytwo

  • Punopravni član
  • ***
  • Poruke: 213
  • Karma: +151/-0
  • Pol: Muškarac
  • paper is the new internet
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #98 poslato: Jul 25, 2011, 01:25:54 »
Gledao sam ovaj End of America, solidan film.
A sada malo obeshrabrenja:
People sign "I am a moron" petition without reading headline
Death is as close as our breath. - Ajahn Chah

fortytwo

  • Punopravni član
  • ***
  • Poruke: 213
  • Karma: +151/-0
  • Pol: Muškarac
  • paper is the new internet
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #99 poslato: Jul 26, 2011, 00:32:18 »
Nemam link za  ceo film (čujem da se da naći na torentu  :zviz: ), ali evo trejlera i opisa:

The War You Don't See, a film by John Pilger

This is a remarkable documentary in which the winner of journalism's top awards for both press and broadcasting, including academy awards in the UK and US television, John Pilger, himself a renowned war reporter, questions the role the media in war. The War You Don't See asks whether mainstream news has become an integral part of war-making.

Focusing on the current conflicts in Afghanistan and Iraq, Pilger reflects on the history of the relationship between the media and government in times of conflict stretching back to World War I and explores the impact on the information fed to the public of the modern day practice of public relations in the guise of 'embedding' journalists with the military.

Featuring interviews with senior figures at major UK broadcasters, the BBC and ITV, and high profile journalists on both sides of the Atlantic, including Rageh Omaar and Dan Rather, the film investigates the reporting of government claims that Iraq harboured weapons of mass destruction
Death is as close as our breath. - Ajahn Chah

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 4094
  • Karma: +546/-1
  • Pol: Muškarac

Fazlija

  • Član
  • *****
  • Poruke: 813
  • Karma: +309/-0
  • Pol: Muškarac
« Poslednja izmena: Avgust 20, 2011, 16:27:26 Fazlija »

Fuji

  • .
  • Punopravni član
  • ***
  • Poruke: 233
  • Karma: +153/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #102 poslato: Septembar 22, 2011, 02:13:59 »
Naleteh na facebook-u na ovu knjigu, malo sam je prelistao, iskreno i nemam neki stav o celoj ovoj priči ali ostajem otvoren prema nekim stavovima iz nje..
Ako vas zanimaju teorije zavere bacite pogled  :zviz:


http://www.ivantic.net/Moje_knjige/IstorijaGalaksijeZemljeICoveka.pdf

fortytwo

  • Punopravni član
  • ***
  • Poruke: 213
  • Karma: +151/-0
  • Pol: Muškarac
  • paper is the new internet
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #103 poslato: Septembar 22, 2011, 15:55:23 »
Skeptik sam prema teorijama koje objašnjenje traže u bilo čemu onostranom - onostrano mi deluje kao ona slamka za koju se davljenik hvata. Mislim da je ljudska priroda više nego dovoljna da se objasni istorija, kao što je evolucija dovoljna da se objasni poreklo ljudi, bez upliva reptila iz svemira ili božanske intervencije. Objašnjavanje naučnih prodora time što je Tesla (i njemu slični) bio vanzemaljac iz sazvežđa XY nije nikakvo objašnjenje, već zapravo odlaganje objašnjenja - dakle, Teslina inventivnost ili genijalnost je sada elegantno objašnjena time što je on reptilski uljez iz okoline Sirijusa, ali ostaje pitanje otkud sve to reptilima - njih su pretpostavljam "oplemenile" hobotnice iz okoline Andromede? I reptili, po svemu sudeći, imaju svoju onostranost...

Što se tiče teorija zavere, propagandni majstori umeju da svaku dovoljno veliku kritiku obeleže kao teoriju zavere i onda tu kritiku povežu sa vanzemaljskim reptilima. Zanimljiv tekst je bio objavljen u Politici:

Zorica Tomić
TEORIJA ZAVERE

Da li je najveći učinak neoliberalne mantre novog svetskog poretka i njenih spin doktora u tome što su nas ubedili da smo kao individue nemoćni

Do skora smo verovali da su retki entuzijasti, koji su sa strašću istraživali „tajne projekte” belosvetskih zaverenika, u svojoj „intelektualnoj razbarušenosti” i bujnoj mašti preterivali ukazujući nam na skrivene strukture moći koje pretenduju da savremeni svet organizuju saglasno svojim (ekonomskim?) ciljevima.

Sada, međutim, povremeni javni (samit G20) i tajni (Bilderberg) susreti na kojima u maniru „brejnstrorminga” (što je inače marketinški termin za „mozganje”), oni koji sebe smatraju „svetskim moćnicima” kalkulišu budućnošću čovečanstva ili pojedinih regija, postali su sve učestaliji. Nedvosmisleno pokazujući da su naša znanja o socijalnim kretanjima, modernom pojmu politike ili o funkcionalizovanju medija, očigledno ili pogrešna, ili nedostatna.

Da stvar bude zanimljivija, najnoviji u seriji sličnih (tajnih) „samita” globalno orijentisanih ka (ne)rešavanju različitih aspekata krize, dogodio se nedavno u Americi, omogućavajući među ostalima Bil Gejtsu, Džordžu Sorosu i Opri Vinfri da razmotre problem „prenaseljenosti planete” kao glavnu temu pomenute „agende”. Kako je vest o sastanku ipak došla u medije, učesnici skupa su posežući za nekom vrstom alibija, objasnili da je svrha samita, zapravo, da pametno i u humanitarne svrhe investiraju deo svojih ogromnih bogatstava.

Jer u brizi zbog prenaseljenosti planete, uz koju sasvim prirodno paše i pitanje o resursima, kao i veoma zgodna nova „ekološka paradigma”, krijumčari se ideološki konstrukt u kojem tema pročišćenja sveta – od nepodobnih ideologija, preko vitalnih naroda, do „inferiornih” nacija, otvara se prostor za nesmetano renoviranje jedne opuštene, mekane, gotovo lahoraste rasističke doktrine.

Činjenica da makar i pod plaštom „humanitarne pomoći” jedna mala grupa bogataša razmatra problem „prenaseljenosti planete” u najmanju ruku deluje zastrašujuće. Iako ova „tematska sesija” neodoljivo podseća na onu vrstu jezivog strateškog planiranja u sferi demografije, koje je svojevremeno, uzdajući se u ideološki konstrukt vrednovanja nacija saglasno ideji o „napretku”, istorijskim korenima, ili kulturi, sprovodio ozloglašeni Hitlerov režim, ona pokazuje još jedno svoje lice.

Iako, naime, sprega projekta kontrole rasta stanovništva, sa pomaganjem siromašnima i gladnima, deluje providno i cinično istovremeno, ona ukazuje na ozbiljnost značenja i upotrebe termina „teorija zavere” (čiji je inače autor čuveni britanski filozof Karl Poper). Čini se da je pomenuti termin i smišljen upravo zato da bi diskreditovao, marginalizovao i time opozvao svaku pomisao da zavere možda zaista ima. Zar nije lansiranje termina „teorija zavere”, posebno u njegovom pejorativnom značenju, jedan od najlucidnijih instrumenata upravo onih institucija ili interesnih grupa, koje bi familijarizovanjem sveta sa ovim pojmom trebalo da prikrije projekte koji su mu u osnovi? Zar nije termin „teorija zavere” i konstruisan zato da bi svako ko pomisli da neko recimo namerno proizvodi viruse i sprovodi eksperimente in vivo, da nikakav avion nije udario u zgradu Pentagona, ili da su međunarodni sukobi zapravo samo dobro odigrane štete, što je uostalom i elaborirano u filmu „Psi rata”, bio jednostavno simbolički isključen kao diletant, amater ili neznalica? Imaju li pravo brojni komentatori svetskih medija, kada u svojim tekstovima kritički orijentisanim prema glavnom tematskom toposu pomenutog samita, izražavajući otvorenu bojazan od sve intenzivnijih i češćih indukovanja kriza, zapravo upućuju na svojevrsno „zavereničko” delovanje finansijskih moćnika?

Drugi učinak „teorije zavere”, međutim, čini se još opasnijim. Medijsko ovekovečivanje „tajnih sastanaka”, ta kalkulisana transparencija „tajne”, sve češće i sve otvorenije „curenje” informacija, odluka, i planova, demonstrativno poziranje za uspomenu i dugo sećanje predstavljaju svojevrsno spinovanje ideje da je danas „politika zavere” zapravo horizont koji se ne može prevazići.

Tako se pokazuje da je, uprkos deklarativnom zalaganju za načela demokratije, za principe liberalnog građanskog društva, suverenost država i slobodno tržište, najveći učinak neoliberalne mantre novog svetskog poretka i njenih spin doktora u tome što su nas ubedili da smo kao individue nemoćni, i da je naš glas, ma kome ga dali, u stvari beznačajan.

Ali da li je već i samo raskrinkavanje vladajuće „ideologije odustajanja”, prvi korak ka renoviranju politike otpora?

kulturolog
Zorica Tomić
objavljeno: 29/05/2009
Death is as close as our breath. - Ajahn Chah

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 4094
  • Karma: +546/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: PADAJ SILO I NEPRAVDO -- teme o socio-ekonomskom oslobodjenju
« Odgovor #104 poslato: Septembar 22, 2011, 20:41:44 »