Govor o srcu mudrosti što vodi onkraj
Plemeniti je bodhisattva Avalokiteśvara kročeći dubinama mudrosti što vodi onkraj razabrao pet skupina i vidio prazninu njihova samobivstva.
Ovdje je, Śariputra, oblik praznina i praznina je oblik. Oblik se ne razlikuje od praznine niti se praznina razlikuje od oblika. Što je oblik, to je praznina i što je praznina to je oblik. Tako je i s osjećajima, saznanjima, poticajima i svijesti.
Ovdje su, Śariputra, sve dharme označene prazninom, ni stvorene, ni uništene, ni prljave ni čiste, bez manjka i bez viška.
Stoga, Śariputra, u praznini nema oblika, nema osjećaja, nema saznanja, nema poticaja i nema svijesti. Nema oka, uha, nosa, jezika, tijela ni uma. Nema oblika, zvuka, mirisa, okusa, dodira ni predmeta uma. Nema područja oka sve do područja misleće svijesti. Nema neznanja ni dokinuća neznanja; nema starosti ni smrti, kao ni dokinuća starosti i smrti. Nema patnje, njenog nastanka, prestanka ni Puta; nema znanja, nema postignuća ni ne-postignuća.
Stoga, Śariputra, utekavši se mudrosti što vodi onkraj, bodhisattva kroz ne-postignuće boravi bez zapreka svijesti. Nezapriječene svijesti, nepokrenut, nadilazi obmanu i postiže potpuno utrnuće.
Svi Buddhe što prebivaju u tri vremena, utekavši se mudrosti što vodi onkraj, potpuno su probuđeni besprijekornoj i ispravnoj budnosti.
Znaj stoga da je mudrost što vodi onkraj velika mantra, mantra velikog znanja, najviša mantra, potpuna mantra što uklanja svu patnju, istinita a ne lažna:
gate gate parāgate parāsamgate bodhi svāhā