Autor Tema: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality  (Pročitano 50002 puta)

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +461/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #45 poslato: April 06, 2012, 09:56:40 »
Veoma poštovani g. Simoviću,
 
Advajta vedanta njeguje apsolut, doduše na jedan specifičan način, vjerojatno i istančaniji nego Hegelov, ali ipak apsolut - a apsolut nema nikakve veze s budizmom; zbog toga mislim da je ova tema koja počinje s naslovom "advaita vedanta" ovdje na ovom sajtu potpuno promašena (na pogrešnom mjestu!; mislim da proizvodi štetu), iako ovaj drugi dio naslova-dodatka 'put nedualnosti' je nešto za što je i budizam znamo vrlo zainteresiran s obzirom na objektivni problem osnovne diferencijalne prirode naše misli.
 
Zato predlažem svima zainteresiranima, da se ova tema jedino iz gornjih razloga zatvori - uz svo moje i dalje iskreno i osobito poštovanje spram vaše osobe g. Simoviću (doduše, virtualno -mentalne, kakvu sam je jedino i mogao upoznati preko ovog internetskog foruma), a onda i razumije se spram vaših iskrenih koliko sam primijetio advajtističkih mentalno/religijsko/filozofskih uvjerenja.
 
(Dugo se nosim sa ovim svojim stavom o ovoj temi - da li da ovako reagiram ili ne, ali sada sam ipak to učinio. Na kraju ako ništa drugo, iznio sam samo određeno mišljenje o određenoj temi i ako možda nisam u pravu, odnosno komentirao samo jednu čitavu temu, kao jednu od tema foruma kao cjeline. A ako sam ipak nekoga povrijedio, Vas prije svega g. Simoviću, molim Vas da mi oprostite. Također se nadam, da kao član foruma nisam svojim komentarom neopravdano prešao kompetencije koje pripadaju jednom članu.)
 
 :gari:
 
 
 :sesir
 
 
 
 
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +461/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #46 poslato: April 06, 2012, 20:26:38 »
povlačim ovaj komentar, nisam bio raspoložen, imam neke razloge, ali u svakom slučaju ispričavam se :izv
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #47 poslato: April 06, 2012, 20:41:41 »
"Posto sva ziva bica (jive) zude da uvek budu srecna, bez primese zalosti, i u svakome
postoji najvisa ljubav (param priya) za sebe samog, i posto je samo sreca uzrok ljubavi, da bi
se postigla ta sreca, koja je sama njegova priroda i koju svakodnevno dozivljava u dubokom
snu, kada nema uma, za njega je neophodno da spozna sebe. Za to je glavno sredstvo
(mukhya sadhana) ispitivanje (jnana vichara) u obliku 'Ko sam ja?
Ko sam ja? Grubo telo, sacinjeno od sedam dhatua (hilus, krv, meso, masnoca, kostana
srz, kost i seme) nije ja. Pet culnih organa (jnanendriya), naime uci, koza, oci, jezik i nos, od
kojih svaki pojedini saznaje jedno od pet odgovarajucih culnih znanja (vishaya), naime zvuk,
dodir, vid, ukus i miris, nisu ja. Pet organa delanja (karmendriya), naime usta, noge, ruke,
anus i genitalije, cije su odgovarajuce funkcije govor, hodanje, hvatanje, izlucivanje i uzivanje,
nisu 'ja. Pet vitalnih dahova, kao sto je prana, koji sprovode pet vitalnih funkcija, kao sto je
disanje, nisu 'ja. Cak ni um, koji misli, nije 'ja. Cak ni neznanje (u dubokom snu) u kome
preostaju samo pritajene teznje prema culnim znanjima (vishaya-vasane) i koje je liseno svih
culnih saznanja i svih delanja, nije 'ja. Kada se recima 'nije ja, nije ja porekne sve {to je
gore pomenuto, znanje, koje jedino preostaje, je sâmo 'ja. Priroda (ovog) znanja je
postojanje-svest-blazenstvo (sat-chit-ananda).


http://www.yogacentar.hr/download/Tko_sam_ja.pdf
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #48 poslato: April 06, 2012, 20:49:24 »
povlačim ovaj komentar, nisam bio raspoložen, imam neke razloge, ali u svakom slučaju ispričavam se :izv


Komentar je sasvim ok....  :andjali
Na kraju je samo tišina

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +461/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #49 poslato: April 07, 2012, 07:56:23 »
upravo takvo 'samo ja' theravada buddhizam osporava, poništava (ne-uništava), napušta
 
pozdrav
 
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 4094
  • Karma: +546/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #50 poslato: April 07, 2012, 14:15:22 »
Tema je u okviru podforuma Hinduizam, tako da ne vidim u čemu je problem  :ces
Ako problema uopšte ima   ;))

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +461/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #51 poslato: April 07, 2012, 17:22:19 »
...ponekad mi zasmeta ta metafizika apsoluta a još više njeno njegovanje...
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

Sati

  • Administrator
  • Član
  • *****
  • Poruke: 4094
  • Karma: +546/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #52 poslato: April 08, 2012, 09:37:46 »
Nemoj se sekirati, ima i lepših stvari na koje se treba skoncentrisati  :srce

kondanja

  • Član
  • *****
  • Poruke: 1086
  • Karma: +461/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #53 poslato: April 08, 2012, 11:53:05 »
 :bye
Plemeniti hvali ubijanje bijesa - sa njegovim slatkim vrhom i otrovnim korijenom - jer ubivši ga u sebi kajanja nemamo. (Sn 1.71)

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #54 poslato: April 08, 2012, 12:13:11 »
Kada se javi smetnja, obicno je paznja usmerena spolja, prema objektu smetnje. Iz tog razloga, smetnja predstavlja problem koji postaje pracen odredjenom negativnom emocijom. Sto je paznja sve vise usmerena ka toj negativnosti, snaga smetnje postaje sve vece. Jedno resenje jeste sklonisti paznju na nesto drugo cime ce snaga smetnje biti manja ali sama smetnja ce i dalje sacuvati svoj koren i vratice se kad-tad. Druge resenje jeste vracanje paznje ka korenu smetnje: sta je smetnja, gde je njen koren, gde se javlja smetnja, sta oseca smetnju, sta je uocava, kako nastaje, itd, itd...usmerenom paznjom na unutra ka samom izvoru smetnje, koren smetnje biva "unisten" tj. um smetnje prestaje da postoji. Objekat smetnje je samo koncept uma. Svesnost i usmerena paznja ka unutra sagorevaju svu karmu.
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #56 poslato: Maj 02, 2012, 07:13:18 »

Pitanje: Kako jedan đnani vidi svet?
Maharadž: Đnani1 je svestan porekla i vrednosti svesnosti i ovog bivanja koje ga je
spontano obasjalo. Ta ista svesnost igra mnogo različitih uloga; neke su srećne, neke nesrećne, ali
kakve god da su, đnani ostaje samo njihov posmatrač. Te uloge nemaju nikakav uticaj na đnanija.
Svi vaši problemi su problemi koje stvaraju telo i um. Pa ipak, vi se vezujete za telo.
Budući da se identifikujete sa telom i umom, sledite određene kulturne obrasce dok pričate. Ja to
ne radim. Možda ću vas zbuniti; možda nećete biti u stanju da shvatite šta vam govorim.
Ja nemam osećaj za pristojnost.
Vas vezuju sopstveni koncepti i verovanja. Zapravo, vi volite jedino to "JA"; sve radite
samo zbog toga. Ne radite za sve, čak ni za svoj narod, već samo za to "JA" koje toliko volite.


P: Ali, ja volim da delam; volim da radim
M: Sve se te aktivnosti dešavaju, ali samo kao zabava. Hodanje i spavanje dolazi i odlazi
spontano. Kroz to osećanje "JA" vi spontano osećate da nešto radite. Ali, treba da otkrijete da li
je to osećanje o "JA" stvarno ili nestvarno, stalno ili nestalno. To "JA" koje se pojavljuje nije
stvarno. Ja sam dokazao koliko je ono nestvarno. Ovo saznanje unutar vas koje zna da je "JA"
nestvarno, to saznanje koje shvata promenu, mora samo biti nepromenljivo, stalno.
Vi ste iluzija, maya, imaginacija. Pošto znam da ja nisam stvaran, tako isto znam da ni vi
niste stvarni. Znači ne: Pošto sam ja stvaran, vi ste nestvarni. Nego: Pošto ja nisam stvaran, ništa
nije stvarno.
Svesnost zavisi od tela; telo zavisi od hrane. Svesnost je ta koja sada govori. Bez hrane,
telo ne može opstati. A opet, bez tela, da li bih ja mogao pričati?
Možete li učiniti bilo šta da sačuvate ovaj osećaj "JA"? Kao što je došao spontano, tako će
i otići. Neće vas upozoriti objavljujući: "Sutra odlazim."
Sumnja se pojavila i vi pokušavate da nađete rešenje, ali ko je taj koji sumnja? Otkrijte
sami.


Šri Nisargadate Maharardža
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #57 poslato: Maj 24, 2012, 23:00:49 »
"Sve se pojavljuje i nestaje, ukljucujuci hiljadu sunca u Parabrahmanu. Imali ste znanje o sebi ali vas je svet i iskustvo nateralo da ga zaboravite. Kao sto kralj u snovima biva prosjak, tako ste vi zaboravili sebe".
 
 Sri Nisargadatta Maharaj
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #58 poslato: Jun 07, 2012, 09:15:08 »
natvevāhaṃ jātu nāsaṃ
 na tvaṃ neme janādhipāḥ
 na caiva na bhaviṣyāmaḥ
 sarve vayamataḥ param
 
 "Nikada nije bilo vremena da ja nisam postojao, ni ti, ni svi ovi kraljevi, niti će u budućnosti iko od nas prestati postojati."
 
 Bhagavad-githa 2:12       
Na kraju je samo tišina

Vladimir Simović

  • Iskusni član
  • ****
  • Poruke: 257
  • Karma: +91/-1
Odg: Advaita Vedanta - The Pathway of Non-Duality
« Odgovor #59 poslato: Jul 01, 2012, 14:32:50 »
"Bog obitava u tebi, kao ti, i nije potrebno "uraditi" nista kako bi bio Bozija realizacija ili Samo-realizacija; to je vec tvoje prirodno istinito stanje. Samo ostavi sva traganja i okreni paznju unutra i zrtvuj um za onog Jednog koji zraci u Srcu samog bica. Jedinstveni i neposredan put koji vodi do ovakvog trenutnog iskustva je samo-potraga".

Sri Ramana Maharsi



Na kraju je samo tišina